المحادثة بين ahmeddredda و hassan said

4 رسائل الزوار

1. بقولك ايه - فى موضوع التبريد عندك ! لسا عاوز تعرف تعمل ايه للتبريد ؟ انا بردوة كان عندى مشاكل فى التبريد وكدا وحلتهم .
  2. هو بصراحه الباور سبلاى اسمو kraft koria غريب طبعا لكن انا لسا جايبو من واحد وقالى عليه حلو - ان شاء الله هبقى اغيروا لانى مش مرتحلو - بالنسبه حضرتك للمشتت بتاع البروسيسور فهو الافتراضى ودا اسوء مما تتصور انا عارف بس لدرجه ان الحراره ترفع فى خلال كام ثانيه كدا درجتين درجتين ؟ وطبعا مركب المشتت كويس وحاطط معجون . يعنى الموسفتات الى هيا بتبقى تحت الباور سبلاى كانت حرارتها عاليا - كنت بتقيسها بايدك ولا ببرامج وكمان النورث بريدج بايدك ولا ببرامج ولما غيرت الباور سبلاى نزلت الحراره اد ايه - احسن فعلا فيه قراءات غريبه فى الفولتات عندى . ولو تسمح تقولى كانت الحراره قرائتها كام بالمشتت الافتراضى لو كان معاك يعنى واحد افتراضى بتاع amd fx بس تقريبا البروسيسور بتاعك بدون مشتت . صح ؟
  3. بص يا باشا اولا انا كان عندىى العيب من حاجتين اولا الباور سبلاى كان ضعييف ولما غرته الحراره على السموسفتات والشيبست قلت خاالص والمشتت كنت مركبه يطرد الحراره داخل الجهاز مش خارج الجهاز يعنى ناحية المكان الهاردات كدا .. بس انت شووف الباور ولو تقدر تقوولى المشتت ايه اقدر اساعدك
  4. بالله عليك قولى كنت مركب ازاى المشتت غلط وازاى ركبتو صح ؟ انا لسا جايب fx 6300 والحراره فى البيوس غير برامج القياس وكل شويه افك واركب المشتت وخايف البوردة ولا البروسيسور يتحرئو منى . المشكله ان درجه الحراره بتعلى بسرعه اوى مع اللعب مثلا او مع الضغط ودا الى مش هعملو تانى !!
عرض رسائل الزوار 1 إلى 4 من 4