النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: مشكله فى لاب dell inspirion 15 7577

عضوية جديدة

مشكله فى لاب dell inspirion 15 7577

انا اشتريت لاب dell inspirion 7577 نسخه (8Gb ram .. 1TB hard .. intel core i7-7700HQ .. Nvidia GTX 1050 ti) بقالى اسبوعين .. بستخدم windows 10 pro ومحمله من موقع ميكروسوفت ..
    المشكلة ان اللاب بيسخن فى الجزء اللى فوق الكيبورد (كارت الشاشه) فى العادى السخونية بتبقى عاديه بس فى الالعاب الكارت بيسخن جامد لدرجه ان الكيبورد نفسه بيسخن ودى بترخم عليا فى استخدام الكيبورد.
    فى لعبه زى (Gust cause 3) درجه حراره المعالج بتوصل 76 ودرجه حراره الكارت بتوصل 66 واللعبه بتكون 60 فريم
    سئلت ناس عن طريق النت قالولى سخنيته عاديه والجهاز بيستحمل ل 100 درجه يعنى طبيعى .. وانا احيانا بيحصل معايا لاج بسيط ثانيتين مثلا بسبب السخونيه واحيانا بتطلع من اللعبه ويقولى direct3D error
    انا اول مره اشترى جهاز او لاب للجيمنج ومش عارف احدد هل دى سخنيه عاديه ولا لاء لان اللابات اللى كانت معايا قبل كده كانت بتسخن بس مش للدرجه دى.
    المشكله ان الناس اللى معاها اللاب معاها نسخه GTX 1060 وبيستخدموا كيبورد خارجى ..
    فعل السخونية بتاعه الجهاز دى عاديه؟واقدر احدد ازاى ان السخونيه دى عاديه ولا لاء؟
    ملحوظة انا بستخدم الجهاز على مروحه ستاند يعنى مش ببقى كاتمه
    التعديل الأخير تم بواسطة Fares gamal ; 28-08-2018 الساعة 11:06

المشرف العام الصورة الرمزية Black foxer

رد: مشكله فى لاب dell inspirion 15 7577

للحق هذا الجهاز لم يشكر به احد في مصر ونظام التبريد الخاص به سئ 100 درجة دمار كامل للجهاز !! برجاء الضغط على المعالج المركزي والمعالج الرسومي بدون العاب واخبرنا كم هي متوسط درجة الحرارة
    اللهم اغفر لسيد سعيد جنيدي ذنوبه وتجاوز عن سيّئاته و ارحمه برحمتك الواسعة

برجاء الدعاء لاستاذي / سيد سعيد جنيدي بالرحمة والمغفرة

عضوية جديدة

رد: مشكله فى لاب dell inspirion 15 7577

درجه حراره المعالج بدون الالعاب من 50 ل 56

المفضلات