صفحة 4 من 8 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 الأخيرةالأخيرة
النتائج 46 إلى 60 من 107

الموضوع: رأى الخبراء فى ال GTX295 بعد صدوره رسميا

عضو برونزي الصورة الرمزية ZEX

رد: رأى الخبراء فى ال GTX295 بعد صدوره رسميا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crashplant مشاهدة المشاركة
    الاخوه الكرام
    اريد ان اذكركم بمثل واحد وهو ليس كل ماتقرأه صحيحا !!!
    وهذا المثل حدث لي عندما قرأت عن كارت ati readon hd 4870 ووجدت ان الجميع يشكر بهذا الكارت ورأيت العديد من المقارانات و اخيرا اقتنعت ان هذا الكارت هو الافضل و ان شركه ا نفيديا ستخسر الكثير اذا لم تصدر منتج اقوي وارخص من هذا الكارت وهنا حدثت الكارثه عندما ذهبت و اشتريت هذا الكارت حقا حاليا اتمني لو انه يوجد اله زمن في وقتنا هذا هذا الكارت لا يجلب لصاحبه سوي الصداع والمشاكل التي لاتنتهي !!! انا اعرف ان الكثير منكم سيخالفني في الرأي و سيعارضني بل وسيتهمني بالعماله لشركه انفيديا لا والله كل ما في الموضوع انني مجرد مستهلك عادي احب كل ما هو متطور و بالنسبه لي لافرق بين انفيديا او ايه تي اي و لكني كنت مستمر مع الشركه الاولي وكنت مستريح حتي حدثت النكسه وقمت بشراء هذا الكارت ولذا اعتقد ان ATI READON HD 4870 X2 هو مجرد تلك المصيبه التي املكها و لكن اضربها في اثنين فبصراحه انا لم يعجبني جرافيك هذا الكارت فهذا الكارت عباره عن سرعه في اللعب مع اطنان من الاخطاء في الجرافيك و لذا يا اخوتي الكرام لا تتسرعوا في اصدار حكمكم من مجرد القرأه كما فعلت انا و الان انا لا اصدق اي شيء من هذه المقارانات الا عندما اجرب الكارت بنفسي ولذا يا خوتي سوف اقوم بشراء الكارت nvidia gtx 295 قريبا انشاءالله وسوف تسمعون مني راي فيه بأذن الله والله الموفق
    و اللة الحقيقة انا مستغرب من كلامك هو فعلا ليس كل ما تقراة صحيحا لكن hd 4870 اكثر من واحد فى المنتدى يملكونة و يشكروا فية ممكن يكون عيب صناعة فى الكرت بتاعك و انا ايضا معى ATI READON HD 4870 X2 وممتاز و ليس بة اى مشاكل خالص

عضو برونزي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ZEX مشاهدة المشاركة
    و اللة الحقيقة انا مستغرب من كلامك هو فعلا ليس كل ما تقراة صحيحا لكن hd 4870 اكثر من واحد فى المنتدى يملكونة و يشكروا فية ممكن يكون عيب صناعة فى الكرت بتاعك و انا ايضا معى ATI READON HD 4870 X2 وممتاز و ليس بة اى مشاكل خالص
    صحيح أخي كروت ATI ممتازة و انا مجرب كرتين 4850 و 4870X2 كلهم ممتازين
    [CENTER]Jiraiya-OUT[/CENTER]

عضو الصورة الرمزية فوزان

يمكن يا جماعة بسبب ردائة صناعة POWER COLOUR ودة شئ غير غريب عليها المرة:confused:

عضو الصورة الرمزية death pistols

عفوا أخي شلاع العتر الرام ddr3 مش 2 غلطه بالكتابة والكارت 295 أصلا مسجل في النت 1798 تقريبا

وأنت شغل شويه مخك بيطلع الناتج 2 جيجا هههههه

ولكن الكارت أنا لسه مو مركبه على الجهاز هو واجي في الشحن بس قلت أستعجل الأمور شوي خخخ

سلامتك أنت وسائر الأعضاء
    <a href=https://www4.0zz0.com/2009/02/27/15/680062425.jpg target=_blank rel=nofollow>https://www4.0zz0.com/2009/02/27/15/680062425.jpg</a>

عضو محترف الصورة الرمزية شلاع العتر

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة death pistols مشاهدة المشاركة
    عفوا أخي شلاع العتر الرام ddr3 مش 2 غلطه بالكتابة والكارت 295 أصلا مسجل في النت 1798 تقريبا

وأنت شغل شويه مخك بيطلع الناتج 2 جيجا هههههه

ولكن الكارت أنا لسه مو مركبه على الجهاز هو واجي في الشحن بس قلت أستعجل الأمور شوي خخخ

سلامتك أنت وسائر الأعضاء
    ماشي >>>> و ال كور 2 كواد المركب على X58 !!!!!

