صفحة 1 من 6 1 2 3 4 5 6 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 85

الموضوع: مبروك الفوز للمنتخب المصري لكرة القدم : ادخل واكتب رايك

عضو فضي

مبروك الفوز للمنتخب المصري لكرة القدم : ادخل واكتب رايك

السلام عليكم
    طبعا انا بهنى نفسى اولا وكل المصريين وكل محبى المنتخب المصرى على الفوز الغالى والمستحق على اسود الكاميرون 4-2 على الرغم من ظلم الحكم الجابونى والحمد لله ربنا استجاب لدعوات ملايين المصريين
    بنطلب من الكل الوقوف جانب المنتخب والدعاء له . كمان اللى سمع الماتش يقول مين هو احسن لاعب شايفه فى المباره :
    انا برشح محمد زيدان ويليه متعب

مسئول الإعلام الإلكتروني الصورة الرمزية Iraq IT

رد: مبروك الفوز للفراعنه : ادخل واكتب رايك

مبرووووووووووووووووك للفراعنة وان شاء الله اللقب عربي ... سور الصين الحضري هو نجم المبارة
    .
    " وخذ من حياتك لموتك "

لا ترسل لي رسالة خاصة ... اذا لديك أي سؤال ضعه هنا

عضو الصورة الرمزية احمدسلطان

الحمد لله على الفوز الكبير و زيدان هو فعلا نجم المباره وبعد حسنى عبدربه وشوقى

حمل الاهداف من هنا

عضو برونزي

ضربت غزة
    مات الشيخ محمد عمرو عبد اللطيف
    فاز لاعبوا كرة
    لا تعليق!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Mohamed Samir
    Double CCIEs#27042 (R/S&SP)
    رابط القناة الخاص بي
    https://www.youtube.com/channel/UCn9zWk33OYX65NFdTmra6-g/playlists

عضو برونزي الصورة الرمزية 7amasa7

مبرووك لمصر ولكل المصرين وللفريق العظيم اللى ابدع واسعد الملايين وان شاء الله تكون الكاس مصريه للمره التانيه
    طبعاا النجم هو زيزو وبعديه حسنى وتالت احسن لاعب هو باقى الفريق اللى كانوا راجل واحد

الف الف الف الف مبروك -------------> مصراااااااوى
    [CENTER][B][SIZE=5][COLOR=blue]لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين[/COLOR][/SIZE][/B][/CENTER]

عضو الصورة الرمزية aley_mcsd.NET

Thumbs down رد: مبروك الفوز للفراعنه : ادخل واكتب رايك

ناس فاضية بتضيع وقتها فى لعب الكورة و ناس افضى بتتفرج عليهم :cool:

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aley_mcsd.NET مشاهدة المشاركة
    الاخ المشرف لو سمحت ازاى تدى الحق لنفسك انك تقول عليا فاضى او لاى حد كتب رد او اتفرج على الماتش انه فاضى لمجرد انه شاف مبارة كره او ايا كان الشيىء اللى هو شافه ؟

هل انت تعرفنى ؟ هل تعرف انا بشتغل فى ايه ؟ هل تعرف انا بعمل ايه فى حياتى عموما ؟ طبعا لا .... يبقى مش من حقك تقول عليا كد او على اى حد كده انا مش هقولك انا بشتغل ايه ولا بعمل ايه ولا هتكلم عن نفسى علشان متقولش مغرور او او
    بس اللى اقدر اقولهلك ان ناس كتير اوى عارفه ربنا ومتدينه ومجتهده فى حياتها ومش مقصرين وبيتفرجوا على الكوره والرياضه هل دا حرام ؟ هل الترفيه حرام ؟ هل مشاهدة مبارة كرة قدم حرام؟ سيدنا محمد (صلى الله عليه وسلم ) حثنا على الرياضه ونصحنا بممارسة بعضها زى السباحه مثلا ... هل لو انا اتفرجت على مسابقة فى السباحه يبقى انا فاضى ولاهى ؟
    بالله عليكم يا جماعه متقولوش كلام كبير وتحسسونا اننا مقصرين و فاضيين علشان شيىء عادى جدا
    وهل حرام انى افرح لما اشوف بلدى بتنصر فى شيىء حتى ولو كان الشيىء ده مبارة قدم؟
    وهل لو انا فرحت وعبرت عن فرحتى بمجرد سطر او سطرين يبقى انا كده مش حاسس بالناس ولا بمأساة غزه والشعب الفلسطينى ؟ لا طبعا ومش من حق اى حد انه انه يعمم الموضوع ويقول ناس فاضيه وتنعت وتتهم بعض الناس بحاجه مش فيهم

