صفحة 2 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 63

الموضوع: nVidia GForce 310

عضو برونزي

رد: nVidia GForce 310

فعلا

ان فيديا بقت حمل على السوق , لدرجة انه اسعار المنافس بدأت تسخن :D

شباب , فى حاجة فى الدنيا كده اسمها تسويق! عشان حضرتك تفضل فى "نطاق السوق" محتاج كل فترة والتانية انك تنشطه

مش موضوع غش! مش تنشطه بغش! بس ان فيديا سياسة اعادة التسمية حتى لو قميئة هى بتفضلها

اقل كارت HD5750 مثلا , ده اقل كارت الأن على حد علمى للدى اكس 11 بس ده لريزولوشن كام وبيدى كام فرييم و و و و و و

هههههههههههههههههههههه وتانى! للمرة الجازليون

سؤال صريح كده! بجد!

WHY DO I HAVE TO BY A DX 11 CARD NOW!!!!!!

مفيش سبب عاقل واحد لو الموضوع بتاع DX11 , لعبة MW2 بكل الجمال فى تفاصيلها والنعومة فى الجرافيكس و دى اكس 9 بس!!!!!

لا تعليق على النقطة دى

نرجع للتسمية GT310 , اساسا كروت الجى فورس حتكون GF100! منين جابت الشركة GT310

انا شايف الكارت ده مجرد جنين مشوه من الشركة عشان بس تنقذ ! تنقذ مين؟ مفيش انقاذ!

الشركة لا بتغرق ولا حاجة! شركة زى دى لو حتقع كله حيشمشم الخبر من على بعد اميال ولكنا سمعنا انه AMD و انتل وكله عايز ينهش الشركة من كل ناحية

انما لأ! مش بيحصل الأن الخبر ده

اما بخصوص الأخ تشارلى! فلا كلمة بعد كلامه الا بس :p, خليه يتكلم بس هو مش Cridable للدرجة فى راى الشخصى!

بخصوص حاجة تانية صحيح! شباب! مش لازم كل كارت ينزل يكون معاه جيمز وكده! لأنه لو كارت مش قوى للدرجة , الشركة مش حتسبب لنفسها ازعاج وتنزل جيمز قديمة او اكتر وتنزل جيمز جديدة شكلها مقزز تماما على كروتها! مش حتنزل مثلا كرايسيس على الأخ ده السالف ذكره

رفقا بان فيديا! لأنه لو راحت الشركة دى فى حتة ما زى ما فى شباب نفسهم انه الشركة تعانى , مش عارف ليه!!!!! السوق كله لل High End حيبقى ظلام! فى السعر! حد متخيل ال HD5770 مثلا ب 300 بندق اخضر! وال 5850 ب 450 وال 5870 ب 550 مثلا والوحش الكبير 5970 بقى ب 730$؟!! ده ممكن! لنه حصل مرة مع ان فيديا! ربنا يستر!

عضو ذهبي

انفيديا تتخبط ولهذا تستخف بعقول الاخرين .
    الافضل لو تصنع بطاقة تنافس ATI بدل اعادت تسمية البطاقات.
    [LEFT][B][U][COLOR=#1122cc]Ivy Bridge[/COLOR][/U][/B][/LEFT]
    [LEFT]Intel® Core™ i7-3770K Processor 4.6Ghz 1.24v
    GIGABYTE GA-Z77X-UD5H Wifi EDITION LGA 1155
    [COLOR=#000000]CORSAIR XMS3 16GB (4 x 4GB) 1600
    [/COLOR][COLOR=#000000] GB WINDFORCE GTX 670 OC 2GB
    [/COLOR][COLOR=#000000]LG Cinema 3D Monitor D2342P 23" FULL HD LED 1920X1080
    [/COLOR][COLOR=#000000]Kingston HyperX 3K 120GB SSD 6Gb/s[/COLOR][COLOR=#000000]
    [COLOR=#000000]Cooler Master's[/COLOR] HAF XM With 4X 200MM
    Antec Kuhler H2O 620 Cpu [/COLOR][COLOR=#000000]Cooling [/COLOR][COLOR=#000000]System[/COLOR]
    XFX Core Edition Pro750W[/LEFT]

