النتائج 1 إلى 6 من 6

الموضوع: مشكلة اللغه فى الويندوز الالمانى

عضو الصورة الرمزية Ma7amed

مشكلة اللغه فى الويندوز الالمانى

عندى مشكله وانا بتصفح احد المنتديات الاجنبيه لقيت نسخة ويندوز جميله وكانت تعديل شاب اللمانى يعنى ويندوز المانى وفيها مواصفات غريبه طبعآ انا قلت ان دى عادية واكيد زى اى ويندوز معرفش ايه خلانى انزلها وطلع عينى فى تنزلها لانها على رابيدشير وبعد منزلتها مرضيتش تنزل فرميت الاسطوانه وبعد فتره لقيت موضوع تانى عن نفس النسخه والاعضاء بتاع المنتدى نزلين شكر فى صاحب الموضوع بعد تجربتاه المهم
    حاولت انزلها بالعفيه لان كل ماكان ياخد كوبى للملافات وبعدين يعمل ريسترت ويبدء العد كان بيدينى رساله غريبه معناها ان مواصفات جهازى غير مفهمه للنظام المثبت فهت ان تعريفات جهازى غير مطابقه فشيلت الاسطوانه وحطيت اسطوانه تنيه وعمل كوبى للدريفات من الاسطوانه العادى اللى موجوده فى السوق المصرى وبعدين طلعتها وحطيت الاسطوانه بتاع الويندوز اللى بينزل من الاول وكملة الويندوز ونل الحمد لله ومش عارف اقلكو ايه عن الويندوز ده لو قلت جبار مش هيكفى
    هوه ملعوب فيه طبعآ لكن فى السرعه والاداء بتاع النظام ذات نفسه مش ممكن انا حسيت ان الجهاز بقت سرعته الضعف من بعد منزلت النسخه دى وبيها كل خصائص الفيستا وشكلها وكل حاجه فيها لان كنت منزل الفيستا قبلاها
    واستغربت ان المعلم اللى معدل فيها مخليها فيستا بالظبط بس هيه اكس بى بالتمام والكمال
    المشكله هنا
    ؟
    ان الويندوز مش عايز يتعرب يعنى ينزل اللغه العربيه
    حولت يمين شمال حطيت نسخه من الويندوز بتاع xp العاديه بتاعتنا مرديش قلى الملف المطلوب مش موجود
    وبعدين حطيت الاسطوانه اللى انا مسطب منها كمل التعريب وعرب فعلا بس فى حاجه وحده مش عيزه تتعرب هيه ان اى
    Notepad او اى برنامج عربى مش بيشتغل بيبقى الكلام هيرغليفى بس الفولدرات واى اسامى فى الجهاز عربى
    وكل ده بسبب ان فى حاجه مش عايزه تكتمل فى التعريب
    واللى عندو اى حل يقولى لانى جربت كل الحلول ومحدش يقولى غير الويندوز
    واليكم الصور بالشرح

الحمدُ لله الذي انْعم علينا بالإسلام، وَ رزقـنَـا هذه الهداية بعد الجهْل والضَـلال، وصلّى الله على سيّدنا محمّد الهادي البشير، وَ السّراج المنـير، وعلى آله وصحْبه، ومَنْ تَبعه إلى يوْمِ الدين .. وبـعْـد ..

مشرف سابق الصورة الرمزية النديم

رد: مشكلة اللغه فى الويندوز الالمانى

فتش عن حزمة اللغة العربية للوندوز XP وثبتها (Arabic Language Pack ) ، سيخدمكَ Google في العثور عليها.
    النديم

اخى النديم انا مش عايز اعرب الويندوز يعنى يكون كله عربى المشكله هيه ان ال Notepad وكمان word pad
    مش بيقرا عربى انا عايزهم يقرو عربى وعايز الويندوز يفضل انجليزى
    وبعد ما دورت وطلع عينى لقيت ان لازم اعمل يوزر تانى ويكون ADMEN علشان الحزمه بتاع اللغه هتغير النظام فبيطلب ان اللى لازم اللى يعمل الموضوع ده يكون المدير العام
    اوك ياباشا انا قلت افيد الكل على المعلومه دى
    وشكرآ اخى النديم والى اخواتى مهندسين قسم المشاكل
    الحمدُ لله الذي انْعم علينا بالإسلام، وَ رزقـنَـا هذه الهداية بعد الجهْل والضَـلال، وصلّى الله على سيّدنا محمّد الهادي البشير، وَ السّراج المنـير، وعلى آله وصحْبه، ومَنْ تَبعه إلى يوْمِ الدين .. وبـعْـد ..

عضوية جديدة

أخي محمد أنا أواجه نفس المشكلة فيا ريت لو تفيدني وأكون لك من الشاكرين

عضو برونزي الصورة الرمزية rezoufda

طبعا
    من يريد التعديل في إعدادات اللغة وظهورها كما شرحت بالصور
    يجب ان يكون بصفة مدير
    إذا كنت على صفة "محدود" لن تستطيع فعل شئ من هذا القبيل
    [CENTER][COLOR="#000000"][B]اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إنك سميع مجيب الدعوات[/B][/COLOR][/CENTER]
    [B][COLOR="YellowGreen"][CENTER][url]www.rasoulallah.net[/url][/CENTER][/COLOR][/B]

[CENTER][SIZE="4"]ت.م/ رضا - المغرب
    [/SIZE][/CENTER]
    [CENTER][SIGPIC][/SIGPIC][/CENTER]
    [CENTER]آخر [COLOR="#000000"][/COLOR]مواضيعي:

[URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1153286#post1153286"][SIZE="2"][B]روتر Wigate الجديد، لمشاركة الـ 3G[/B][/SIZE][/URL]

[URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=960990#post960990"][SIZE="2"][B]كل ما تود معرفته عن معالج intel Atom[/B]
    [/SIZE][/URL]

[/CENTER]

ياشباب ان شاء الله هرفع فيديو من شرحى لحل هذه المشكله
    وان شاء الله يكون عندكم فى القريب العاجل
    اخوكم محمد الهرماوى