صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 26

الموضوع: مساعدة فى تورنت ليتش

عضو

مساعدة فى تورنت ليتش

يا شباب انا لسه مشترك فى تورنت ليتش حديثا ومش عارف حاجة بس كنت حملت فيلم 50 جيجا و الراشيو نزل اوى انا عاوز اعرف ازاى اعليه للعلم انا مشترك فى ويندوز سيرفر ارجو المساعدة قبل ما الاكونت يتعمله باند

عضو برونزي الصورة الرمزية mezo92

رد: مساعدة فى تورنت ليتش

فيلم واحد 50 جيجا !!!! :eek:

مش هتعرف تعمل حاجه بالويندوز سيرفر مع تورنت ليتش في الاول لان هناك السيد بوكسات شغاله بزياده اوي ،، وهيمنعك تعمل تحميل للملفات الجديده غير بعد كام ساعه علشان انت لسه جديد

شايف افضل حل في الفتره ده انك تغش لغايه ما توصل لي power user وبعدين استخدم سيرفر ويندوز

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mezo92 مشاهدة المشاركة
    فيلم واحد 50 جيجا !!!! :eek:

مش هتعرف تعمل حاجه بالويندوز سيرفر مع تورنت ليتش في الاول لان هناك السيد بوكسات شغاله بزياده اوي ،، وهيمنعك تعمل تحميل للملفات الجديده غير بعد كام ساعه علشان انت لسه جديد

شايف افضل حل في الفتره ده انك تغش لغايه ما توصل لي power user وبعدين استخدم سيرفر ويندوز
    انا جديد ولسه مش فاهم حاجة انا ليه مش هقدر استفيد من ويندوز يرفر و حتى لو هستفيد ده هيتم ازاى ؟

قصدك بالملفات الجديدة الى هى لسه نازلة على الموقع ولا اى ملف انا هحمله

عضو

الليتش السيد عليه مش سهل ومفيهوش فري ليتش

لو الفيلم اللي انت حملته بتاع ال 50 جيجا ماعليهوش ليتشر مش هتعرف تعمل سيد عليه حتى لو معاك سيرفر او بوكس

الطبيعي في الاول انك بتنقي الملفات اللي بيبقى عليها شد كتير وتنزل منها جزء وتعمل سيد لحد ما تعمل بفر كويس تعيش عليه بعدها براحتك وتنزل اللي انت عايزه

موضوع ال waiting time ده بيخليك ماتعرفش تنزل الملف الجديد اول ماينزل على التراكر الا بعد فترة تقريبا 24 ساعة او كده (اللي هيا احسن فترة تعرف تعمل فيها بفر على الملف ) علشان كده لازم في الاول تنقى الملفات اللي بتنزلها

في وضعك الحالي انت حملت 50 جيجا ؟؟ فيه حاجة زيادة فوق ال50 ؟؟ ورفعت كام جيجا ؟؟؟؟ الراشيو بتاعك كام؟؟
    هوا تقريبا بيديك 7 ايام تظبط فيهم الراشيو الموضوع هيبقى صعب بس اهوا حاول
    انت هتشتغل على الملفات الصغيرة في حدود من 2 / 3 جيجا لحد 8 جيجا اكتر حاجة بيبقى عليها سحب هيا الافلام والالعاب والمسلسلات المشهورة في الافلام انكود ال vision و legion بيبقوا كويسين تعمل عليهم بفر ده غير كل السين ريليز وباكات بس دور على الحاجات المشهورة علشان تلاقي ناس بتنزلها وياريت ياريت لو معاك اكونتات تورنت تانية غير الليتش تعمل بيها كروس سيدينج على الليتش علشان مايحسبش عليك الداونلود يعني شوف فيلم او لعبة نزلت على الليتش ودور عليها على تراكر تاني انت مظبطه نزلها على السيرفر من التراكر التاني ده وبعدين اعملها سيد على طول على الليتش

لو مالحقتش بقى يبقى مش مهم الاكونت ده وان شاء الله لما تجيب اكونت تاني ابدأ بالهداوة ووحدة واحدة وانت هتعمل شغل حلو

عضو

انا الراشيو بتاعى 0.01 هز فعلا مدينى حزالى 6 او 7 ايام و بعديم يعنى انا كل الى اعمله انى تعمل سيد للملفات طب مثلا ادينى معدلات يعنى اعمل سيد لمدة اد ايه و لحجم اد ايه و هيزود الراشيو بتاعى اد ايه؟
    ومعلش فى حالة انى لاقيت الموضوع صعب ممكن اقعد احمل فى الحاجات الى انا عاوزها وخلاص لغاية ما ال 6 ايام يخلصوا