عضو فضي الصورة الرمزية HossaM_ScorpioN1989

كلامك حلو جدا يا هالك ومقنع
    بس لامتى هنعد نسمع لأكاذيب وخدع من شركة مستنيين منها كتير قوي ؟؟؟
    شكرا يا شباب على مروركم

عضو بلاتيني الصورة الرمزية Stone

تسلم اخوي على الموضوع

YouTube : intel 2600k with Noctua NH-D14

Case
    : Cooler Master High Air Flow 932 (Painted) || Display : ASUS VE276Q Black 27 inchs || Sound Card : Creative Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty
    Headphones : ATH-AD700 || Mouse : Logitech G9 Laser || Mouse pad : Steelseries Fnatic || Keyboard : Logitech G15 || CPU Cooler : Noctua NH-D14

عضو فضي الصورة الرمزية HossaM_ScorpioN1989

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Stone مشاهدة المشاركة
    تسلم اخوي على الموضوع
    الله يسلمك ونوارت الموضوع

عضو بلاتيني الصورة الرمزية Stone

ارجو من الاخوان الالتزام باداب الحوار .. وعدم خروج عن الموضوع وانتقاء المصطلحات المناسبه تليق في مستوى المنتدى.

الله يصلحكم ويجمعكم على خيـــر.

YouTube : intel 2600k with Noctua NH-D14

Case
    : Cooler Master High Air Flow 932 (Painted) || Display : ASUS VE276Q Black 27 inchs || Sound Card : Creative Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty
    Headphones : ATH-AD700 || Mouse : Logitech G9 Laser || Mouse pad : Steelseries Fnatic || Keyboard : Logitech G15 || CPU Cooler : Noctua NH-D14

مخالف للقوانين

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة The.Hulk مشاهدة المشاركة
    فعلا

شباب , فى حاجة فى الدنيا كده اسمها تسويق! عشان حضرتك تفضل فى "نطاق السوق" محتاج كل فترة والتانية انك تنشطه

مش موضوع غش! مش تنشطه بغش! بس ان فيديا سياسة اعادة التسمية حتى لو قميئة هى بتفضلها

اقل كارت HD5750 مثلا , ده اقل كارت الأن على حد علمى للدى اكس 11 بس ده لريزولوشن كام وبيدى كام فرييم و و و و و و

سؤال صريح كده! بجد!

مفيش سبب عاقل واحد لو الموضوع بتاع DX11 , لعبة MW2 بكل الجمال فى تفاصيلها والنعومة فى الجرافيكس و دى اكس 9 بس!!!!!

لا تعليق على النقطة دى

انا شايف الكارت ده مجرد جنين مشوه من الشركة عشان بس تنقذ ! تنقذ مين؟ مفيش انقاذ!

الشركة لا بتغرق ولا حاجة! شركة زى دى لو حتقع كله حيشمشم الخبر من على بعد اميال ولكنا سمعنا انه AMD و انتل وكله عايز ينهش الشركة من كل ناحية

اما بخصوص الأخ تشارلى! فلا كلمة بعد كلامه الا بس :p, خليه يتكلم بس هو مش Cridable للدرجة فى راى الشخصى!

بخصوص حاجة تانية صحيح! شباب! مش لازم كل كارت ينزل يكون معاه جيمز وكده! لأنه لو كارت مش قوى للدرجة , الشركة مش حتسبب لنفسها ازعاج وتنزل جيمز قديمة او اكتر وتنزل جيمز جديدة شكلها مقزز تماما على كروتها! مش حتنزل مثلا كرايسيس على الأخ ده السالف ذكره

رفقا بان فيديا! لأنه لو راحت الشركة دى فى حتة ما زى ما فى شباب نفسهم انه الشركة تعانى , مش عارف ليه!!!!! السوق كله لل High End حيبقى ظلام! فى السعر! حد متخيل ال HD5770 مثلا ب 300 بندق اخضر! وال 5850 ب 450 وال 5870 ب 550 مثلا والوحش الكبير 5970 بقى ب 730$؟!! ده ممكن! لنه حصل مرة مع ان فيديا! ربنا يستر!
    اسمح لي أعترض على بعض النقاط في كلامك يا هالكي

-التسويق يختلف تماماً عن الغش التجاري !

تخيل أنت لو ستشتري معالج للجهاز وكان عندك Intel E8500 ثم بعته واشتريت E9500 لأنه من الرقم يظهر أعلى ومن جيل مختلف !

