بسم الله الرحمن الرحيم

للمشكلة جزور من قديم الازل منذ ان كان عندى جهاز بنتيوم3 نعم لا تستغربوا كنت اشتغل على جهاز بنتيوم 3(BB)

وللاسف كان كارت الشاشة لايدعم اى لعبة فى التاريخ وشاء الله وقمت بشراء كارت جديد Gforce 4MX لكن لعدم خبرتى كان من نوع تعبان يعنى صينى متقلد ورجعت من الاول

المهم ربنا فتحها عليا والحمد لله واشتريت كيسة جديدة لكن العين بصيرة واليد قصيرة لذلك قمت بشراء موزربورد بكارت شاشة داخلى 256 ولانى مدمن العاب قمت بشراء رام جيجا لتفيد فى الالعاب ووقع مالم اكن متوقعة

عندما اقوم بتشغيل لعبة Call of Duty 2 /ظهرت رسالة تعجبت منها كثيرا

قمت بتغير الوندوز لعل الحال يتعدل لكن لاحياة لمن تنادى قمت بتثبيت جميع انواع ديركت اكس منذ اختراعة الى يومنا واللعبة حالفه ماهى شالة ذهبت الى صديقى الصدوق جووجل وبحثت وبحثت ويارتنى ماعرفت الحقيقة اخ كريم نشر موضوع يعانى من نفس المشكلة على فكرة نوع كارت الشاشة Intel® 945GM وكان رد الاعضاء ان الكارت لايدعم العاب كثيرة وهذا رابط صفحة الكارت والالعاب التى يدعمها والتى لايدعمها وكان رد صاحب الموضوع مش مشكلة انا حشترى كارت اخر
يعنى انا عن نفسى مستحيل اجيب كروت تانى واتمنى منكم ان تجدولى حل لهذة المشكلة فأنا لا انام الليل :eek: والصحة اصبحت فى النازل Con: يعنى ياريت تلحقونى لانى فى خطر:n:
ودة رابط صفحة انتل للكارت وفيها الالعاب اللتى يدعمها واللتى لايدعمها
https://support.intel.com/support/graphics/intel945gm/sb/CS-021400.htm

والسلام ختام