وانا اسف بس لو انت وقت حضرتك مشغول اوى كده ليه دخلت الموضوع ده وعقلت عليه ؟

انا اسف اذا كنت اطلت واسف مره تانيه لو حد اضياق من كلامى
    [CENTER][B][SIZE=5][COLOR=blue]لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين[/COLOR][/SIZE][/B][/CENTER]

عضو الصورة الرمزية aley_mcsd.NET

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 7amasa7 مشاهدة المشاركة
    الاخ المشرف لو سمحت ازاى تدى الحق لنفسك انك تقول عليا فاضى او لاى حد كتب رد او اتفرج على الماتش انه فاضى لمجرد انه شاف مبارة كره او ايا كان الشيىء اللى هو شافه ؟

هل انت تعرفنى ؟ هل تعرف انا بشتغل فى ايه ؟ هل تعرف انا بعمل ايه فى حياتى عموما ؟ طبعا لا .... يبقى مش من حقك تقول عليا كد او على اى حد كده انا مش هقولك انا بشتغل ايه ولا بعمل ايه ولا هتكلم عن نفسى علشان متقولش مغرور او او
    بس اللى اقدر اقولهلك ان ناس كتير اوى عارفه ربنا ومتدينه ومجتهده فى حياتها ومش مقصرين وبيتفرجوا على الكوره والرياضه هل دا حرام ؟ هل الترفيه حرام ؟ هل مشاهدة مبارة كرة قدم حرام؟ سيدنا محمد (صلى الله عليه وسلم ) حثنا على الرياضه ونصحنا بممارسة بعضها زى السباحه مثلا ... هل لو انا اتفرجت على مسابقة فى السباحه يبقى انا فاضى ولاهى ؟
    بالله عليكم يا جماعه متقولوش كلام كبير وتحسسونا اننا مقصرين و فاضيين علشان شيىء عادى جدا
    وهل حرام انى افرح لما اشوف بلدى بتنصر فى شيىء حتى ولو كان الشيىء ده مبارة قدم؟
    وهل لو انا فرحت وعبرت عن فرحتى بمجرد سطر او سطرين يبقى انا كده مش حاسس بالناس ولا بمأساة غزه والشعب الفلسطينى ؟ لا طبعا ومش من حق اى حد انه انه يعمم الموضوع ويقول ناس فاضيه وتنعت وتتهم بعض الناس بحاجه مش فيهم

وانا اسف بس لو انت وقت حضرتك مشغول اوى كده ليه دخلت الموضوع ده وعقلت عليه ؟

انا اسف اذا كنت اطلت واسف مره تانيه لو حد اضياق من كلامى

اخى الفاضل
    لماذا خذت على نفسك هذا المحمل؟؟ انا لم اقصد اى شخص فى هذا المنتدى و ليس حرام ان تشاهد الكرة لكن سوف اذكر لك عدة اسباب دفعتنى لقول هذة الجملة و سوف تجد ان معى حق.

1- عندما اذهب لشراء بعض الاشياء اجد اصحاب المحلات يغلقون المحل السبب مشاهدة الكرة
    2 عندما اوقف تاكسى و ابلغة ان اذهب الى منطقة بعيدة عن منطقة سكنى يبلغنى (لن اذهب لان وراى مطش و عايز اشوفوة على اقرب قهوة)
    3- عندما حدثت عندى مشكلة فى خط الانترنت فى الشركة و اتصل بالدعم الفنى اجدة يتفرج على الماطش و مش مركز معايا.
    4- و عندما نفرح بالانتصار يشعل بعض الشباب النار فى الشوارع و يركبو على اسقف السيارة و يسيرون بسرعات طائشة تودى بحيات ناس لا ذنب لهم انهم يريدون عبور الشارع.

فى النهاية السواد الاعظم من الاشخاص (فى مصر) يفضلون المطش عن رزقهم و عن متابعة اعمالهم بجدية

يبقى فى الاخر ناس اية .....