ثم وجدته بنفس التقنيات ونفس السرعات ونفس حجم الكاش !!!!!!

nVIDIA بالفعل تفضل سياسة اعادة التسمية فهي لا تتكلف فيها شيئاً والجهلة في الخارج والداخل (الذين لا يعرفون موضوع اعادة التسمية هذا) سيشترون بطاقاتها ما دامت تحمل اسم GeForce والأفضل اعادة التسمية الى GeFalse !!!

-بالنسبة لل HD5750 :

لا أعلم ما الذي حشره في الموضوع هنا ولكني أعدك عند تجربته اليوم وغداً أن أضع لك رابطاً لمراجعتي معه

ولكن مبدئياً هو جيد جداً لشاشة 19 بوصة بدقة 1440x900 مع DX11 على أعلى جودة صورة

-بالنسبة لسؤالك :

لماذا تشتري بطاقة DX11 الآن سأقول لك أسباب بسيطة :

-أداءها ممتاز مع ألعاب DX10

-ألعاب DX11 بدأت بالفعل في الظهور وعندي منها BattleForge و S.T.A.L.K.E.R COP ولعبة Dirt 2 ستصدر بعد أربعة أيام

وأحب أن أقول لك معلومة قد تسمعها لأول مرة :

أداء ال HD5870 مع لعبة BattleForge على DX11 كان ضعف أداء GTX275 1792 SSC تقريباً حيث حصل الأول على 59.2 اطاراً بأعلى جودة في حين حصل الأخير على 30.1 اطاراً

ومع لعبة S.T.A.L.K.E.R COP أداء DX11 أعلى من أداء DX10 وجودة صورة ومؤثرات أعلى

-الغريب انك تقارن COD MW2 ب Dirt2 وألعاب DX11 وهذا شيء غريب جداً كمن يقارن التفاح بالبرتقال

هذه فاكهة وتلك فاكهة يا عزيزي ولا تجوز المقارنة بينهما

-الإسم الكودي هو GF100 وليس الإسم التجاري

الأسماء التجارية ستكون GTX380 / GTX360 تقريباً

-اسمح لي أعترض على قولك بأن Intel و AMD تحاولان أن تنهشا nVIDIA !!!!

nVIDIA هي اللي بتخبط يمين وشمال وما تفعله Intel و AMD هو ايقافها عند حدها

يكفي تصريح nVIDIA الغريب الأخير : ان Intel مثل الحاكم الطاغية !!!!!!

nVIDIA ليست بريئة وليست حملاً وديعاً

-أما بخصوص تشارلي :

كل خبر ذكره مؤخراً ثبت صدقه التام فيه
    -لا أحد يتمنى أن تنتهي nVIDIA

نحن نتمنى أن تتوقف عن سياساتها اللا أخلاقية القميئة..فقط !

عضو ذهبي الصورة الرمزية overclockman

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة The.Hulk مشاهدة المشاركة
    فعلا

سؤال صريح كده! بجد!

لا تعليق على النقطة دى

اه يا بنى الكلام الجامد ده

الله ينور فعلا
    [CENTER][COLOR=black][SIZE=3][COLOR=indianred][FONT=Traditional Arabic][B]الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ وَيَنْهَوْنَ عَنْ الْمَعْرُوفِ وَيَقْبِضُونَ أَيْدِيَهُمْ نَسُوا اللَّهَ فَنَسِيَهُمْ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ هُمْ الْفَاسِقُونَ[/B][/FONT][/COLOR] [/SIZE][/COLOR]
    [COLOR=yellow][FONT=Traditional Arabic][B][التوبة:67][/B][/FONT][/COLOR]

[IMG]https://www.arabhardware.net/forum/signaturepics/sigpic147581_8.gif[/IMG]
    [FONT=Arial Black][SIZE=4][COLOR=seagreen][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1121133#post1121133"]antec twelve hundred[/URL][/COLOR][/SIZE][/FONT]
    [FONT=Arial Black][SIZE=4][COLOR=lightblue][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=130446&page=2"]الفئة العمرية لاعضاء المنتدى[/URL][/COLOR][/SIZE][/FONT]
    [IMG]https://img26.imageshack.us/img26/4302/17127.png[/IMG][/CENTER]

عضو برونزي

-التسويق يختلف تماماً عن الغش التجاري !