عضو الصورة الرمزية Claymore

رغم انى احب كروت Nvidia قررت شراء كرت من العملاق ati وهو الوحش ATi 4870X2 gddr5 2gb

رغم ان كان عندى كرت 9800 gt فقد قمت بلعب فى بعض الالعاب التى تدعم PhysX

واحسن لعبة تدعم هده الخاصية من وجهة نظرى هى لعبة Cryostasis

شاهدو الفيديو

https://www.youtube.com/watch?v=X9OhEubXnyI

ورغم دلك ati

هى الافضل من ناحية الاداء وسعر

واخيرا اصبح عندى انترنت حقيقى 8mb صاروخ

:ah17:

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Claymore مشاهدة المشاركة
    رغم انى احب كروت Nvidia قررت شراء كرت من العملاق ati وهو الوحش ATi 4870X2 gddr5 2gb

رغم ان كان عندى كرت 9800 gt فقد قمت بلعب فى بعض الالعاب التى تدعم PhysX

واحسن لعبة تدعم هده الخاصية من وجهة نظرى هى لعبة Cryostasis

شاهدو الفيديو

https://www.youtube.com/watch?v=X9OhEubXnyI

ورغم دلك ati

هى الافضل من ناحية الاداء وسعر

إختيار موفق مبروك عليك

عضو برونزي الصورة الرمزية crashplant

الاخوه الكرام
    كما توقعت كلكم هتقولوا العيب عيب مصنع او درايفر بس في معلومه كده احب اضيفها انا غيرت الكارت ال power color بواحد gigabyte و النتيجه كانت ****************************************** وده علشان الموقع محترم وانا مش عاوز اقول اي الفاظ يعاقب عليها القانون والكارت ال giga byte مش بتاعي بتاع واحد صاحبي وهو كمان عنده نفس المشكله يعني كلنا في الهوا سوا وسلمولي علي شركه ati و اشكروها علي 13 اميل الي اتبعتوا سواء ليها او الي شركه power color وكانت الاجابات كلها نزل اخر درايفر كأني عبيط بأرضع في صباعي معملتش كده من زمان مع اني ذكرتلهم في الرساله اني جربت كل الدرايفرات من 8.1 الي9.2 بس طبعا انا اي مشكله عندهم يبقي حلها نزل اخر درايفر حتي لو قلتلهم كارت الشاشه عندي اتحرق طبعا الاجابه هاتكون نزل اخر درايفر شغل هبل في هبل ياريتني سمعت كلام اخويا الكبير قالي بالظبط كده : يابني الغالي تمنه فيه و متمشيش ورا كلام حد لانه كله بيتكلم عن سمع محدش بيتكلم عن رؤيه و طبعا ساعتها انا كنت مشحون من المواقع و التقييمات فعملت ودن من طين وودن من عجين وقلت لنفسي سيبك منه ده عبيط بس هو قالي سؤال انا بفكر فيه لغايه دلوقتي قالي:بص انا هاقولك حاجه ليه شركه nvidia دي عمله كارت تمنه 3800 جنيه مع ان امكانياته اقل من الكارت التاني بتاع شركه msi دي. طبعا رديت انا مصحح لكلامه : قصدك ati قالي : بالظبط هي دي وقالي اكيد شركه nvidia دي مش هبله او نايمه علي ودانه وعارفه اني فيه كارت امكانياته اعلي مرتين من كرتها وارخص سعرا برضه بكتير ! طبعا انا وقتها مفكرتش في الكلام ده بس دلوقتي بفكر وياريت لو حد عارف الاجابه يرد عليا ويفهمني ليه هل لان انفيديا شركه حراميه ام ان شركه ati شركه هبله ومبتعرفش تبيع ولا ايه؟! منتظر ردكم .

