صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 34

الموضوع: رغم عن أنف كل من لا يفهم

إداري سابق

رغم عن أنف كل من لا يفهم

بداية أحب أوضح عدم رضاي عن المهاترات التي وقعت في موضوع الشيخ حامد العلي حول الاقتصاد الأمريكي.

ورغما عن أنف كل من لا يفهم، الباب مفتوح للمسلم وغير المسلم للمشاركة في هذا الموقع، والباب مفتوح للسني والشـيعي والإباضي والاسماعيلي والدرزي، ولو علمت عن وجود بهائي أو سيخي أو بوذي في المنتدى فلن أضايقه.

نعم، الإدارة الرئيسية في المنتدى مكونة من مسلمين من أهل السنة، وهم فوق هذا من اهم الالتزام والصلاح نحتسبهم والله حسيبهم، ويجعلون جهدهم في المنتدى لغرض نفع امتهم، وكلهم أنفق على هذا المنتدى فلا مصلحة من وراءه دنيوية نجيها سوى التعب، ومع ذلك لا نرضى أن يُجعل من منتدانا مطية لعنصري أو شخص في عقيدته تشويش، أو من يحب يهوش على الآخرين، وتركنا الباب مفتوحا لطرح مواضيع (إسلامية) وعظية، لأنها تنفع المسلم وغير المسلم، مواضيع الصدق والأمانة وحسن الخلق والصلة والبر، والآن بعض أخواننا من أهل السنة يساهم في أغلاق هذه المواضيع لأنه جائتني طلبات ممن احتسب أنهم على خير وصلاح بمنع أي مواضيع دينية في المنتدى.

وحتى الآن لم تتخذ إدارة المنتدى قرارا بخصوص المنع بسبب هذه التصرفات الرعناء ممن يظن أنه ينصر الإسلام ونحن نعتقد أنه بقلة حياءه وطول لسانه إنما هو منفر من الإسلام.

كذلك لن تسمح إدارة المنتدى لأي من كان بأن يسيء للإسلام بطرح مواضيع تخالف المعتقد الإسلامي، اطرح ما لديك من قضايا سلوكية وأخلاقية بصرف النظر عن دينك ومعتقدك، تكلم عن الصدق، تكلم عن الأمانة، تكلم عن بر الوالدين، حتى لو خالفتنا في المعتقد فنسشكر لك صنيعك رغما عن أنف كل من لا يعجبه ذلك، المهم أن لا تمس معتقدنا بما يأذينا، وهذه رسالة للمسلم وغير المسلم وللسني قبل الشـيعة.

وهؤلاء الأخوة الذين يظنون أنهم أوصياء على الآخرين في المنتدى ولا يحسنون الدعوة إلى الله، أقول لكم إما التزمت واما اعتزلتم، وصلتني رسائل عبر مشواري الطويل في المنتدى من بعض أعضاء المنتدى ممن هم غير مسلمين، أو ممن هم مسلمين يخالفوني في المعتقد، فما وجدت منهم إلا كل تأثر واستفادة وشكر لإدارة المنتدى.

للأسف بعد هذه الحادثة سيتم إيقاف أعضاء لمدد طويلة، وسيتم اقالة بعض الأخوة من الإشراف، علما بأن هذه الاجراءات لا علاقة لها بمعتقد أي أخ، بل هي مبنية على الحوار (الفاسد) الذي وقع ما بين بعض المشرفين والأعضاء، ويؤسفني أن يصل الحوار ببعض المشرفين إلى هذا المستوى أمام بقية الأعضاء ليعطونا انطباعا عن مدى استحقاقهم للإشراف.

اعتذر لبقية الأعضاء، المسلم السني والمسلم الشـيعي وغيرهم من مذاهب المسلمين، واعتذر لأهل الكتاب الذين أصابهم شيء من الغبن بسبب تطاول بعض المشرفين، وأقول ان من تحدث في هذا الموضوع لا يمثل دين المسلمين من أهل السنة ولا من الشـيعة ولا يمثل دين اهل الكتاب، بل يمثل رأيه الشخصي، والالفاظ التي تلفظ بها إنما هي نتاج ما خضع له من التربية السلوكية التي هي نتاج فكر انساني اجتهادي يصيب ويخطئ ولا يمثل دينه ككل.

