النتائج 1 إلى 9 من 9

الموضوع: ما رأيكم في هذه الكيسه ؟؟

عضو

Question ما رأيكم في هذه الكيسه ؟؟

السلام عليكم و رحمه الله ..... انا كنت بجمع جهاز و كنت بفكر في كيسه و بفكر في Cooler Master N600 او Crosair 300R

بس انا عايز كيسه تهوي عليا جدا عشان كسر السرعه العتلي باذن الله تعالي

و هما الاثنين نفس السعر مش فارقه اصلا بس لنل عايز اداء تبريد فائق عشان كسر السرعه العالي لتردد 5GHz لCPU i7 4770K طبعا مع مبرد هوائي احترافي و هو الNoctua NH-D14

ارجو الرد

مشرف سابق

رد: ما رأيكم في هذه الكيسه ؟؟

هو انت لو عايز تبريد بقى علشان التجميعه العظيمه دى هاتبقى محتاج كيسه كبيره مليانه مراوح علشان انتب بتقول ماشاء الله هاتكسر وتوصل لحد 5جيجا انا ارشحلك دى
    NZXT Phantom (black) Full Tower Case

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TIMO1 مشاهدة المشاركة
    هو انت لو عايز تبريد بقى علشان التجميعه العظيمه دى هاتبقى محتاج كيسه كبيره مليانه مراوح علشان انتب بتقول ماشاء الله هاتكسر وتوصل لحد 5جيجا انا ارشحلك دى
    NZXT Phantom (black) Full Tower Case
    انا معاك بس الميزانيه عندي اخرها 650 و ده سعر الاتنين الي فوق

مشرف سابق

حتى فى حاله الاتنين الى فوق هاتحتاج تجيب مرواح اضافيه للسقف والباب الجانبى لتبريد قطعك فبرده هاتدخل فى ميزانيه اخرى .
    وان كنت ستتجه الى الكولر ماستر فاتجه الى الموديل الذى ياتى بفتحه من الجنب لتركيب مروحه لان ذات الوجه الشفاف لا اماكنيه لوجود مروحه .
    الكروسير ميزتها فى الباب الجابنى وجود لمكان مروحتين 12/14 سم مع وجود بطاقه رسوميه ستحصل على تبريد افضل لو N300 بابها الشفاف.
    ولكن الكروسير اماكن وجود الكابل مانجمنت غير مبطنه بالبلاستيك المطاط الحامى للكبلات من التجريح كما انه شكل جمالى من الداخل اقل من الكولر ماستر .

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TIMO1 مشاهدة المشاركة
    حتى فى حاله الاتنين الى فوق هاتحتاج تجيب مرواح اضافيه للسقف والباب الجانبى لتبريد قطعك فبرده هاتدخل فى ميزانيه اخرى .
    وان كنت ستتجه الى الكولر ماستر فاتجه الى الموديل الذى ياتى بفتحه من الجنب لتركيب مروحه لان ذات الوجه الشفاف لا اماكنيه لوجود مروحه .
    الكروسير ميزتها فى الباب الجابنى وجود لمكان مروحتين 12/14 سم مع وجود بطاقه رسوميه ستحصل على تبريد افضل لو N300 بابها الشفاف.
    ولكن الكروسير اماكن وجود الكابل مانجمنت غير مبطنه بالبلاستيك المطاط الحامى للكبلات من التجريح كما انه شكل جمالى من الداخل اقل من الكولر ماستر .
    مصر اصلا مش موجود فيها النسخه الشفافه من الجنب و كمان الcooler master فيها مروحه جانبيه 200مم و كمان اكبر و ممكن تشيل الhdd cage الي امام المراوح الاماميه و الcable mangement احسن فيها و التبريد اعلي لحد 10 مراوح .... انا افضل الCooler Master N600 و هي نفس سعر الكورسير غير شكلها الكلاسيكي عجبني جدا

مشرف سابق

طيب مانت مش محتاج راى اهو انت عارف كل حاجه بس الكيسه مش بيجى معاها مروحه 20.
    :eek:

Left Side: 120mm fan x 2 or 180/200mm fan x 1 (optional)
    والى يخليك تحط مكان 10 مرواح المروحه ب50 جنيه يعنى 500 جنيه متوسط مراوح ومعدل ازعاج 10x30db =300dba يعنى شفت المعادله بتاعتك قد ايه ممتازه
    :ah4:
    التعديل الأخير تم بواسطة TIMO1 ; 12-03-2014 الساعة 20:16

عضو

ماهو انا مش حاحط 10 مراوح مع بعض ... انا حستخدم الاماكن الرئيسيه عشان الازعاج حيكون عنيف و كمان مش عارف ممكن الاقي النوع الي معاه المتحكم ولا لأ ؟!!

عضو ذهبي الصورة الرمزية Mohamed Ibrahim The Unstoppable

افضل كيسة في ميزانيتك اخي
    HEC Cougar Evolution Full Tower Case 575
    [CENTER][FONT=comic sans ms][SIZE=4][B][COLOR=#ff0000]لا اله الا الله محمد رسول الله[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Ibrahim The Unstoppable مشاهدة المشاركة
    افضل كيسة في ميزانيتك اخي
    HEC Cougar Evolution Full Tower Case 575
    طب بالنسبه للCooler Master Scout 2 ؟؟ اصل ممكن اجيب الميزانيه ليها

المفضلات