النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: سؤال بخصوص دقة الشاشة

عضو برونزي

سؤال بخصوص دقة الشاشة

سلام عليكم
    انا عندي شاشة lg 22 full hd
    انا عايز اسئل بقى لو جبت 3 شاشت من موديل واحد وشبكتهم ببعض الدقة حتتضاعف يعني 1080p حتضرب ب3 ولا ايه؟؟؟
    سؤال الثاني الكرت بتاعي gtx 960 حيقدر يشغلهم ولا لأ وايه الكرت الي يقدر

مشرف عام سابق الصورة الرمزية phenomenon

رد: سؤال بخصوص دقة الشاشة

بعد الــ Vertical مش هيتغير لا - هيكون بالنسبالك بعد التفعيل = 5760X1080 وعموما هيكون فى اختيارات اكبر قدامك حسب تجربتك
    واذا اختارات بعد Bezel Correction Res ممكن يزيد عن 6000 بس انت وقتها هتختار حسب الصوره الافضل ليك

بخصوص الكارت اعتبر معاك GTX 650 على شاشه 1080p واحده - عموما عدد الاطارات اللى بيقدر يحققها الشاشه هتصبح للنصف فقط
    رايى تنتظر وتفكر فى شراء شاشه QHD او UHD ولكن فى جميع الاحوال انت محتاج اقوى من GTX 960 مرتين ونصف - يعنى قول GTX 970 x2 خصوصا لو هتفضل تلعب على اعدادات جرافيك جيده
    ولو الشاشه هتكون داعمه معدلات تحديث اعلى او خصائص مزامنه

عضو برونزي

رد: سؤال بخصوص دقة الشاشة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Phenomenon مشاهدة المشاركة
    بعد الــ Vertical مش هيتغير لا - هيكون بالنسبالك بعد التفعيل = 5760X1080 وعموما هيكون فى اختيارات اكبر قدامك حسب تجربتك
    واذا اختارات بعد Bezel Correction Res ممكن يزيد عن 6000 بس انت وقتها هتختار حسب الصوره الافضل ليك

بخصوص الكارت اعتبر معاك GTX 650 على شاشه 1080p واحده - عموما عدد الاطارات اللى بيقدر يحققها الشاشه هتصبح للنصف فقط
    رايى تنتظر وتفكر فى شراء شاشه QHD او UHD ولكن فى جميع الاحوال انت محتاج اقوى من GTX 960 مرتين ونصف - يعنى قول GTX 970 x2 خصوصا لو هتفضل تلعب على اعدادات جرافيك جيده
    ولو الشاشه هتكون داعمه معدلات تحديث اعلى او خصائص مزامنه
    لا يعمي بلاش مش حجيبها
    حجيب منين 980 ti
    اصل لعب على شاشة وحدة اجمل

المفضلات