للأسف رعونة صبية، كل يتكلم بما شاء وقت ما شاء كيف ما شاء، المهم روح الانتقام، وكل يدعي انحيازا للدين، والدين يدعونا لمكارم الاخلاق، بأبي وأمي رسول الله صلى الله عليه وسلم، شُتم وسُب وأهين معتقده فكان سمحا حليما صابرا.

لما عجزنا أن نناجز العدو بالدين والعلم والقوة، ناجزناه بألسنتنا

عضو محترف الصورة الرمزية Brigadier

رد: رغم عن أنف كل من لا يفهم

باديء امري سلام الله عليك ورحمته وبركاته.

كل عام وانت بخير اخوي مبارك.
    اما بعد , فلاشك ان ماوقع لا يوصف بالامر الهين , ولكن ماحصل له اسبابه طبعا ً , لو نظرنا في سبب المشكله لاستنتجنا انه من الافضل معالجه السبب الرئيسي الذي ادى الى تفاقم الحوار , لا انكر ان ثمه تجاوزات قد حصلت ولا ازكي نفسي ولا غيري ولكن يبقى ان الواجب علي كمسلم غيور ان اوضح الحق وكلمه الحق مهما كلفني ذلك , و كذلك احببت ان انوه على امر هام الا وهو ضروره وضع تلك الشروط التي ذكرتها يا اخي في المواضيع المثبته بكل قسم لكي يطلع عليها كل عضو ليعلم بها ويدركها.

واحب ان اذكرك بـضروره تعديل كلمه "الا" الى كلمه" الى " في قولك.

وهؤلاء الأخوة الذين يظنون أنهم أوصياء على الآخرين في المنتدى ولا يحسنون الدعوة إلا الله،

في امان الله.

عضو بلاتيني الصورة الرمزية Stone

السلام عليكم

تسلم يمناك اخوي hardware والله يجمع بينا على المحبه والاخلاص وويوفقنا على ما هو اصلح.

بارك الله فيك ... جزاك الله خير

سلام

YouTube : intel 2600k with Noctua NH-D14

Case
    : Cooler Master High Air Flow 932 (Painted) || Display : ASUS VE276Q Black 27 inchs || Sound Card : Creative Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty
    Headphones : ATH-AD700 || Mouse : Logitech G9 Laser || Mouse pad : Steelseries Fnatic || Keyboard : Logitech G15 || CPU Cooler : Noctua NH-D14

عضو الصورة الرمزية M Nabil

أحب أن أوضح أن العضو "ياقوت أفندى" هو الذى بدأ باقتباس الآيات المتعلقة بالقتال فى القرآن ملمحا الى أن الاسلام دين عنف وقتل فوجب الرد عليه ... و لست ممن يحب القدح فى معتقدات الآخرين ولكنى سأرد على من يقدح فى دينى وهذا رد فعل طبيعى.

أرجو من الادارة الانتباه الى من بدأ الفتنة فى المو ضوع.
    فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا

يرسل السماء عليكم مدرارا

ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم انهارا

عضو الصورة الرمزية M Nabil

وبعد ذلك لن أرد على من يبدأ بهذه المهاترات ولكن سأبلغ الأدارة لكى تتخذ اللازم مع المتعصبين ومثيرى الفتنة.
    فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا

يرسل السماء عليكم مدرارا

ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم انهارا

عضو برونزي

أخي الكريم M Nabil، أرى أنّ كلام الإدارة واضح القصد والمكتوب مبين من عنوانو كما يقولون، لذا لا نريد أن نعود إلى حيثُ انتهينا ..

