المحادثة بين XTRIP و hany salem

5 رسائل الزوار

1. لو عايز رقم موبايللي كلمني ع الخاص
  2. بص ياريس
    عشان تتأكد ان دا عيب في الوان الشاشه ولا لأ
    وصل كابل dvi to dvi بالكمبيوتر ...لو لقيت الصورة مظبوطه..يبقى مفيش عيب في الشاشه
    لو الالوان بايظه يبقى في عيب في الشاشه
    حاليا في شاشات كتير لما بتوصلها ب hdmi بيحصل خلل في الكونفيجيوريشن فعلا ودا مش عيب في الشاشه
    ولكن بيحتاج انك تبدأ تعمل تظبط للكونفيجيوراشن دا
    وراعي لما تعمل اي تست يكون الريزوليوشن 1920 *1080
    لان هو دا الريزوليوشن اللي بيبان عليه خلل الالوان..اما لو قللت الريزوليوشن هتلاقي الالوان اتحسنت قليل ولكن طبعا الجوده مش حلوه عشان الريزوليوشن قليل
    اهم حاجه تعمل تست dvi to dvi على ريزوليوشن 1920 *1080
    وياريت تبعتلي نوع الشاشه
  3. ياريت بالله عليك تقولى علشان اعرف هل ده عيب ولا فعلا مجرد ظبط
    ولو ده مش دليل قولى ازاى اعرف اذا كانت كويسة ولا لالا
    وهل في نوع منها مضروب وازاى اعرفه
    برجااااااااء الرد للاهمية وجزاكم الله خيرا
  4. بص يا اخى الشاشة اللى انا هاشتريها دى لقيت صاحبها كاتب ده فى موضوع قديم ليه
    ولما سالته على الموضوع ده قالى انه مش عيب فى الشاشة دا مجرد كونفجيريشن وظبط بس
    ياريت تفيدنى بحكم خبرتك

دى نص رسالته قبل مايفكر يبيعها

يا جماعه انا الحمد لله اشتريت الشاشه بس جننتني في تظبيط الاعدادات انا موصلها على PLAYSTATION 3 بكابل ال HD بس الصوره غامقه جدا و الابيض فاقع و الالوان فاقعه جدا و حاسس ان الصوره فيها ALIASING من حولين الاعب و كل حاجه جو اللعبه و ده على الريسيت بتاع الصوره و جربت احط كابل
    dvi to hdmi صورة القوايم في البلاي ستيشن كانت واضحه جدا و روعه و الالوان فاتحه و مظبوطه جدا بس لما باجي ادخل على اي لعبه اللعبه صوتها يشتغل عادي بس الشاشه بتخرج و الشاشه بتطلعلي رساله بتقول
    <Not optimum mode> جربت اقلل الريسليوشن بتاع ال ps3 اللعبه دخلت و اشتغلت عادي خالص بس طبعا الصوره زي الطين علشان الريسليوشن قليل مع ان فيه واحد زميلي جايب النوع اللي قبل النوع ده بس شاشه عاديه مافيهاش مخارج و موصلها بكابل dvi to hdmi و الالعاب شغاله بوضوح و زي الفل
  5. السلام عليكم اخى الكريم
    محتاج مساعدتك ضرورى
    انا هاشترى شاشة سامسونج تليفزيون
    وعاوز اسالك فى حاجة
    ده تليفونى لو ترن عليا
    0109899926
عرض رسائل الزوار 1 إلى 5 من 5