تخيل أنت لو ستشتري معالج للجهاز وكان عندك Intel E8500 ثم بعته واشتريت E9500 لأنه من الرقم يظهر أعلى ومن جيل مختلف !

ثم وجدته بنفس التقنيات ونفس السرعات ونفس حجم الكاش !!!!!!

nVIDIA بالفعل تفضل سياسة اعادة التسمية فهي لا تتكلف فيها شيئاً والجهلة في الخارج والداخل (الذين لا يعرفون موضوع اعادة التسمية هذا) سيشترون بطاقاتها ما دامت تحمل اسم GeForce والأفضل اعادة التسمية الى GeFalse !!!

مينا بك , وقفة
    لما نزل كارت ال 8800GT وكان وقتها جامد جدا , كان مر فترة من الوقت ولسه مفيش اى منافس يذكر امام قوتها! حتى ال HD3000 اللى كان بداية النجاح ل ATI فى المرحلة دى , مكنش برضه يقدر يقاوم فى نفس الفئات للمنافس الأخضر
    ونزل ال 8800GTS 512 لتصحيح الأوضاع! ولما نزل الكلام على ال 9 Series للأسف بسبب ضعف ATI فى المنافسة ادى لتقاعص nVidia! من كتر ما فيش منافسة! خلاص! مستوى الشركة انحدر!
    النتيحة انه جه لنا الأتى!
    9600GT اللى هو شوية نقصان عن ال 8800جى تى بس عشان يبيع كويس وباع كويس جدا!
    9800GTX وكله توقع انه يكون اسطورى زى سالفه الرهيب فعلا 8800GTX! النتيجة انه بسبب السبب السالف ذكره لم يقدم اى شئ جديد يجعل مالك 8800حى تى اكس يتحرك من كارته له!
    بعد كده نزل ال 9800GTX Plus وهو هو الكارت السالف بس بشوية ترددات زيادة على ما اتذكر
    شوية ونزل المشوه :ah5: 9800GX2 وهو كان حتى شريحتى 8800GTS 512 مش حتى 9800GTX! ليه كل العك ده من ان فيديا؟ مفيش منافس! مفيش منافس!

ثم فى سلسلة ال GT نزل ال GTS 250 وكان تصحيح لل 9800GTX plus , كمان كان فى ال 9800GT اللى هو هو هو هو هو 8800جى تى!

نبص سوا يا مينا
    من 8800GT الى 9800GT , لا فرق!
    8800GTS 512
    9800GTX
    9800GTX Plus
    GTS 250
    مفيش اى فرق فى الأداء! نهائى! الا لو اعتبرنا 8 فرييم حاجة وهمية مثلا!

ده رد على مثالك من انتل! بس التسويق هنا انه حضرتك جاى تشترى كارت جديد مش حقولك هات ال 8800GT لأنه المستخدم بصراحة شديدة بيحب ال Premium Line

هل يا مينا لو كان كارت ال HD5870 نزل باسم HD4870 DX11 Vital Edition كنت حتشتريه؟ انت ممكن لأنك شخص فاهم وعالم بخبايا الأمور

ما بالك بمستخدم مش بيحكم الا بال Naming?! انت هنا مضطر تواكب السوق

والدليل انه فى اعلان ال 9800GT مكنش فى بروباجندا زى ال 8800GT :D , لأنها مش مستاهلة , مش اكتر!

ارجو تكون فكرتى وصلت يا مينا! ال Q6600 من انتل وحش اللى يفرقه عن اى كواد تانى شوية شوية رتوش هنا وهنا وال Fab , بس مش اكتر!

انت كان معاك مثلا q6600 وكنت عامل شغل تحفة بيه , لكن هل فكرت تنقل لل Q9550 بافتراض مفيش Core i7 نزل؟ معتقدش مينا لأنك تعرف ازاى تمييز ما بين نقلة للنقل وحاجة ثورية تستحق

لا أعلم ما الذي حشره في الموضوع هنا ولكني أعدك عند تجربته اليوم وغداً أن أضع لك رابطاً لمراجعتي معه