وبعد ذلك لن أرد على من يبدأ بهذه المهاترات ولكن سأبلغ الأدارة لكى تتخذ اللازم مع المتعصبين ومثيرى الفتنة.
    نعم هذا عين الصواب، جزاك الله خيراً

مخالف للقوانين

السلام عليكم اخى الغالى

من كلام سياسة الموقع
    سياسة الموقع

• موقع عرب هاردوير موقع مفتوح لكافة البشر، يحق لكافة الأعضاء المشاركة في المنتدى بصرف النظر عن مذهبهم أو معتقدهم أو لغتهم أو عرقهم.
    • الغرض الرئيسي للمنتدى هو العناية بالجانب الفني في مجال الحاسب الآلي وكل ما يتعارض بشكل مباشر مع هذا الهدف يُعتبر مرفوضا.
    • يُمنع استغلال المنتدى للأغراض الشخصية.
    • لا يُسمح باستغلال المنتدى للترويج لأفكار تعارض الدين الإسلامي ولا الترويج لشخصيات دعت لمعتقدات تخالف المعتقدات الإسلامية، يستثنى من ذلك ذكر الشخصيات التي خدمت مجالات العلوم المختلفة بما لا يتعارض مع المعتقدات الإسلامية.
    • لا يُسمح في هذا الموقع بتناول أي موضوع يتسبب في الإضرار بالموقع وسمعته أو سمعة أعضاءه أو القائمين عليه.
    • لا يُسمح باستغلال الموقع لتوجيه الاتهامات للشركات إلا فيما يثبُت حقيقة.
    • لا يُسمح بالكتابة غير التقنية في الأقسام التقنية، وخصص القسم العام للكتابة في المواضيع الأخرى خارج الإطار التقني.

كود PHP:
    لا يُسمح باستغلال المنتدى للترويج لأفكار تعارض الدين الإسلامي 

Ya2oot Afandy
    زائر

اولا كل عام والجميع بخير
    بداية احب اكد كلام الاخ مبارك ان مش كل من يتكلم عن دين هو يمثل الدين وانا لامثل دينى لان فى من هو اكفأ منى ليمثل الدين ولكن ردى دة نابع من شخصيتى انا فقط.
    بداية احب اقدم اعتزارى على ما بدر منى وانا اعلم ان الكثير زعل منى بهذا الموضوع لانة اول موضوع اتناقش فية عن الدين لاول مرة داخل المنتدى وهذا مخالف لقوانيين المنتدى اللى انا بحترمها ومحبش اخالفها لكن فى اسباب هى التى دعتنى اكتب ردى هذا, الان دعونى اوضح لكم هذة الاسباب:
    -----------------

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bigmaster مشاهدة المشاركة
    نعم هذا عين الصواب، جزاك الله خيراً
    وهذا ما فعلتة انا يا اخوان بعد سلسة كبيرة من الردود والمواضيع المبتذلة واخيرها كان رد المشرف المحترم C|EH على دينى باللعن والتحريف ولم ارد ايضا كا العادة ادخل الموضوع اشوف الشتيمة وامشى من غير ما ارد لكنى بعدها عملت شكوى الشكوى صارت لها اربع ايام!!!!!! شكوى عن الدين !!!! باللعن والتحريف!!!!! والموضوع اللى اتلعن فية دينى اتدخل فية الاخ مبارك ولم يرد على ما قالة C|EH !!!!!

المفروض عليا اعمل اية تانى اية اللى كان المفروض اعملة اكتر من كدة وبعد دة كلة اشوف رد الاخ موضوع جديد فى القسم العام ورد للاخ عراقى كاتب فى تسأل
    هل سمعت يوم ما بان امريكي او اوربي مسيحي فجر نفسه بحجة انه سيستشهد ويتعشى مع المسيح؟
    وكان بالاحرى عليا انى انا ارد عن اى مسلم رد علية لانة بيتكلم عن دينى , وهذا ما فعلتة

وكل اللى عايز اعرفهلكم انى مش بحب افتح مواضيع دينى داخل المنتدى بالعكس تماما لكن بسبب عدم استجابة الادارة لشكواى كان لابد انى ادخل لانى اكثر من كدة اهانات مكنش ينفع انى اسكت ورودى داخل المنتدى تثبت صحة كلامى انى مش من مثيرى الفتنة والشغب كما يتصور البعض ..