و فى الاول و الاخر صاحب الموضوع ذكر (اكتب رايك) و ها انا ذكرت راى.
    ربما راى هذا لا يعجبك و لا يعجب الكثير (لكن لا تاخذة على محمل شخصى) و لا تقول انة حرام كذا و قال النبى كذا و كذا و لا تحول معنى الموضوع و تتكلم عن غزة و فلسطين و الكلام الكبير دة و تزعل نفسك عى الفاضى :rolleyes:

وفقكم الله تعالى و غفر لكم

عضو الصورة الرمزية sohaa

السلام عليكم ورحمة الله
    أخى الفاضل صاحب الموضوع
    نحب الرياضه ونشجع بلدنا وفرحنا لما فازت والف مبروك!Clap ..ويارب دائما ..ولكن طالما طلبت الرأى فأنى أحب أن أوضح لك دون أن تسيء الظن بي.. اخى فمع احترامى الشديد للرياضه والرياضيين والمتابعين لها.. وبرغم احترامي للكره واللاعبين الا أن للكره تأثير سلبي جدا على شعبنا الحبيب أكثر منه أيجابي يصل الى حد الهوس:eek: فجنون الكره يوقف كثير من المصالح والاعمال تزيد عما ذكره المشرف الفاضل م/ علي الدين فقد يغلق الطبيب عيادته والطالب كتابه ويترك العابد صلاته ..الخ Down:وربما نستمع أن البعض يخسر اسرته و زوجته بسبب الكوره Con:..فأصبحت مستفزه للغايه :mad: برغم انها رياضه جميله وترفيهيه .. فقال رسولنا الكريم ( فروحوا عن القلوب ساعه فإنها إن كلت عميت) ..ولكن نرفه عن انفسنا بمقدار دون أن يسرق الترفيه الرزق و العلم والدين.. نعم الرياضه اوصانا بها الرسول الكريم كوسيله لحفظ البدن والصحه وليست غايه تذهب الوقت والعقل أحيانا ..(H) نعم فهناك أناس كل أنشغالهم بالكره فقط وتاركين باقي الواجبات التى اوصانا بها الرسول والدين.. فالكره وهوسها تضر كثيرا ماتنفع وديننا يؤكد (لا ضرر ولا ضرار).. والضرر في ان نضيع اوقاتنا ونترك مصالحنا من أجل الكره ..سنظل في عالمنا الثالث ولن نتقدم طالما لم نعرف قيمة الوقت واهميته وكيفية إستثماره جيدا فيما يفيد.. ونتمنى أخي من أن نوجه دعئنا إلى الله فيما ينفع وبأن يرفع عنا غضبه وما نعاني منه من عبء الغلاء وفساد الحكم والحاكمين( اللهم أرحمنا) فذلك أدعى وابدى من أى دعاء آخر ( فلاعبين الكره ماشاء الله اللهم لا حسد)..:cool::cool:
    فننتبه اخى ان بين الحب والهوس شعره فلا نحول حبنا للرياضه الى هوسا بهاpls:
    لن أطيل أخي ولكن أحببت فقط ان أذّكر وأن أشارك الرأى طالما طلبته مننا.. وشكرا لك

كان حددت الناس اخي .. انا 50% من وقتي اقضيه في لعب الرياضة او مشاهدتها.

الحمد لله وصلت الى المنتخب الوطني واحد ابطال العراق بالسباحة وترشحت لبطولات عربية وايضا" لعبت كرة السلة في الاندية العراقية وكرة القدم والطائرة والمنضدة في الجامعة.

في ناس فاضية على ما لايرضي الله فهؤلاء ينطبق عليهم كلامك وليس الكل رجاءا".

عضو الصورة الرمزية sohaa

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Iraq IT مشاهدة المشاركة
    كان حددت الناس اخي .. انا 50% من وقتي اقضيه في لعب الرياضة او مشاهدتها.

الحمد لله وصلت الى المنتخب الوطني واحد ابطال العراق بالسباحة وترشحت لبطولات عربية وايضا" لعبت كرة السلة في الاندية العراقية وكرة القدم والطائرة والمنضدة في الجامعة.

في ناس فاضية على ما لايرضي الله فهؤلاء ينطبق عليهم كلامك وليس الكل رجاءا".
    هل تفخر أخي أن 50 % من وقتك تقضيه في لعب الرياضه او مشاهدتها ؟! :rolleyes:
    ماشاء الله على نجاحاتك الرياضيه lolo:وليت الجميع يمارسها ولكن لا نصل الى حد 50 % من وقتنا نقضيه في الرياضه.. فماذا تركت للعمل والدين والعلم لتنهض بلادكم؟؟ هذا لو لم نحسب أيضا وقتك الخاص الذي تقضيه في النوم او الطعام أو ... من متطلباتك الشخصيه :rolleyes:
    أعتقد انك قد بالغت :Big:

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sohaa مشاهدة المشاركة
    هل تفخر أخي أن 50 % من وقتك تقضيه في لعب الرياضه او مشاهدتها ؟! :rolleyes:
    ماشاء الله على نجاحاتك الرياضيه lolo:وليت الجميع يمارسها ولكن لا نصل الى حد 50 % من وقتنا نقضيه في الرياضه.. فماذا تركت للعمل والدين والعلم لتنهض بلادكم؟؟ هذا لو لم نحسب أيضا وقتك الخاص الذي تقضيه في النوم او الطعام أو ... من متطلباتك الشخصيه :rolleyes:
    أعتقد انك قد بالغت :Big:
    50% واكثر من وقتي للرياضة والحمد لله اصلي واصوم الخ

المهم هذه النسبة حتى عمر 23 حيث بدأت العمل وممكن تقل النسبة الى 20-30% الان.

