السلام عليكم و رحمة الله...

أنا يا جماعة من فترة كنت عايز أجيب شاشة Samsung 226BW زي ناس كتير, و نظرا لأني ملقتهاش لجأت لواحد صاحبي والده عندو شركة كمبيوتر و بيجيب شحنات من أمريكا كل شهر, و بالفعل قدرت أجبها في الأخر.

و أنا لما لقيت ان كل التوبيكس الي هنا بتجيب الحاجات الي يستحسن أنها تكون صغيرة عشان الشحن و الجمارك و هكذا, أنا و صاحبي قررنا اننا نعمل الموضوع ده.

الموضوع باختصار, الي عايز Hardware من أمريكا أياً كان, لو عايز Monitors, Laptops, Consoles, Digital Cameras, Mobiles يتفضل بطلبه هنا.

طبعا مفيش ضمان يا جماعة, بس الحاجة بتوصلك سليمة 100%, و صاحبي بيكون مسئول عن أي حاجة تضيع أو تبوظ, و طبعاً بتاخد فلوسك.

بالنسبة للتكلفة, معظم الحاجة هتتكلف فوق تمنها الأصلي من حوالي 15-25 % علي حسب الحاجة و وزنها.

أما فيه حاجات مابتتوافرش في الولاية الي بتتجمع فيها الشحنة, و دي بتتجاب من ولاية تانية, فتمنها بيزيد شوية, و بالطبع بيكون فيه مصاريف شحن داخلية.

عموما انت ليك تعرف السعر قبل ماتشتري أكيد.

بالنسبة للدفع, بيبقي المقدم 50 %, و الباقي لما تستلم ان شاء الله, و الدفع بالدولار.

الاستلام بيبقي في حدود 4-6 أسابيع من طلب الحاجة لأن دي شحنات شركة يا جماعة و ليست Shopping Account بتاع أراميكس و بيكون فيه تخليص جمركي بياخد فترة...أنا مثلا لما طلبت ال Monitor وصل في 3 أيام, و قعد في الجمارك حوالي شهر.

عموما, الي عايز حاجة, يتفضل بارسال Email الي: xhatemx@yahoo.com (حاتم هشام) و هيرد عليه بالسعر و الوقت الي هيوصلوا فيها الحاجة.

و دي صورة لل Monitor للي عايز يتأكد:

تحياتي,
محمود.