عضو فضي الصورة الرمزية Salem AL Fituri

^^ ارضاء الناس جميعاً شيء مستحيل
    وهذه تجارب من اشترى اقوى كرت لانفيديا GTX 295 من NewEgg

Cons: Bottom mounting easily bends - mine arrived bent. Drivers needs a lot of work to utilize the cards potential. Not enough games use SLI. Card weighs a LOT. HDMI issues - nvidia drivers do not recognize hd lcd monitors correctly.
    Other Thoughts: The current drivers for this card are not up to snuff. Do not get this card for games that do not support SLI because even in non-sli modes the card stutters and has problems.
    If the game supports SLI than this card will do wonders i bet. Do not buy this card for WoW or Warhammer.
    HDMI output will not show bios boot screen so you have to connect dvi if you ever need to change bios or boot from safe mode. Nvidia software did not recognize Hanns-g monitor correctly.

strongly suggest getting 280's or 285's instead of this card. That way you can make sure SLI is off - it feels like this card can't really completely turn SLI off.
    .................
    Cons: HOT, Expensive,not a good upgrade. If i take one out get the same FPS. I talked to EVGA tech and he responded a few times, but when i told him about getting the same FPS with one or two installed he never responded back.
    ......................................
    Cons: The BSOD is reborn. Not sure what it is, but it seems that NVidia's driver is buggier than anything I have ever seen since Windows 98. Constant NV4_disp.dll infinte loop errors make enjoying my games near impossible. Three GTA IV BSOD crashes in 20 minutes is no fun. Fallout 3 crashed 2 in about 30 minutes. Call of Duty World at War crashed once within 3 minutes after a particular annoying evening of trying to play GTA (which crashed almost half a dozen times, which pushed me over the edge and I wound up reinstalling my old 8800GTSs.
    Guess I'll have to wait for a new driver release in order to enjoy my new fangled $500 video card.
    Way to go NVIDIA. Could've waited to release this until such time your driver was ready rather than push it out the door half arsed so you could meet an artifical deadline and have something to show at CES.

https://www.newegg.com/Product/Produ...ge=1&Keywords=

{وَالَّذِينَ جَاؤُوا مِن بَعْدِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ } الحشر آية(10).

الاخ الكريم
    لاجظ انك اخترت المشاركات التي تتكلم عن العيوب او المنهاضه للكارت فقط دون اختيار البقيه حتي تكون القضيه واضحه واعتقد انهم جميعا محموعه من الهواه مثلهم مثل اي اعضاء في اي منتدي اي ليس بخبراء وايضا فيهم المعارض وفيهم المؤيد لذا ستكون الطريقه الوحيده للحكم علي الشيء عن طريق اقتنائه وتجربته بنفسك لان مهما حاول احد ان يقول فهو يا اما مؤيد او معارض و كلاهما لايصلح للنقض و ايضا لا اعتقد ان اي احد منهم مخول بحق النقض لاي منتج لانهم ببساطه ليسوا محترفين معظمهم مجموعه من الهواه لذا فانا اعتقد ان اي اراء عن طريق المنتديات او المواقع المشهوره هي عباره عن تدليس و تضليل للمشاهد او للمستهلك و اجباره علي شراء منتج غير جيد ولكنه يحظي بتعاطف عالمي و هذا خطأ و الدليل علي ذلك ان 80% من المقارانات و الاقتباسات تظهر العيوب فقط سواء كان لشركه nvidia or ati ولا يوجد احد يتكلم عن مميزات ابدا ارجوا ان تفهموا رسالتي جيدا ومراعاه ضميرنا فيما نقول و فيما نفعل لان بسبب هذه المقارانات و التقييمات تعرضت لاكبر عمليه نصب في حياتي و ارجوا من الجميع التفهم وشكرا للجميع!

إداري سابق

الاخوه الكرام
    هل لان انفيديا شركه حراميه ام ان شركه ati شركه هبله ومبتعرفش تبيع ولا ايه؟! منتظر ردكم .
    الموضوع ليس بهذه البساطة، لا هذه شركة حرامية ولا هذه هبلة.

هذه خبرات تسويقية وخبرات فنية، اظف الى ذلك أوضاع السوق، وشركات الألعاب ومدى تعاونها أو طلب تعاون غيرها من شركات البطاقات لبناء لعبة بعينها، ثم بعد ذلك اذا أضفنا إلى هذا المنافسة فستظهر مثل هذه الامور.

عضو ذهبي

اضافة لكلام الاستاذ مبارك,

ATI سبقت NVIDIA بفترة في استخدام تكنولوجيا التصنيع بال 55nm و الآن جاهزة بال 40nm.