اخيرا" انصحك بوضع 100% من وقتك للعمل والدين والعلم من اجل ان تنهض بلادك !!!

عضو الصورة الرمزية sohaa

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Iraq IT مشاهدة المشاركة
    50% واكثر من وقتي للرياضة والحمد لله اصلي واصوم الخ

المهم هذه النسبة حتى عمر 23 حيث بدأت العمل وممكن تقل النسبة الى 20-30% الان.

اخيرا" انصحك بوضع 100% من وقتك للعمل والدين والعلم من اجل ان تنهض بلادك !!!
    وفقنا الله واياكم الى ما يحبه ويرضاه

[quote=sohaa;497856] اخى فمع احترامى الشديد للرياضه والرياضيين والمتابعين لها.. وبرغم احترامي للكره واللاعبين الا أن للكره تأثير سلبي جدا على شعبنا الحبيب أكثر منه أيجابي يصل الى حد الهوس:eek: فقد يغلق الطبيب عيادته والطالب كتابه ويترك العابد صلاته ..الخ Down:وربما نستمع أن البعض يخسر اسرته و زوجته بسبب الكوره Con:.

مع احترامى لرأى حضرتك بس الطبيب اللى يغلق عيادته علشان الماتش هو من نفسه مقصر وكذلك الطالب والعابد اللى ترك الصلاه هو ايضا مقصر العيب مش فى الماتش الفكره فى الانسان اللى حدد اولوياته واهتماماته بشكل غلط

طيب يا جماعه ما العالم الغربى مولع بالرياضه مش بس الممارسه لا والمتابعه ايضا وفى نفس الوقت يوجد النجاح فى مختلف المجالات يبقى العيب مش فى الماتش

وانا مش بدعو الناس انها تسيب الصلاه والعمل من اجل مشاهده الرياضه انا بس كنت برد على جملة الاخ المشرف اللى بيقول ان ده فضا وعلى الاراء اللى بتقول ان ده سبب تدهور احوالنا تدهور الحال دا اسبابه كتير بس ده مش موضوعنا دلوقتى
    اسف ع الاطاله

عضو الصورة الرمزية StrangerInMoscow

اخي بصراحة لا تعليق

ملاحظة : لم نصل بعد للهوس الاوروبي لكرة القدم انظر الى مدرجات اوروبا فهم لايكتفون بمشاهدة المباريات بل والذهاب للتشجيع في الاستاد ولم نسمع ابدا ان الرياضة او الكرة عطلة كان الاجدى بك ان تنتقد الناس المستهترة وليس كرة القدم

وعلى فكرة كرة القدم في بعض الاحيان تقدم رسالة تعجز عنها اي وسيلة اخرى يكفي لنا فخرا ان يرى العالم كلة لاعبينا وهم يسجدون شكرا لله بعد تسجيل الاهداف او ترى لاعبين كوت ديفوار يرتلون القران قبل مباراة نيجيريا ويراهم كل العالم , العالم الذي يتهم الاسلام بانة انتشر بحد السيف يرى دول افريقيا التى يصرف عليها البلايين من اجل التنصير تفتخر بأسلامها والله كان مثال كدة ان اطير من الفخر وان اشاهدة مع زوجتي حديثة العهد بالاسلام لان الصورة خير برهان بدلا من ان اتدارى خجلا من قلة الحياء والانحلال الاخلاقي في عواصمنا العربية من جهة وابطال المفخخات ربنا يحشر كل من يحبهم معهم في جهنم اللي شوهوا صورة الاسلام من جهة اخرى ولاتنسى ان كرة القدم قد ترسم البسمة على وجوة البسطاء في زمن فية كل شئ قبيح

فتريثوا في ردودكم ولا تجرحوا مشاعر الاخرين بألسنتكم
    الم تر إلى الذين بدلوا نعمة الله كفرًا وأحلوا قومهم دار البوار، جهنم يصلونها وبئس القرار

صفحة 1 من 6 1 2 3 4 5 6 الأخيرةالأخيرة