صفحة 5 من 6 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 الأخيرةالأخيرة
النتائج 61 إلى 75 من 88

الموضوع: [مشكلة محلولة] معاناتى مع توكيل QDS و maximum hardware فى ضمان كرت 7970 VAPOR-X

مخالف للقوانين

رد: معاناتى مع توكيل QDS و maximum hardware فى ضمان كرت 7970 VAPOR-X

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud_a1 مشاهدة المشاركة
    و الله انا شايف الحل فى اجراءات رسميه حتى لو مش هتجيب نتيجه بس يبقى عرفنا ممكن نعمل ايه لو قابلتنا مشكله زى دى و نتخذ اى طريق فى الحل
    الاجرائات الرسمبة سيتم اتخاذها اذا لم يصلنى رد شافى من الدكتور طاهر انهارده لانى عامل حساب ليه وبقدره ومقدرش اخلف وعدى معاه .

مخالف للقوانين

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m4 ana مشاهدة المشاركة
    مش عارف ايه ده و عادي بيقول منعرفش هيجي امتي ليه هو بيجلكو من الفضاء و هو مطر بيجي من غير معاد مش في شركه بيطلبو منها و هيا بتبعت
    المفروض ان دى شركة مش واخد الحاجه من بياع فى الشارع وفى حاجه اسمها مواعيد محدده deadline او معاد نهائى .

ولاكن اعاتبك على الالفاظ الخارجه لان دى مش اخلاقنا مهما استفذونا بردودهم لازم نكون احسن من كده .

ارجو مسح الالفاظ الخارجه فى الكومنت

عضو فضي الصورة الرمزية nasa100

اخى الكريم ..انا بصراحة مش فاهم ازاى شركة زى ماكسيمم تعمل كده امال خلوا ايه للشركات التعبانة .. بصراحة اخر حاجة كنت اتوقعها من هانى ومن الناس اللى هناك .. ده انا كل حاجتى باشتريها من هناك واحتى لو كانت اغلى فى السعر من شركات تانية واقول علشان لو حصل اى حاجة من اللى حصلك ده ابقى مريح دماغى .. بصراحة هانى ماكسيمم لازم يخلص الموضوع ده والا هايبقى فى اعادة نظر فى التعامل والشراء من ماكسيمم .. لازم الناس دى تعرف ان سمعتها هى راس مالها .. والكلام طبعا لماكسيمم وللوكيل .. وخاصة ان العميل اللى بيشترى كارت شاشة هاى اند مينفعش يتعمل معاه كده .. متابع جدا ولو مشكل حضرتك مخلصتش بالشكل اللى يرضيك انا عن نفسى وكل من اعرفهم سنوقف التعامل مع هؤلاء نهائيا .. ونصيحة لو هاتجيب كرت تانى يبقى اسوس بلاش سافاير وباوركلر والانواع دى .. موفق باذن الله وفى انتظار اخر التطورات .. خالص تحياتى

عضو

اولا انت مش محتاج انك ترد هنا على شىء المفروض تعمل الواجب و المفروض عليك انك يا تقوم باستبدال الكارت او ان ياخذ فلوسه كامله

اما انك تدافع بدون اجراءات واقعيه ليس له اى جدوى

ارجو ان المشكله تتحل مش نقوم بالهجوم و الدفاع ليس الا
    التعديل الأخير تم بواسطة MrTom ; 14-08-2013 الساعة 02:01
    كل عام و انتم بخير

مشرف سابق

انتظر راي اخي طاهر وان شاء الله خير
    للاسف الضمان في مصر سيء جدا بالرغم من كل المكاسب التي يكسبوها والموضوع عايز وقفه قانونية شموليه
    ولابد من الغاء بند 4 % تماما ما بيحصلش في اي مكان في العالم ... يعني الكلام ده معناه مثلا لو كان الكارت ضمان 3 سنين وبعد 30 شهر وعلي حساب 4 % يبقي انته عليك فلوس ليهم 4×30=120
    يبقي انته تدفعلهم 20% !!!!! من تمن الكارت قمة الاستخفاف بعقول المستهلكين والله العظيم

