النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: نصيحة مخلصة

عضو

نصيحة مخلصة

ارجو مساعدتي بانصيحة المخلصة . انا ccna certified , و ما استخدمتش عمري اللي بذكره علي روتر حقيقي و حااسس اني قدامي مشوار طويل علشان اوصل لمرحله ccie . انا بحاول اذاكر من train signal and cbt nuggets و ابتديت اقرا في bsci study guide 3
    معدل المذاكرة مش ثابت لئني بشتغل و بحس اني بنسا اللي بذكره و مش عايز ادخل الامتحان بستخدام p4s و خلاس عايز افهم و اطبق كل الجونفيجرشن . و انا يا اخوني و الله بدأ من الصفر و امنيت حياتي ان اكون ccie و محتاج مساعدة و للأسف فب الحياة العملية قبلت صديق و احد صحبي و هو ccie security ,و هيبتدي يذاكر routing and switching و طلبت منو ان اذاكر معه علشان يدلني . جاوب عليا و قال انا بذاكر مع صحبي اللي ذاكرت معا ccie security . يعني مش حينفع بس بطريقة تنيه و انا و الحمد لله فخور بهدا النتدي العربي و المديرن علي خدمته و الاعضاء و اخص بالذكر اخويا العزيز لو مارك و بجد مش مجامله ارفع له القبعة لما له من فضل علي كثير منا بعد الله اولا و اخيرا. حاسس اني تايه و نفس حد يدلن علي الطريق الصحيح.
    لما بذاكر حاليا بستخدم boson و بطبق الابات بس حاسس اني مش شاغال عملي و نفس اصمم شبكه علي مزاجي و ا اجونفيجر النتورك .
    انا عارف ان انا زدت العبء عليكم اكثر ما هو . بس ارجو التعاون و النصيحه .و من تواضع لله رفعه .

احب ان ارحب ب Digital yameni
    زدتنا شرف و ان شاء الله ربنا معك و لو احتجت اي حاجه انا موجود تحت امرك . حياك ال

عضو فضي الصورة الرمزية lumark_s

رد: نصيحة مخلصة

حياك الله يا أخي

شوف هذا الرابط أخي الحبيب وسيجيب عن تساؤلاتك كلها وخصوصاً الفلم الأول

https://www.arabhardware.net/forum/s...ad.php?t=56375

وبالتوفيق أخي الكريم، وأبشرك أخي العزيز: إذا كانت هذه هي طريقة تفكيرك فمبروك فأنت على طريق النجاح والطريق الصحيح إنشاء الله.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    CCIE Voice # 26926
    CCIE R&S # loading
    اللهم لك الحمد والشكر حتى ترضى ... ولك الحمد والشكر إن رضيت

مشرفة سابقة

اخي احيك على طريقة تفكيرك انا لدي مجموعة من اللابات (سيناريهات) ممكن تستعملها للتدرب على الروتنج و السويتشنج هذه موجهة لطلبة الCCNP ولكن ساحاول ايضا ايجاد لابات موجهة لطلبة ال CCNA انشاء الله انت بس اتوكل و لا تتراجع
    [SIZE="2"][COLOR="Teal"] [CENTER]
    اللَّهُمَّ اجعل حبك أحب الأشياء إليّ
    و اجعل خشيتك أخوف الأشياء عندي
    و اقطع عني حاجات الدنيا بالشوق إلى لقائك
    و إذا أقررت أعين أهل الدنيا من دنياهم ، فأقرر عيني من عبادتك
    [/CENTER]
    [/COLOR][/SIZE]

عضو برونزي الصورة الرمزية Scorpion007

اولا انت زعلان لية انت فعلا ماشى صح وكدة طبيعى انك تنسى لانك بتزاكر مش على فترات ثايتة
    لكن التكرار والمحاولة بازن الله هتنجح معاك

وحاول بقدر الامكان انك تشتغل فى المجال ودة هيوفر عليك كتير جدا وهيساعدك
    وسيبك من صاحبك اللى ما وقفش معاك هوة يعنى ال CCNP ولا CCIE مش اختراعات ولا كلام خيال لكن اكيد الموقف دة حصل علشان يعلمك العطاء دائما وتعرف ان اللى بيطلب منك حاجة حاول على قد ما تقدر تساعدة

والله لو كنت بدات CCNP وكملت كنت هتابع معاك اول باول لكن قدر الله وماشاء فعل واخوانا هنا فى المنتدى بيقومو بالواجب وزيادة

وربنا يوفقك

عضو

اولا ان بشكركم من قلبي و الله اعلم مدي معزتكم عندي , كلامكم مشجع و ربنا يكرمكم لحسن نوايكم .شكرا يا اخي لومارك انت بجد فوق الخيال ربنا يزيدك و الاخت الفاضله امنه انت لك الاحتلرام و الإعزاز و شكرا لكي علي التشجيع و ارجوا منك لو تقدري ان تمدني بالاب للccnp و اللccna لو ما فيها ازعاج. و شكرا و . اخي العزير سكوربنز انت بجد مخلص و انا اعتز بنصيحتك و دعوتكم لي . اخوكم الصغير حسام الدين .
    جزاكم الـــــــــــله خير الجزاء .
    شكرا لكم و لجميع الأعضاء .!Clap