السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
كنت حابب استشيركوا فى حاجة كدة انا دورت كتير فى مصر على مشتت كويس لقيت انى احسن مشتت هوا جيجا بايت فولار ودا اسمع انة مش كويس وتمنة 800 جنية والتبريد المائى بتاع جيجا بايت ب800 جنية يعنى الفرق مش الكبير اوى اوى على يعنى اعتقد الفرق فى التبريد
ف اة رايكوا فى نظام التبريد المائى دا مع بروسيسور انتل كيو 9550 كواد كور
اولا هل فى خطورة من موضوع التسريب والكلام دا ولا اة انا مقلق جدا من الموضوع دا
ثانيا هل هوا عملى يعنى لو اتركب صح وخلاص تمام هل بيعيش معايا كويس ولا هوا سريع التلف
ثالثا هل صوت المروحة بتاعتة عالية فعلا لدرجة زيادة يعنى ولا اة انا عارف انى فى متحكم فى سرعة المروحة بس يعنى السرعة الكويسة الى تخلى التبريد معقول احس بفرق واضح يعنى بينة وبين المشتت الفاشل بتاع انتل هل فى هذة الدرجة بيكون صوت المروحة اة
رابعا هل السائل بيتباع لوحدة يعنى مثلا حصل تسريب او حاجة وحابب اجيب السائل لوحدة هل موجود فى مصر لوحدة وبكام
خامسا هل تنصحونى بية ولا لا من الاخر مع العلم انى البديل الوحيد مشتت جيجا بايت فولار

اسف على الكلام الكتير والف شكر

معلش سوال كدة ملوش دعوة انا كنت عملت اوفر كلوت خليت ال fsb 354 قرات انوا كدة المفروض 3جيجا تمام لما بعمل كدة بلاقى الاعدادات فى البايوس اصلا بتقلى انوا كدا بقا 2.8 ومن غير اوفر كلوك بيقى انو 2.6 مش فاهم النقطة دى مع انوا لما اشغل برنامج او حاجة بيقلى انوا عادى 2.8 عادى يا ريت حدا فهم الحوار دا يفهمنى وبعدين انا مرة جدربت ازود ل 3 حاجة وسبعين لقيت الجهاز بيعمل اوتو ريكافرى للبايوس هل دا عشان المشتت التعبان ولا اة