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmels مشاهدة المشاركة
    انتظر راي اخي طاهر وان شاء الله خير
    للاسف الضمان في مصر سيء جدا بالرغم من كل المكاسب التي يكسبوها والموضوع عايز وقفه قانونية شموليه
    ولابد من الغاء بند 4 % تماما ما بيحصلش في اي مكان في العالم ... يعني الكلام ده معناه مثلا لو كان الكارت ضمان 3 سنين وبعد 30 شهر وعلي حساب 4 % يبقي انته عليك فلوس ليهم 4×30=120
    يبقي انته تدفعلهم 20% !!!!! من تمن الكارت قمة الاستخفاف بعقول المستهلكين والله العظيم
    ارجو من المشرفين عمل موضوع مثبت لتقديم شكوى لالغاء بند 4 % الى حماية المستهلك من الاعضاء و من يقوم بعمل الشكوى يقوم بكتابة رقم شكوته و ليعمم الموضوع على جميع المنتديات
    كل عام و انتم بخير

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohammad Khaled مشاهدة المشاركة
    كلامي لأخذ العلم حتى لا يحكم أحد من جراء السماع من طرف واحد فقط .
    سيدى بدل هذا الموضوع الكبير و اتيت بكلمتين مختصرتين و هما الموضوع خلص

و تم 1
    2
    3
    الكل هنا هيشكرك و هيثق فيك

ارجو تقبل كلامى بصدر رحب من الكل
    كل عام و انتم بخير

عضو فضي الصورة الرمزية A.S.M.O

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aelpop مشاهدة المشاركة
    اسلوب البلطجه مفيش اسهل منه بس الى مش عاجبنى الاسلوب الى بيستخدموه مع العميل عشان يضغطو علي اعصابه عشان يقبل حل التخصيم بتاعهم ويفقد الامل انه ياخد كرت من طول الانتظار مستحيل اقبله لانى عارف حقى كويس والكارت هعرف اجيبه سواء بأرادتهم او غصب عنهم وبالقانون .
    يا باشا انت محترم و مصر المحترم فيها مبياخدش حقه و الله لا قانون و لا حماية مستهلك و لا حاجه هتجبلك الكارت بتاعك غير الي قلتلك عليه
    التعديل الأخير تم بواسطة MrTom ; 14-08-2013 الساعة 02:04

مشرف عام سابق الصورة الرمزية DoCToR.TaHeR

أنبه علي عدم الخروج عن اداب الحوار والنقاش , شكراً

عضو فضي الصورة الرمزية A.S.M.O

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DoCToR.TaHeR مشاهدة المشاركة
    أنبه علي عدم الخروج عن اداب الحوار والنقاش , شكراً
    والله يا باشا انا محروق من جوايا للراجل صاحب الكارت ده .. انا بحط نفسي مكانه و مش متخيل كنت ممكن اعمل ايه .. بس هو مشكلته انه طيب و محترم .. لو وقعو مع واحد تلفان كانو اتعلمو الادب معاه و للأسف هو ده الي بينفع في مصر .. معلش لو خرجت عن اداب الحوار بس صعبان عليا الراجل والله

مخالف للقوانين

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud_a1 مشاهدة المشاركة
    سيدى بدل هذا الموضوع الكبير و اتيت بكلمتين مختصرتين و هما الموضوع خلص

و تم 1
    2
    3
    الكل هنا هيشكرك و هيثق فيك

ارجو تقبل كلامى بصدر رحب من الكل
    ده الى بنحاول نوصله دلوقتى معاهم

تم الاتصال بالاستاذ احمد بيكا والتوصل معه لحل " تحديد موعد لتسليم الكرت الجديد فى مدة اقصاها 30 يوم , وتسليم كارت مؤقت اذا رغبت لاستخدامه مدة ال 30 يوم لحين تسليم الكرت الجديد " بشرط كتابة هذا التصريح على صفحتهم الرسمية

