النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: حقيقة عرض الميجا بلس من شركة تي داتا

عضوية جديدة

Exclamation حقيقة عرض الميجا بلس من شركة تي داتا

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

من الاخر عرض الميجا بلس ده عبارة عن ايه لكل واحد محتار و عايز يشترك في العرض ده بص يا سيدي بيقول حتاخد سرعة UP to 16 MB كلام جميل بس علي حسب جودة خطك برضو حلو الكلام ده كل واحد بيبقي عارف خطه يشيل كام من خلال بيانات ال adsl بيبقي في حاجة
    اسمها Max Rate
    بيكون فيها اقصي سرعة الخط يستحملها دون حدوث اي مشاكل حنفرض مثلا زي الخط بتاعي يشيل 15 ميجا بتشترك في العرض ده و بيوصلك حوالي 13 ميجا او 12 ميجا طيب ليه مش حاخد ال 15 ميجا لأن في حاجة اسمها steady state stability limit فلازم اسيب margin بين اقصي سرعة للخط فبيديلك سرعة اقل من الماكس 1 او 2 ميجا مثلا عشان الخط يكون شغال Stable حتي الان ده كلام جميل جدا اول 3 شهور بتشترك في العرض ده فعلا بتاخد ال 13 ميجا و لنفترض لو خطك يشيل ال 15 و ال SNR اللي هو معدل التشويش بيكون 9 او 10 و ده رقم مقبول طالما فوق ال 6 ده كويس فجاة بعد شهرين او 3 شهور تلاقي السرعة بتاعتك نزلت من 13 ل 10 مثلا او 8 تيجي تكلمهم يقولك خط حضرتك بيمر بتغيرات و السيستم نزل السرعة من 13 ل 10 عشان يضمن استقرار الخط طبعا لو واحد مش فاهم الموضوع كويس ممكن يصدق لكن الأمر بكل بساطة انهم حرامية و نصابين يعني لو كلامهم صح فعلا حتلاقي السرعة بقت 10 و ال SNR زي ما هو 9 مثلا ده كده يبقي كلامهم مظبوط لكن بتلاقي ال SNR بقا 15 او 16 طيب ما هو كده انت نزلت السرعة بتاعتي و رفعت ال SNR انا كده استفدت ايه ما انا لو عايز اعلي استقرار للخط اروح اشترك في 1 او 2 ميجا و اريح دماغي طبعا بعد محاولات كتيرة معاهم و يرد عليك ناس مش فاهمة انت بتقول ايه اساسا و تعمل مليون شكوي يجيلك فني يبص علي السلك و بتاع و يعمل مكالمة ل Tech Support يقوله ارفع السرعة تاني تقول الحمد لله السرعة رجعت اعلي من الاول كمان مجرد 24 ساعة و تنزل تاني ل 8 و انت اساسا كنت 13 يعني شغال نصب بحرفنة عمري في حياتي ما شفت و لا حشوف شركة بتخدع عملائها بالمنظر ده فنانين في النصب و انصح اي حد يشوف شركة محترمة تانية و العرض ده fake و حيتضحك عليك .

بعض الصور تثبت كذبهم علي الفاضي

1- قبل انخفاض السرعة

2- بعد انخفاض السرعة

صورة من داخل الشركة تثبت كفائة خطي يتحمل 16 ميجا كاملة :

عضو

رد: حقيقة عرض الميجا بلس من شركة تي داتا

اطلب من تى اى داتا تخاطب المصرية للاتصالات بتغير الفريم الخاص بك من السنترال ومشكلتك حتتحل ان شاء الله

المفضلات