بعد اذن الادارة انى اقتبس شكوتى لكى يضح الامر لجميع الاعضاء
    هذا اقتباس من شكوتى لكى يطلع عليها الجميع ويعرف الحدث بالكامل
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ya2oot Afandy مشاهدة المشاركة
    شكوى واستفاهام

اولاً عيد مبارك عليكم وكل عام وانتم بخير ...

ليا بعض الاستفسارات بخصوص المواضيع التى تسيء الى دينى وارجو الرد عليها بأجابات شافية وليس اقتباس القوانيين .

1- هل من قوانيين المنتدى عدم احترام عقائد الغير مسلمين والتهكم عليهم بالسب واللعن والشتم بدون ادلة !!!!!!!!

2- هل من قوانيين المنتدى عدم احترام مشاعر الغير ؟!!!!!!

3- هل من قوانيين المنتدى تميز بين المسلمين وغير المسلمين يعنى لما اجى واقول لعنة الله على الدين الاسلامى المحرف ما هو راح يكون موقفكم ساعتها ؟؟؟؟؟!!!!!!!!

4- هل المنتدى تحول من منتدى تقنى الى يناقش العقائد ؟ اذا تحول المنتدى كدة يبقى ياريت تدونى خبر بذلك حتى اشارك فى هذة النقاشات !!!!!

5- هل الادارة بتنفذ القوانيين او بالاحرى قانون عدم الاساءة للاديان السماوية اعتقد ان يعدل الى عدم الاساءة للدين الاسلامى فقط او ان يتم حذفة لانى لا اعتقد انة راح يكون لة لازمة بعد كل هذة الاسأت

انا مش عارف لية دة كلو يحصل داخل المنتدى والادارة ............. لية ؟
    يعنى كثير جدا اجد مواضيع دينية وردود فى مواضيع اخرى بتسىء ليا ولدينى ومع ذلك لم اتدخل مطلقاً يعنى ادخل اشوف الموضوع اخرج مجروح فى مشاعرى واقول معلش الادارة لما تشوف الموضوع تدخل ومع ذلك اجد ردود من الادارة ومبتدخلش فى الموضوع وبرضة انا متدخلش فى الموضوع مطلقاً بسبب احترامى لقوانيين المنتدى وادارة المنتدى وحبى للمنتدى وخوفى انة ميتحولش لنقاشات الدينية ودة يساعد على تاخر المنتدى وليس تقدمة مع العلم لكل موضوع او رد يقال من الاخوة الاعضاء يسىء ليا او الى دينى بيكون عندى رد لكل صغيرة وكبيرة بالدليل والاثبات وليس بالتهجم والسب واللعن ومع ذلك مش بكتب كلمة او تعليق او اى شىء يعبر عن غضبى

مثال على كلامى

الموضوع
    https://www.arabhardware.net/forum/c...e-aaaoaca.html

ونشوف رد C|EH

ومش هجيب الردود اللى بعد كدة مع ان الردود اللى بعد كدة زعلتنى اكتر بكتير لان كان تانى رد على طول كان رد الاخ هاردوير والغريبة انة لم يتدخل اطلاقا فى رد الاخ C|EH

وياريت ايضا تطلعو على هذا الموضوع خصوص الاخ هارتى الذى سبق وحذرة الاخ كيمو من هذا الاسلوب
    https://www.arabhardware.net/forum/c...ciaecaess.html

