النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: امتداد لمزضوع lenovo z580 و لاب dell 5521

عضو

امتداد لمزضوع lenovo z580 و لاب dell 5521

السلام عليكم أنا الحمد لله جبت ال Lenovo z580 i5 اللون ميتال والجهاز راااااااااااااائع كارت الشاشة نفيديا gt635 والجهاز أنا جبتة بوندوز 8 لأنى ملقتش free dos وسعره 4650 أه والرامات 6 مش 4 وطبعا الوندوز بتعرفات كل حاااااااااااااجة في الجهاز والحمد لله شغال تمام وبالمناسبة النسخة ال i7 منه وبوندوز 8 كانت 6000 وال dell 5521 النسخة i7 عاما6100 وبوندوز الاسعار من سوق العصر والسخاوى .................................................. ................... بس فيه مشكلة أنا أساسا كاره وندوز8 وحاسس أنه رخم ومبيشغلش الالعاب كويس يعنى عندى لعبة شعالة على سفن ومشراضية تشتغل بتطلع خطأ يعنى مش من اللاب المهم أنا عزيز على أنى أشل الوندوز دى مدفوع فيها فلوس ... ولو سمحتم أنا كنت عايز أعرف اذاى أحتفظ بالركفرى على اسطونات علشان مخسرش النسخة وبجد مش هتندم لو جبت اللاب اللاب جامد مشاء الله وميتال وفيه premium sound system يعنى صوت جامد جدا بس أنا مجربتوش في الالعاب الجرافك العالى بس شوفت مواصفات وامكانيات الكارت مشاء الله حلو جدا وشوفوا الالعاب اللى الجهاز بيشغلها على اليوتيوب الجهاز بجد حلو جدا بس بعض الاخوة بيقوا بيسخن طبيعى النيفديا أداء أفضل من ati بس بتسخن شوية وبعدين الجهاز مش هيولع وأنت هاتلك مبرد وكله هيبقى تمام بجد نصيحة للى عايز يجيب هاتة ... ومتنسونيش بخصوص الريكفى .وهل وندوز 8 رخم ولا أه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عضوية جديدة

رد: امتداد لمزضوع lenovo z580 و لاب dell 5521

بفكر فيه I7 اني اجيبه

مشرف سابق الصورة الرمزية arsenal_henry

مبروك عليك اللاب .. وبالنسبه لعمل الـRecovery ..
    -هتلاقي برنامج اسمه lenovo rescue او lenovo recovery (حسب الاصدار اللي متسطب عندك) افتحه ..
    -هتظهر شاشة زي دي .. عندك اختيارين .. اما تعمل ملف image للويندوز على بارتشن عندك وممكن تعمل recovery منه بعد كدة وده من خيار System backup .. او ممكن تعملها بس على اسطوانات DVD وده من خيار create recovery disk ..

-بعد ما تختار اختيار عمل الاسطوانات .. هتلاقي شاشة زي دي اختار الاختيار التاني (وهو عمل اسطوانات من نسخة الويندوز الحاليه) ..

-اضغط next .. هيقوللك اختار مكان الاسطوانة .. وهيبدأ بعدها عمل النسخة الـbackup ..

عضو

ياريت تقولنا لقيت الاى 7 فين ومواصفاته ايه ؟

المفضلات