النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: انصحونى اعمل اى ؟

عضوية جديدة

Question انصحونى اعمل اى ؟

انا طالبة فى كلية تجارة وان شاء الله السنة الجاية اتخصص فى محاسبة
    خلال السنة دى اخدت كورس ICDL وبقيت بفتح برامج الاوفيس كتير وبستخدمها، ومن خلال كلامى مع الدكاترة نصحونى انى اخد كورسات بتعمق اكتر فى الاكسيل لان دى هينفعنى ان شاء الله لما اتخرج وهيدينى فرصة كبيرة فى التميز وفتح مجالات عمل فى كذا مكان.
    المهم واسفة انى طولت عليكم انا محتارة مابين انى اشترى جهاز كومبيوتر او لاب توب( بجانب استعماله فى الكورسات اكيد هستخدمه فى الشات والالعاب وكدا) مع العلم ان فى حالة شرائى لاب توب الميزانية لا تتخطى ال5 الاف جنيه مصرى وممكن توصل ودى فعلا اخرى 5.5 الاف.
    فتنصحونى اعمل اى ؟ولو اشترى لاب توب اى نوع الى هينفعنى ؟واشترى منين ؟انا من اليكس مصر
    واسفة جدا انى طولت عليكه والف شكر على السيت الاكتر من رائع بجد، انا قولت لكل صحابى انهم يدخله عليه وفعلا مميز جدا وجزاكم الله كل خير

إداري سابق

رد: انصحونى اعمل اى ؟

بـ 5000 الاف جنيه امامك احد خيارين اما شراء جهاز مكتبي (كمبيوتر ) خارق او لابتوب جيد الى جيد جدا هذا يعتمد على كم تساوي 5000 الاف جنيه بالدولار تماما ..(فما اعرفه ان المبلغ يتراوح بين 800 ال 1200 دولار)..

وطبعا بالنسبة لاستخدام الاوفيس والنت فلن تشعري بالفرق ابدا بين حاسب ممتاز واخر جيد ..الفرق يظهر فقط في الالعاب وليس جميع الالعاب طبعا ..
    فاذا لم تكوني من المهتمين بالالعاب كثيرا فخيار شراء اللابتوب افضل وانسب اما اذا كانت الالعاب تهمك كثيرا + انك مهتمة بالالعاب التي تحتاج لمواصفات قوية فعندها ارى ان الحاسب المكتبي القوي افضل لك..

بانتظار ردك لتحددي كم هو المبلغ تماما بالدولار وما هي نوعية الالعاب التي تهمك..
    [CENTER][/CENTER]
    [url]https://sayat.me/ramyg[/url]

عضوية جديدة

اولا الف شكر على ردك ،ثانيا انا كل اهتمامتى فى الالعاب لا تتعدى البلياردو وسوليتير بس
    ثالثا عايزة اسال على حاجة كنت بتكلم من يومين مع واحدة صحبتى وقالتلى ان اللاب توب استخدامه مش عملى وانه بيبوظ بسرعة من كتر الاستخدام وان لازم تعرفى اذا كان بيشتغل هاردورك ولى لا بمعنى اصح قلقتنى شوية
    اسفة يمكن من كلامى يتضح انى مش ملمة بمعلومات كتير بس انا بسال اهل الخبرة عشان اعرف وافهم واسفة انى رديت متاخر النت كان فاصل الفترة الى فاتت ولك الف شكر

إداري سابق

اولا الف شكر على ردك ،ثانيا انا كل اهتمامتى فى الالعاب لا تتعدى البلياردو وسوليتير بس
    العفو..بالنسبة لهذه النوعية من الاعاب قهي العاب خفيفة تكفيها اي استخدامات..
    ثالثا عايزة اسال على حاجة كنت بتكلم من يومين مع واحدة صحبتى وقالتلى ان اللاب توب استخدامه مش عملى وانه بيبوظ بسرعة من كتر الاستخدام وان لازم تعرفى اذا كان بيشتغل هاردورك ولى لا بمعنى اصح قلقتنى شوية
    اسفة يمكن من كلامى يتضح انى مش ملمة بمعلومات كتير بس انا بسال اهل الخبرة عشان اعرف وافهم
    كلام صاجبتك غير دقيق تماما اللابتوب لن يتعطل من تلقاء نفسه طالما انك تعاملينه بانتباه ورفق ..الشخص الذي يتعطل اللابتوب معه هو شخص يتعامل مع الجهاز بخشونة ودون انتباه..
    اعرف اشخاص لا يزال لديهم لابتوب منذ عدة اعوام وهو لا يزال شغال تمام..
    واسفة انى رديت متاخر النت كان فاصل الفترة الى فاتت ولك الف شكر
    عادي ولا داعي للاعتذار..
    حاولي ان يكون اللا بتوب من نوع توشيبا او سوني او hp او dell
    [CENTER][/CENTER]
    [url]https://sayat.me/ramyg[/url]