السلام عليكم

للاسف يا جماعه حاولت بكل الطرق اني اجيب الدراع ده من مصر , :mad: بس للاسف فشلت لان الدراع الxbox360 اللي بسلك مش موجود نهائي, و النسخه اللاسلكيه ب350 جنيه موجوده بوفره بس محتاجه receiver unit ب20 دولار ,ده غير ان القطعه ده مش متوفره هنا, و كمان محتاج بطاريه ب300 جنيه, ده غير الشاحن ب300 , علشان كده الدراع اللاسلكي مش عملي لأن تكلفته داخله في الالف جنيه :D

و تمن الدراع السلكي على امازون 40 دولار لكن فيه تخفيض الايام ده و سعره وصل 30 دولار :ah7:
و طبعا حاولت اطلب من زمايلنا اصحاب مواضيع الهاردوير من امريكا, و قالولي هيتكلف 450-500 جنيه علشان يجيلك لحد باب البيت :rolleyes:

علشان كده انا قررت الاسبوع القادم اني اجيب الدراع من امازون عن طريق aramex ship and shop
الدراع هتبقى تكلفته الاصليه من 170 ال 180 جنيه و طبعا هيبقى ناقص الشحن و الجمارك و هي ده الحاجه الوحيده اللي هتبقى مغامره و مخاطره , بس الاكيد يعني مش هتوصل لي 450 جنيه ,مش كده و لا ايه:rolleyes:

و طبعا انا مش هاخد مكسب في القصه ده خالص, ده خدمه لاصدقائي الاعزاء في المنتدى

بس طبعا انا مش هازيد عن 4 دراع لان ده تجربه و مش عاوزهم طبعا يقولوا ان في شبهة اتجار و لا حاجه في الجمارك , و انا ابيض يا ورد في الحاجات ده :o

انا اولهم , و يبقى ناقص 3 اعضاء
طبعا اللي هيشارك في القصه ده هيدفعلي 180 جنيه تمن الدراع علشان اودعهم في الانترنت كارد
و الشحن و الجمارك لما ربنا يسهل و تيجي الحاجه مصر نبقى نشوف الموضوع ده ساعتها

3 اعضاء فقط

طب نتكلم شويه على الدراع, الدراع ده من مميزاته انه بيشتغل على xbox360 و الpc في وقت واحد
ده غير انه مايكروسوفت عامله احتكار على كل الconverted xbox360 games اللي بتسمى (games for windows) و الدراع الوحيد اللي بيشتغل عليها هو دراع الxbox360
games : gears of wars, prince of persia,gta iv,mirror's edge
ده طبعا مثال لأن اللعب المذكوره فوق لا تعمل الا على الدراع المذكور
و هو usb
و فيه vibration feedback
ده غير ان في ناس بتقول انه احسن دراع في العالم
انا منتظر ردودكم
الكلام ده في مصر فقط و انا ساكن في القاهره

xbox360 controller
price on amazon