كلمة اخيرة احب اقولها هذا المنتدى غالى على قلبى ولة معذة خاصة ولكن مش هيكون اكثر من حبى لدينى انى اشوف دينى يهان كل يوم داخل المنتدى ولا اتكلم او اعبر عن زعلى, ولكن ما كنت اصق فية انة ما كنت اقدر ان اقدم اى شىء للمنتدى وكل يوم المنتدى عمال يجرح فيا بهذا الشكل .
    واخير اوجه اعتزارى الكامل لكم لفتح هذا الموضوع وياريت تقدرو موقفى لانى انا انسان وليا قدرة تحمل واخير اريد ان اسمع قرار الادارة على هذا الموضوع حتى لو كان على حساب عضويتى اذا كانت هتسبب للمنتدى اى مشاكل .
    وفى نفس اليوم رد على IBM مشكورًا , ييقولى انة هيحل المشكلة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة IBM مشاهدة المشاركة
    سيتم حل الموضوع ان شاء الله
    واعتذر منك عن هذا الخطأ وانا شخصياً تضايقت حينما قرات هذه الردود
    نحن جميعاً اعضاء في منتدى واحد يجب ان نحترم بعضانا البعض باختلاف ادياننا وثقافتنا وتفكيرنا ...

أقوم بالمتابعه معك عبر هذا الموضوع ...
    وبعدها رديت علية قائلاً

اشكرك اخى العزيز "ابراهيم" على ردك وعلى مشاعرك الطيبة

وانا شخصيا تضايقت عندما قراءة الموضوع الخاص بالشخص الذى عمل فيديو "الملحن والمرتل" لكن ماذا اقول غير انة شخص غير محترم لانة يسىء الى دين بهذا الشكل فهو شخص مش محترم وقلبى معكم وانا مقدر مشاعركم

بعدها فات 3 ايام ولم يتم اتخاذ اى قرار روحت رايح لقسم الشكاوى تانى ارد علية قائلاً

اخوى ابراهيم فات 3 ايام ولم يتم اتخاذ اى اجراء ادارى او تحزير او تعديل او حذف للردود
    ياريت تعرفنى هل هيتم اتخاذ إجراء ادارى فى هذة الردود وشكرًا
    ولم اجد رد بعدها من الادارة توضح فية انها بتعمل اجراءات او ان فى عقوبة او اى شىء وبعدها حسيت ان الادارة لم تهتم بالامر وتجاهلت الموضوع ولا تعرف انة شكوى عن سب ولعن الدين
    طبعا بعدها شوفت رد الاخ عراقى ورديت علية وابتداء الموضوع

وبعد حذف الموضوع رد على الاستاذ ابراهيم ...

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة IBM مشاهدة المشاركة
    أخي انت تعرف اننا منشغلين هذه الأيام قليلاً...
    فتهما علينا ...
    الذي قمت به هو خطأ وأكبر خطأ انت أخطات في ديننا الإسلامي ...
    انت كما تعرف انا غير ماتعصب وانا والحمدلله مع الحق وكانت سآخذ بحقط وساكلم المشرف الذي اخطا في خطأك ولكن لن اعرف ماذا اقول الآن ...
    بعدها شعرت بالذنب وسوء التصرف ولكن ايضا مكنتش اقدر اللوم نفسى على ما حدث لانة خارج عن مشاعرى وكرامتى اللى كانت خلاص مش فاضل فيها شىء

وكان هذا ردى علية
    لا تقول شىء اخى العزيز انا عتبرنى منسحب من المنتدى لذلك اى اجراء سوف تتخزة الادارة معدش ينفع للاسف لان وقتة راح خلاص اما عن ما فعلتة انا فا اقدم لك اعتزارى الكامل لك ولكل عضو ايضا ولكن اعتزارى مش هيكون لانى اتسرعت فى عمل المشاركة لا هذة المشاركة كان لازم اعملها من زمان لكن للاسف قدمت تنازلات فى كرامتى من اجل حبى للمنتدى. اعتزارى هيكون لعدم احترام قوانيين المنتدى بفتح باب النقاش ودة يمكن يكون اكبر غلطة عملتهل طوال فترة تسجيلى بالموقع
    --------