ولكن مبدئياً هو جيد جداً لشاشة 19 بوصة بدقة 1440x900 مع DX11 على أعلى جودة صورة

جميل جميل , انا كنت اقصد بهذا المثال انه الكارت مش دليل للعائلة ككل! لو تلاحظ كل الاختبارات فى الخارج بتعتمد على شقين , لو الكارت جامد كان او شعيف , بتجربه على كذا تردد وتحدد انهى فئة اولى به عن الأخرى , فى كروت لل 2560 * 1600 بس عشان تحس بقيمتها وفى كروت زى ما انت ذكرت , ال 5750 موجه لفئة بعينها ولو تاخد بالك مش نازل فى Bundle بتاعته Dirt 2 لأنه انا متوقعش انه حيأدى بشكل فعلا فعال فيها , مش مشكلة كارت اكتر منها اللعية قوية فعلا!
    حتة الكارت جامد دى زى ما قلتك , يكون فى منافس لأنى معرفش مدى قوة الفريمز عندى الا لما اشوف المنافس

-أداءها ممتاز مع ألعاب DX10

الكلام ده فى حالة انا بشترى From Scratch , انا املك حتى الأن يا مينا 8800GT على ترددات 1920 * 1080 نفس شاشتك! وجهازى اقل فى الامكانيات من جهازك ولسه الجيمز شغالة كويس جدا وشكلها كويس جدا , اغير ليه؟
    سيبك انه انا مش عارف اللى حغير له الأن هو الأفضل ولا لأ! , مدام الدنيا كويسة ولسه مش عارف الجديد الأحسن ولا لأ يبقى Stick to the Old Gold one

-ألعاب DX11 بدأت بالفعل في الظهور وعندي منها BattleForge و S.T.A.L.K.E.R COP ولعبة Dirt 2 ستصدر بعد أربعة أيام

انا مش حنقل عشان خاطر لعبتين :D , ولا 10!

لنا التقنية تعمم تماما , ساعتها فى كذا حل , انما انا شخصيا , شخصيا , مش حدفع 2500 جنيه فى كارت مش عارف انا فى منافس فى فئته اقوى منه ولا لأ!

أداء ال HD5870 مع لعبة BattleForge على DX11 كان ضعف أداء GTX275 1792 SSC

!!!!!!!!!!!!!!!!!! ده طبيعي!

كارت , DX11 والتانى DX10 , ازاى اقارن! مفيش مجال يا مينا! ال GTX275 كمان مش هو ال TOP فى فئته بس ماشى انت متوفرش فى ايديك 295 وقلت لأ

معلش مينا مبدأ المقارنة هنا مش صحيح! ازاى اقارن يا كبير ما بين التفاح واللحمة! لا مجال!

كمان ال 5870 المفروض يكون اكتر! :D , كل حاجة فى تردداته اعلى! كل حاجة فى مواصفاته اعلى! :cool:

بس عامة اكيد الحدث احسن يا مينا بكل الأشكال يعنى!

-الغريب انك تقارن COD MW2 ب Dirt2 وألعاب DX11 وهذا شيء غريب جداً كمن يقارن التفاح بالبرتقال

هذه فاكهة وتلك فاكهة يا عزيزي ولا تجوز المقارنة بينهما

بقارن بين فاكهتين! هنا يصح! تحيل انت لو MW2 كانت DX11 ! لكانت AMD تحولت لصرعة! انا بس فكرة MW2 على دى اكس 11 بتخلينى افكر , كان فعلا فعلا فعلا HD5000 [قى اسطورة مش حتتكرر!

اكيد ده Motive اكتر من DirT 2 ولا ايه رأيك؟ يكفى مبيعات MW2 اكتر لعبة باعت فى التاريخ!

-اسمح لي أعترض على قولك بأن Intel و AMD تحاولان أن تنهشا nVIDIA !!!!

مينا! انا كنت بقول لو! لو = حرف شعلقة فى الجو :D

هناك من يدعى سقوط وافول ان فيديا! وانا اقول لن يحدث الأن! مستحيل! ولو حدث لحاول كل من الشركتين ان يشترى الأسهم كلها! تذكر وقوع ATI وشراء AMD لها ومدى قوة ال Processing الموضوعة من معالجات AMD كتقنية فى معالجات الرسوميات الأن! لا اتوقع انه كله شغل مهندسي ATI فقط :rolleyes:, اكيد شباب AMD لهم يد فى الموضوع

كل خبر ذكره مؤخراً ثبت صدقه التام فيه

معلش مينا , كذب المنجمون ولو صدقوا! هو عشان خبرته فى السوق هو بس Saw it coming no more

انما فين توقعه للمنافسة ما بين ال2؟ :rolleyes:, ولا الالهام توقف الأن مثلا؟

انا بقرأ لتشارلى كنوع من الرأى والرأى الأخر , كلمه انا لا اعتد به مينا

النقاش معاك على فكرة متعة! والله متعة! يا ريت كلنا نقدر نتعلم اسلوبك فى التفاهم يا مينا والادلة وخلافه , فعلا انا بتعلم منك , شكرا مينا بك على المتعة دى

عضو ذهبي

!!!!!!!!!!!!!!!!!! ده طبيعي!