هل فكرت في فائدة تكنولوجيا التصنيع و تأثيرها المهم على سعر و أداء الكروت؟!
    [CENTER][COLOR=Black][SIZE=3][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=57861"]أسعار و أخبار الهاردوير في السوق المصرية[/URL][/SIZE][/COLOR][URL="https://www.facebook.com/group.php?gid=6972173005"][COLOR=orange][B][SIZE=3][/SIZE][/B][/COLOR][/URL]
    [SIZE=3][URL="https://www.youtube.com/profile?user=stanforduniversity&view=playlists"]Stanford[/URL] [/SIZE][SIZE=3][COLOR=Red][B]|[/B][/COLOR][/SIZE][SIZE=3] [URL="https://www.youtube.com/user/mit?blend=1&ob=4#grid/playlists"]MIT[/URL] [B][COLOR=Red]|[/COLOR][/B] [URL="https://www.youtube.com/ucberkeley#grid/playlists"]Berkely[/URL] [/SIZE][SIZE=3][COLOR=Red][B]|[/B][/COLOR][/SIZE][SIZE=3] [URL="https://www.youtube.com/profile?user=nptelhrd&view=playlists"]NPTEL[/URL][/SIZE] @Youtube

[COLOR=Black][IMG]https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=_Fusion_&t=155660[/IMG][/COLOR]
    [COLOR=DimGray]"اللهم إني أَعُوذُ بِكَ أنْ أضِلَّ أَوْ أُضَلَّ، أوْ أزِلَّ أَوْ أُزَلَّ، أَوْ أظْلِمَ أَوْ أُظْلَمَ، أوْ أجْهَلَ أَوْ يُجْهَلَ عليّ"[/COLOR]
    [/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية Salem AL Fituri

Talking رد: رأى الخبراء فى ال GTX295 بعد صدوره رسميا

الاخ الكريم
    لاجظ انك اخترت المشاركات التي تتكلم عن العيوب او المنهاضه للكارت فقط دون اختيار البقيه حتي تكون القضيه واضحه واعتقد انهم جميعا محموعه من الهواه مثلهم مثل اي اعضاء في اي منتدي اي ليس بخبراء !
    أعتقد مشاركتك السابقة ينطبق عليه هذا الكلام بشكل مثالي

وهنا حدثت الكارثه عندما ذهبت و اشتريت هذا الكارت حقا حاليا اتمني لو انه يوجد اله زمن في وقتنا هذا هذا الكارت لا يجلب لصاحبه سوي الصداع والمشاكل التي لاتنتهي !!! انا اعرف ان الكثير منكم سيخالفني في الرأي و سيعارضني بل وسيتهمني بالعماله لشركه انفيديا لا والله كل ما في الموضوع انني مجرد مستهلك عادي احب كل ما هو متطور و بالنسبه لي لافرق بين انفيديا او ايه تي اي و لكني كنت مستمر مع الشركه الاولي وكنت مستريح حتي حدثت النكسه وقمت بشراء هذا الكارت ولذا اعتقد ان ATI READON HD 4870 X2 هو مجرد تلك المصيبه التي املكها و لكن اضربها في اثنين فبصراحه انا لم يعجبني جرافيك هذا الكارت فهذا الكارت عباره عن سرعه في اللعب مع اطنان من الاخطاء في الجرافيك و لذا يا اخوتي الكرام لا تتسرعوا في اصدار حكمكم من مجرد القرأه كما فعلت انا و الان انا لا اصدق اي شيء من هذه المقارانات الا عندما اجرب الكارت بنفسي ولذا يا خوتي سوف اقوم بشراء الكارت nvidia gtx 295 قريبا انشاءالله وسوف تسمعون مني راي فيه بأذن الله والله الموفق
    :cdcd:

{وَالَّذِينَ جَاؤُوا مِن بَعْدِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ } الحشر آية(10).

Talking رد: رأى الخبراء فى ال GTX295 بعد صدوره رسميا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hitman.1stGame مشاهدة المشاركة
    أعتقد مشاركتك السابقة ينطبق عليه هذا الكلام بشكل مثالي

:cdcd:

بصراحه انا مش فاهم انت عاوز توصل لايه بالظبط ؟!:ah50::D

إداري سابق

بصراحه انا مش فاهم انت عاوز توصل لايه بالظبط ؟!:ah50::D
    يعني هو يرفض تعليقك الذي قلته فيه:

لاجظ انك اخترت المشاركات التي تتكلم عن العيوب او المنهاضه للكارت فقط دون اختيار البقيه حتي تكون القضيه واضحه واعتقد انهم جميعا محموعه من الهواه مثلهم مثل اي اعضاء في اي منتدي اي ليس بخبراء
    هل لمجرد انهم جاؤا برأي مخالف لشركة nVidia اعتبرتهم هواة؟
    على الاقل هؤلاء جربوا واستندوا في ادلتهم على تجاربهم.

صفحة 4 من 8 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 الأخيرةالأخيرة