عضو برونزي

بوص هو فعلا زى الأعضاء مقالوا المشكلة كلها انك أبتديت بملف كبير أوى وهتلاقى السيد علية قليل فالحل الوحيد هو الغش بس الغش بحرفنة جامدة أوى وتحاول بالهداوة كدا وعلى ملفات السيد عليها كتير علشان متتقفش ومترفعوش كلو مرا وحدا ياعنى أعمل سيد شوية ووقفوا ولسا قدامك سبع أيام ومش لازم تعمل أبلود 50 جيجا مرا وحدا أوصل لحد 0.5 وهدى اللعب على الأخر ولما الأسبوع يخلص متغشش تانى
    بوص انا عارف انا الموضوع ممكن يكون مجازفة بس انت كنت لازم متنزلش ملف زى دة من أول مرة

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a7medkaka مشاهدة المشاركة
    بوص هو فعلا زى الأعضاء مقالوا المشكلة كلها انك أبتديت بملف كبير أوى وهتلاقى السيد علية قليل فالحل الوحيد هو الغش بس الغش بحرفنة جامدة أوى وتحاول بالهداوة كدا وعلى ملفات السيد عليها كتير علشان متتقفش ومترفعوش كلو مرا وحدا ياعنى أعمل سيد شوية ووقفوا ولسا قدامك سبع أيام ومش لازم تعمل أبلود 50 جيجا مرا وحدا أوصل لحد 0.5 وهدى اللعب على الأخر ولما الأسبوع يخلص متغشش تانى
    بوص انا عارف انا الموضوع ممكن يكون مجازفة بس انت كنت لازم متنزلش ملف زى دة من أول مرة
    خلاص مش مشكلة انا ممكن اضحى بالاكونت ده بس عندى استفسار مهم هو انا دلوقتى لو قعدت انزل ملفات تورنت كثير من عليه وخزنتها وهما وقفوا العضوية الملفات ده هشتغل ولا لأ

عضو

اول ما العضوية بتتقفل ال passkey بتاع الاكونت بيوقف يعني مهما نزلت ملفات تورنت من الاكونت اول ما الاكونت يتقفل الباس كاي بتاعه اللي موجود في كل ملفات التورنت اللي انت نزلتها قبل كده هيقف وبالتالي هيبقى كل ملفات التورنت اللي انت نزلتها مالهاش لازمة

انت ممكن تلحق عادي اعمل بس كروس سيدينج (50 جيجا ابلود وانت معاك سيرفر محترم مايعتبروش حاجة يعني ) ده انت المفروض لو اشتغلت صح تعملك بتاع 300 جيجا ولا حاجة في الاسبوع ده

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cheat1 مشاهدة المشاركة
    اول ما العضوية بتتقفل ال passkey بتاع الاكونت بيوقف يعني مهما نزلت ملفات تورنت من الاكونت اول ما الاكونت يتقفل الباس كاي بتاعه اللي موجود في كل ملفات التورنت اللي انت نزلتها قبل كده هيقف وبالتالي هيبقى كل ملفات التورنت اللي انت نزلتها مالهاش لازمة

انت ممكن تلحق عادي اعمل بس كروس سيدينج (50 جيجا ابلود وانت معاك سيرفر محترم مايعتبروش حاجة يعني ) ده انت المفروض لو اشتغلت صح تعملك بتاع 300 جيجا ولا حاجة في الاسبوع ده
    طب قلى ازاى اعمل كروس سيدينج بس من فضلط بسرعة علشان الحق

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed166 مشاهدة المشاركة
    طب قلى ازاى اعمل كروس سيدينج بس من فضلط بسرعة علشان الحق
    بس ياريت براحة عليا لانى جديد فى الموضوع ده

عضو

بص فلنفرض مثلا ان فيلم مثلا X. 720p.x264 نزلت على كل التراكرات منهم الليتش وبقيت التراكرات اللي معاك

