المحادثة بين superover و roby2010

10 رسائل الزوار

1. ماشى ياعم روبى ربنا يوفقك ومنتحرمش من علمك ابدا ومتبخلش علينا بيه والصراحه انتا مش مقصر وانا عارف ياعم انك مش بتاع التفكير ده اوعى تكون زعلت انا بس كنت بهزر شويه معاك اتمنى اكون ضيف خفيف وان شاء الله هشترى البروسوسر والباور وبعد مالسلسه الجديده تنزل لكر وت الشاشه يبقى لينا كلام تانى شكرا كمان مره ياروبى
  2. بنعرف الحاجات دي من القراءة عنها وعن استهلاكها للطاقة وعن كل حاجة
  3. اوكى ياروبى انا هموت واعرف انتا بتعرف الحاجات دى ازاى بس عالعموم انتا انسان محترم اوى واوعى تفتكر ان مفكرك بنت اسمها روبى عشان كده عمال اخترع ف اسئله تبقى مصيبه ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ايموشن بيضحك
  4. اه ان شاء الله هيشتغل ويكفي وزيادة كمان
    انا قلتلك الباورين دول بأكثر من الحاجة علشان تبقى في الامان انما الجهاز يشتغل على باور اقل بدون مشاكل
  5. ?? هو ده اخر سؤ ال ياروبى ويبقى لينا كلام تانى ف كروت شاشه اللى هتطلع ياريت تبص عالسوال اللى فات هو ه سؤالى الاخير
  6. طيب الباور هيشتغل مع 7 ومع كارت الشاشه 2500 جنيه ومع البورده هحدثها خلى بالك.... يعنى هيتشغل الباور تمام ولا على الحركرك لو فيه افضل قول عادى
  7. ممكن باور في حدود 600W هيكون كافي ان شاء الله
    SeaSonic M12II Bronze 620W 80 PLUS PSU سعره حوالي 725 جنيه
    او
    XFX ProSeries Core Edition Pro650W 80 Plus Bronze PSU سعره 775 جنيه
  8. وايه الباور اللى هيشتغل معاه ومع كارت الشاشه اللى هجيبه اللى هيكون ف حدود 2500 عايز باور يكون كويس بحيث مغيروش ويشتغل كويس مع الامكانيات دى واسمه ايه بالكامل وف حدود ايه وشكرا على كده ياروبى ادى الاسئله بخصوص البروسور كلها
  9. haswell دة مش خاصية
    هازويل دة جيل البروسيسور الجديد من انتل
    ودة بسوكت 1150 والبوردة اللي معاك سوكت 1155 فمش هينفع يشتغلوا مع بعض
    لازم تغير البوردة علشان تقدر تشتري الهازويل
    بالنسبة لبوردتك بتدعم لحد i7 3770 زي ما قلتلك بس هتحدث البيوس بتاعها وهتشغل البروسيسور الجديد وهيشتغل بدون مشاكل
    والبروسيسور دة يعتبر واحد من اقوى البروسيسورات الموجودة ومش هتحتاج تغيره لفترة كبيرة ان شاء الله وهو مش قابل لكسر السرعة ولا بوردتك قابلة للكسر
    البورد اللي بتقبل الكسر هي اللي بتبتدي بحرف Z وبعض البورد اللي بتبدأ بحرف H
    اما البروسيسور اللي بيقبل الكسر بيبقى اخره حرف K زي مثلاً i7 3770K
  10. ايه هى خاصيه ال haswell وهل اللى انتا قلت عليه ده اعلى حاجه ف كور اى 7 انا مش عايز كور اى 7 يكسر السرعه لان انا مش هكسر سرعات انا عايز اعلى حاجه كور اى 7 وهل انتا متاكد ان البورده تبعى تدعم كور اى 7
عرض رسائل الزوار 1 إلى 10 من 10