كارت , DX11 والتانى DX10 , ازاى اقارن! مفيش مجال يا مينا! ال GTX275 كمان مش هو ال TOP فى فئته بس ماشى انت متوفرش فى ايديك 295 وقلت لأ

لأ مش طبيعي ... لأن ال GTX 275 SSC بيتفوق علي ال GTX 285 اللي هو أعلي Single GPU من Nvidia و مينفعش تقارن Single GPU مع Dual GPU ... فاكر الأيام اللي قبل صدور ال 5870 كلنا كنا متوقعين أداء أقل بكثير لأننا كنا متوقعين أن ال 5000 سيكونوا فقط نسخة محسنة من ال 4000 .... لكن ATI فجأتنا كلنا ! و ما بالك بال 5870 مكسور سرعة ال 1Ghz ! .. و كمان خلي بالك أن ال Drivers لسا مش Mature Enough !

عضو برونزي

لأن ال GTX 275 SSC بيتفوق علي ال GTX 285 اللي هو أعلي Single GPU من Nvidia

شبايدى العزيز!

انت لو جبت كارت 285 محترم وكسرت سرعته صح , ارشح لك ال EVGA 285 Classified , حيبهدل اى حاجة قدامه

تانى حاجة , انا تكلمت من منطلق انه لو انت عايز ال TOP فى فئته , مش اكتر

انما انت صح , هو ادبيا مينفعش بس لو صح يبقى نقارن ال HD5870 عادى تماما بكارت GTX285 عادى تماما لأنه كسر السرعة له حسابات تانية

و كمان خلي بالك أن ال Drivers لسا مش Mature Enough !

اكيد , بس انت حتوصل لمرحلة ما حتبقى دى شماعة الأداء لك

انت المفروض نظريا بعد الاطلاق فى الدرايفرز الجديدة بتبقى عك فى عك

بعدها فى تحسن طفيف

ال Maturity ف ىالدريفر بعد 3 اصدار له بعد الصدور لمنتج ما , اكتر من كده يبقى مهندسي الشركة متقاعسين

عضو ذهبي

هالكي ... لو هتقارن بكارت مكسور السرعة يبقي تقارنة مع كارت مكسور السرعة زية بالظبط .... يعني لو هتقارن Classified ... يبقي تقارنة مع ATOMIC لما ينزل ..... Peace :D

عضو برونزي

لو هتقارن بكارت مكسور السرعة يبقي تقارنة مع كارت مكسور السرعة زية بالظبط

مهو مينا كاسر سرعة كارته وال 275 معاه مكسور اوى كمان!

انت عايز الحق؟ قارن DX 11 Fomilia ببعضها

تحب اقارن لك ال 8800جى تى بتاعى بالوحش الرهيب HD2900XT :p, واكسر سرعة ال2900 زى ما تحب ولا تزعل!

ههههههههههههههههههههههههههههه , انا بس مش موافق انه يتم منافسة الحديث الشرس بالأقل منه , مفيش منافسة , حتى ال 295 نفسه حيقع امام ال 5870 يا شبايدى

الكارت الكلاسفييد له حسبة تانية! بس مهما عصرنا فيه مش حيدي زى ال 5870 , انت بتدور على اعلى حاجة مش اكتر

صحيح , اتوميك يعنى تبريد سائل يعنى مساحة اكبر للتردد! هات لك كارت BFG H2O وقتها ضد الأتوميك مش كلاسفييد

عضو ذهبي

و هو فين الحديث الشرس من المنافس ؟ :rolleyes:

و بعدين من قال أن Atomic لازم يبقي Water Cooled ؟

Sapphire 4890 Atomic

ٍٍٍٍ

صفحة 2 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة