انا شايف عالم كتير محتاسة في الموضوع بتاع النقل دة ومش عارفين يعملو اية لما ينقلو من فيو لبرومترك عشان كدة كتبت الموضوع دة أقولكو الكلمتين اللي فيهم المفيد وأعرفك هتعمل اية

اول حاجة تروح تمتحن اول امتحان ليك مع برومترك عادي جدا وبعد متمحن هيديك رقم ID

تاني حاجة بعد متطلع من الأمتحان تروح رايح علي الايميل بتاعك وتبعت رسالة علي العنوان دة
emeamcp @ msdirectservices.com
في الرسالة هتبعت اسمك زي منتا مسجل بية و الأتنين ID بتوعك بتاع فيو وبتاع برومترك وتقول في الرسالة انك عايز تعمل merge يعني دمج للبروفايلين بتوعك علي فيو وبرومترك عشان بعد كدة لما تمتحن مع برومترك ال transcript بتاعك علي ميكروسوفت اللي بتظهر فية الأمتحانات بتاعتك اللي نجحت فيها يتعملة ابديت اتوماتيك وطبعا دة اساس الرسالة وممكن انك تكتب بأي أسلوب يعجبك لكن حافظ علي المضمون
لما يردو عليك هيقولك العملية هتاخد 5 أيام وفي خلال الخمس ايام دول لازم متدخلش اي امتحانات جديدة هتروح عامل للرسالة reply وتقولو حاضر ياسعادة الباشا انا مش هخش اي أمتحانات في الفترة دي وممكن تتفضل وتبدا عملية ال merge وخدو بالكو هنا في نقطة مهمة لما تعمل reply اوعي تحذف عنوان الرسالة وتكتب عنوان من عندك لان العنوان بيبقي فية رقم الحالة بتاعتك يعني من الأخر اعمل reply من سكات ومتحذفش العنوان او تعدل فية وبس استني 5 ايام كدة وخش علي ال transcript بتاعك هتلاقية اتعملة ابديت واخر امتحان أمتحنتة مع برومترك ظهر فيه

بس خلاص