الغلط هذا انا اتهم فية الادارة وليس الاعضاء الخطاء لما اشوف موضوع يتهان فية دين اي كان مسيحى يهودى عبادة كلاب اى شىء , الغلط انى ابطىء فى التعامل مع موضوع مثل هذا الغلط لما العضو يقدم الشكوى ويفوت عليها 4 ايام بدون اتخاذ اى اجراء خصوصا لما تكون الشكوى بالسب واللعن على دين الغلط انى فضلت ساكت طوال هذة الفترة للرد على ما يقولة الاعضاء وللاسف الكرامة بتتهان بداية مع اول تنازل قدمتة بــــ خصوص هذة المواضيع
    ----------------
    انا عايز اعرفكم حاجة واحدة بس انى حبى للمنتدى ابتدى يقل يقل بس الردودة اللى فعلا حسستنى ان فى فرق ما بينى وبين اى عضو داخل المنتدى, ياريت تبحث عن مشاركاتى القديمة داخل المنتدى شوف كان فى كام موضوع بقدمة يوميا فى المنتدى شوف نسبة حضورى فى المنتدى كانت قد اية ودلوقتى قد اية للاسف المنتدى خلانى افقد حبى وعطائى له , انا اتعرض عليا منصب الاشراف فى منتديات الهاردوير مش عارف اذا كنت تعرف ولا لاء وللاسف رفض النصب عارف لية ؟ لانى حسيت انى مش هعرف افيد المنتدى او ابذل جهد او اعطى بجد من قلبى للمنتدى زى زمان مع ان المنصب دة لو كان اتعرض عليا من فترة كنت هقبلة بدون ادنى تفكير ولكن بعد كل ما يحدث وصمود الادارة العجيب فى عمل المخالفات او افل تقدير حذف الرد او تعديلة لكن للاسف الادارة لا تتهاون فى اصغر الاشياء لكن فى السب واللعن على دين سماوى تتهاون تقدر تقولى دة انا اسمية اية ؟
    كنت طوال فترة الدراسة مثل اعلى فى الاحترام وبعد دة كلة اتهم فى المنتدى انى مش محترم لا ومش بس كدة اتشتم بدينى وبولدتى اللى عمرى ما جبتلها شتيمة من اى شخص قذر او غير محترم كنت دايما احترم الناس عشان الناس تحترمنى وفى الاخر اتشتم فى المنتدى
    اعتقد انى قدمت كتير تنازلات على حساب كرمتى واشياء كتير وللاسف مفيش حد حس بكدة !!!!
    اعتقد ان كدة كفاية يعنى خلاص الكرامة راحت ودينى اتهزق ولدتى واتشتمت خلاص كفاية يعنى لو اتبقى عندى شوية كرامة لازم اسيب المنتدى

---------------
    الذي قمت به هو خطأ وأكبر خطأ انت أخطات في ديننا الإسلامي ...

تقدر تقولى اخظأت قولت اية ؟ هل شوفتنى اسب واشتم فى دينك ارجوك تجبلى دليل على كلامك لو فى كلمة جبتها بعيدا عن القرأن تقولى عليها , لكن انا اتشتمت واتلعنت ان ودينى بدون دليل ومفيش حد اتكلم
    ------------------

كلمة اخيرة يا اخ ابراهيم وعايزك تجاوبنى عليها بكل صراحة كنت هتعمل اية ؟

شوفت موضوع واتنين وكتير ومش بترد ووصلت الردود فى المواضيع لحد السب واللعن ومع ذلك مردتش روحت اعمل شكوى استنيت اربع ايام مفيش اى حاجة حصلت وبعدها تلاقيهم فى القسم العام يتكلمو عليك وعلى دينك وانت واقف تتفرج كنت هتعمل اية ؟؟؟؟؟؟؟؟

ارجوك تقدر موقفى انا انسان مشاعر واحاسيس وكرامة
    معدكتش لو دخل واحد يكتب لعنة الله على الدين .........المحرف , وكانت الادارة هتسكت اعتقد انة من اول ثانية بعد الرد كان هيتعدل او يتحذف زى الردود بتعاتى كدة لما اتلعب فيها, يعنى مكنش الموضوع هيوصل للادارة من اصلة ويقعد 4 ايام ولسة الادارة معملتش حاجة كان من اول ثانية المشرف هيمسح الرد بعد عمل المخالفة

انا بس كل اللى بطالب بية هو العدل ودة انا بطالب بية فى كل مكان صدقنى مش فى المنتدى بس لكن للاسف !!!!!