فلنفترض انك معاك IPT مثلا ولقيت الفيلم عليه بنفس الاسم بالظبط على الليتش وال IPT هتروح تفتح ال view files / file list علشان تشوف الملفات اللي جوه ملف التورنت ده لو لقيتهم نفسهم في ال IPT والليتش زي بعض بنفس المساحة يبقى انت لو نزلت الملف من ال IPT على السيرفر بتاعك وبعدها جيت تاني وحملت ملف التورنت بتاع الملف من الليتش وخليته ينزل في نفس المكان اللي نزلت فيه من ال IPT هتلاقي البرنامج بدأ يعمل checking % المفروض لما يخلص ال checking بتاعه هتلاقي الملف بتاع الليتش بقى 100% ولما تشغله هيشتغل سيد على طول يعني انت دلوقتي هتبقى بترفع على الليتش من غير ماتنزل منه حاجة

تعمل كده في كام ملف حلوين تظبط بيهم الراشيو (انت اول ماهترفع 25 جيجا المفروض يبقى الراشيو بتاعك 0.5 هتبقى انت بقيت في الامان )

المهم يكون التراكر اللي هتنزل منه (اللي هوا في المثل ده IPT ) تبقى عامل عليه بفر يعني مش هيضرك انك تنزل من عليه علشان ماتبوظوش هوا كمان

عضو

بص فلنفرض مثلا ان فيلم مثلا X. 720p.x264 نزلت على كل التراكرات منهم الليتش وبقيت التراكرات اللي معاك

فلنفترض انك معاك IPT مثلا ولقيت الفيلم عليه بنفس الاسم بالظبط على الليتش وال IPT هتروح تفتح ال view files / file list علشان تشوف الملفات اللي جوه ملف التورنت ده لو لقيتهم نفسهم في ال IPT والليتش زي بعض بنفس المساحة يبقى انت لو نزلت الملف من ال IPT على السيرفر بتاعك وبعدها جيت تاني وحملت ملف التورنت بتاع الملف من الليتش وخليته ينزل في نفس المكان اللي نزلت فيه من ال IPT هتلاقي البرنامج بدأ يعمل checking % المفروض لما يخلص ال checking بتاعه هتلاقي الملف بتاع الليتش بقى 100% ولما تشغله هيشتغل سيد على طول يعني انت دلوقتي هتبقى بترفع على الليتش من غير ماتنزل منه حاجة

تعمل كده في كام ملف حلوين تظبط بيهم الراشيو (انت اول ماهترفع 25 جيجا المفروض يبقى الراشيو بتاعك 0.5 هتبقى انت بقيت في الامان )

المهم يكون التراكر اللي هتنزل منه (اللي هوا في المثل ده IPT ) تبقى عامل عليه بفر يعني مش هيضرك انك تنزل من عليه علشان ماتبوظوش هوا كمان
    اولا شكرا على المتابعة
    ثانيا للاسف مش مترك فى مواقع تانية
    ثالثا/ معلش اخر استفسار يعنى مثلا لو حملت ملف 25 جيجا اسيبه اد ايه يعمل سيدنج علشان الراشيو يعلى الى .5 و معلش هو تقريبا الملف لازك يكون ليه leachers صح
    معلش تعبك معايا

عضو

سؤال بالنسبه لكلامك .
    ازاى هيعمل سيد فى الليتش وهو منزل الملف من موقع تانى .
    مش التراكر بيبقى عارف انت محمل ايه من التراكر ولا ايه .

عضو

انا جتلى فكرة جامدة مدام انا مش هلحق احمل كل الى انا عاوزه قبل ما المهلة تخلص وممكن معرفش ارفع معدل الراشية هحمل كل الى انا عاوزه على الويندوز سيرفر قبل ما المهلة تخلص وبعدين ابقى احملهم براحتى من الويندوز سيرفر مروابط مباشرة

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido6 مشاهدة المشاركة
    سؤال بالنسبه لكلامك .
    ازاى هيعمل سيد فى الليتش وهو منزل الملف من موقع تانى .
    مش التراكر بيبقى عارف انت محمل ايه من التراكر ولا ايه .

عادي جدا لان الملف اللي نزله من التراكر التاني بيبقى هوا هوا نفس الملف فلما يجي ينزل الملف ده تاني من الليتش ويخليه ينزل مكان الملف الاول مش هيحمل حاجة (هوا موجود اصلا ) فبرنامج التورنت هيعمل تشيك على الملفات علشان يتاكد انها كاملة وسلية وبعدها هيعمل سيد عادي جدا

جربها وانت تعرف :D :D بس لازم يكون نفس الملف تيبيكال

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة

المفضلات