وكان طلب او شرط الاستاذ احمد بيكا هو الاعتذار عن الاتهامات التى تم توجيهها لهم فى الموضوع فى بعض الردود وان ما حدث امس هو سوء تفاهم واخطاء من الطرفين . وليس من طرف واحد

عضو الصورة الرمزية kaappoo

الاستاذ Mohammad Khaled بيحكي في قصص و ساب الموضوع الاصلي وهو عدم موافقة المشرف aelpop على التخصيم بالرغم من المشرف وافق على الانتظار لقدوم كروت جديدة للتوكيل زي ما ورد في نهاية الموضوع لكن ان التوكيل رد عليه "معرفش" يدل على عدم الاحترافية والضمير في التعامل مع العملاء...اي توكيل في الخارج كان هد الدنيا عشان يحل المشكلة بعد ثبوت عدم تصليح الكارت و انه مفيش حاجة اسمها تخصيم ...حسبي الله ونعم الوكيل

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aelpop مشاهدة المشاركة
    ده الى بنحاول نوصله دلوقتى معاهم

تم الاتصال بالاستاذ احمد بيكا والتوصل معه لحل " تحديد موعد لتسليم الكرت الجديد فى مدة اقصاها 30 يوم , وتسليم كارت مؤقت اذا رغبت لاستخدامه مدة ال 30 يوم لحين تسليم الكرت الجديد " بشرط كتابة هذا التصريح على صفحتهم الرسمية

وكان طلب او شرط الاستاذ احمد بيكا هو الاعتذار عن الاتهامات التى تم توجيهها لهم فى الموضوع فى بعض الردود وان ما حدث امس هو سوء تفاهم واخطاء من الطرفين . وليس من طرف واحد
    كلام مقنع جدا ويارب يصدقو فى كلامهم وان اثبتو صدقهم ونفذو وعدهم معاك يبقى بيثبتو نفسيهم فى السوق لكن لو اخلفو وعدهم يبقى هيخسرو كتير فى السوق لان التاجر فى السوق ملوش غير سمعتو لو خسرها يبقى يقفل احسن لان كلنا تجار وبنخاف جدا على سمعةتنا قدام الزبون لان الواحد ما بيصدق يكسب زبون مش يخسر زبون وياريت متابعتنا اول باول عشان نعرف اذا خدت حقك او لا عشان نحدد اذا كنا هنتعامل معاهم تانى او لا
    وانا والله كنت نازل اشترى جهاز من ماكسيمم بس بعد موضوعك رجعت فى كلامى انا كان ممكن اشترى الجهاز من المحافظة اللى انا فيها لكن على حسب سمعة ماكسيمم قررت انى انزل اشترية منهم بنفسى لكن بعد موضوعك اترددت لان الواحد بيدور على حسن المعاملة وليس سوء المعاملة رغم ان شركة ماكسيمم اغلى من باقى الشركات فى اسعار منتجاتها لكن الواحد بيقول معلش كله فى صالح الضمان لكن بعد اللى حصل الواحد مبقاش يثق فى حد.
    وزى ما قلتلك ياريت تتابعنا اول باول عشان نحدد موقفنا من شركة ماكسيمم ومن توكيل QDS
    وانصحك مهما حدث لا تتنازل عن حق من حقوقك تمسك بحقوقك كاملة اما الاستبدال بكارت اخر او تاخد فلوسك كاملة متكاملة

عضو

طيب الموضوع خلص على ايه بخصوص بند التخصيم عشان الكلام يبقى واضح.

مشرف عام سابق الصورة الرمزية DoCToR.TaHeR

أخي محمد فوزي , وصلت لأيه مع الأخوة في توكيل QDS ؟ هل في حل نهائي حالياً ولا مُجرد اقتراحات ؟

صفحة 5 من 6 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 الأخيرةالأخيرة

المفضلات