والله يا استاذ عبد الحليم انا مش عارف اقول لحضرتك ايه علي تعبك ومجهودك ده.. ربنا يجازك كل خير ويحقق لك ما تتمني ... اللهم امين.

بالنسبه لترشيحات حضرتك طبعا في غايه الروعه
وانا قرأت بسيط جدا عن المعالجات الجديده ل amd وانها بالفعل نقله كبيره .. بس انا من زمان وانا عندي تصور ان انتل افضل كثيرا من amd ولا اعرف السبب برضه . لابد انه كان تصور خاطئ.

طيب هل لو انا حبيت بعد كده اغير المعالج واجيب انتل i7 مثلا هل هيكون في مشكله ؟ يعنل هيبقي الجهاز قابل للتطور بعد كده ولا هيحكم عليا اني استخدم حاجات معينه.

ثانيا كارت الشاشه اللي حضرتك رشحته يدعم الcuda ولا لا علشان دا شئ اساسي في كسر انظمه التشفير ان كارت الشاشه تكون بيدعم الcuda زي ما موجود في كروت نفيديا وهل برضه لو حبيت اغيره لحاجه زي نيفيديا عاليه هيكون في مشكله ولا عادي ؟

الحاجه الاخيره في عمليه الشراء بعض المكونات مش هتكون متوفره داخل مصر يعني مثلا الهارد مش متوفر.. البرسسوراللي موحود موجود مع المازر بورد دي
Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 Socket AM4 Motherboard + AMD RYZEN 5 1600 6-Core 3.2GHz 16MB (3.6GHz Turbo)
Socket AM4 65W Desktop Processor
اعتقد انه مختلف عن اللي حضرتك رشحته انما الرمات موجود وايضا كارت الشاشه.

مش عارف بقي الشراء من الخارج ايه ظروفه مجربتش خالص بس اتعاملت مع المواقع الاونلين اللي هنا زي سوق وجوميا بس محربتش امازون لو في طريقه كويسه ومضمونه يبقي تمام

طبعا مهما اقول واعيد عن مدي شكري لحضراتكم والله مش هيوفي حقكم.. فجزاكم الله الف خير.