فى النهاية احب اوضحلكم ان قوانيين المنتدى بمسابة صيف على رقبتى لكن ما حدث هو اللى اضطرنى انى افعل كدة, واخيراً اقدم اعتزارى للجميع وارجو من الجميع ان يقدر موقفى

مخالف للقوانين

واقول لعنة الله على الدين الاسلامى المحرف ما هو راح يكون موقفكم ساعتها ؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    ???????????????????????????????????????

مخالف للقوانين

اخى انت منذ فترة و انت تلف وتدور حول المشاكل والدليل مش انت العضو اللى اسمه بيتر
    وكنت قبل كدة بتسئل عن جدوى فتح مواضيع دينية عن المسيحية واغلب الاعضاء رفضوا الفكرة
    يا اخى كون صريح وقول ما فى جعبتك ,,,,,

Ya2oot Afandy
    زائر

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Admin2008 مشاهدة المشاركة
    ???????????????????????????????????????
    هذا ما قالة المشرف الفاضل ولكن ان ارقى من اكتب هذا الرد فى يوم من الايام ولائى سبب كان لكن كان واجب على انى اوضح للادارة كل شىء واذا الجملة زعلتك اعتزر ورجاء انت كمان تقدر موقفى بالجملة المشابة اللى بتقول
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة C|EH مشاهدة المشاركة

عملة واحد كافر من جنسية عربية ، لعنة الله عليه وعلى دينة الباطل المحرف
    ياريت من ينظر للموضوع لا ينظر للموضوع من عين واحدة

مخالف للقوانين

وعلى فكرة انا كنت بدور على برنامج والبحث طلع لى موقع مسيحى متطرف كان يسب الاسلام والنبى (صلى الله عليه وسلماً تسلماً كثيراً)
    وكن عندى المقدرة التسجيل والرد ولكنى رفضت وذلك ايماناً منى ان الاسلام ارقى من ذلك ولنا فى النبى الاعظم قدوه حسنة
    واخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمين

Ya2oot Afandy
    زائر

اخى انت منذ فترة و انت تلف وتدور حول المشاكل والدليل مش انت العضو اللى اسمى بيتر
    وكنت قبل كدة بتسئل عن جدوى فتح مواضيع دينية عن المسيحية واغلب الاعضاء رفضوا الفكرة
    يا اخى كون صريح وقول ما فى جعبتك ,,,,,

نعم انا العضو بيتر

كان بالاحرى انك تضع رابط الموضوع والنس تشوف الموضوع ويعرفة اذا كنت عايز افتح مواضيع دينية ولا عايز يكون فى مسواة دينية

انة شخص يفتح موضوع عن اشخاص تركو المسيحية هل دة موضوع مينفعش انى اناقشة ولو انا عملت موضوع مماثل كنت هتدحل ترد علية ولا لاء وكنت هتطالب بحذف ولا لاء سبق وقولت احنا عايزيين ناس عقلانيين يتميزو بالحكمة والعدل وبلاش تنظر للامور من منظور ضيق ....

مخالف للقوانين

واحب اقولك يا اخى فى العروبة , ان هناك حملة شرشة على الاسلام , والمسلمين لن يقفوا امام ذلك ليس المسلمين بهذا الضعف,,

Ya2oot Afandy
    زائر

وعلى فكرة انا كنت بدور على برنامج والبحث طلع لى موقع مسيحى متطرف كن يسب الاسلام والنبى (صلى الله عليه وسلماً تسلماً كثيراً)
    وكن عندى المقدرة التسجيل والرد ولكنى رفضت وذلك ايماناً منى ان الاسلام ارقى من ذلك ولنا فى النبى الاعظم قدوه حسنة
    واخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمين
    وما دخل هذا بالموضوع ؟

صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة