السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اولا احب ان اشيد بهذا المنتدى الذي اعتبره اجمل المنتيديات العربيه والتعلمية على الاطلاق ....
انا لست من النوع الذي يشارك ويكتب في المنديات رغم اني بدخل ع النت من 2001 بس بصراحه منتدى عرب هاردهوير اجبرني على ذلك وانا سعيد جدا وهذه اول مشاركه لي في منتدى ع الانترنت..
انا طالب هندسة اتصالات في السنه الاخيره وشغال الايام دي في مشروع التخرج وهو عن الفويب voice over internet protocol ومفروض المناقشة النهائية للمشروع بعد شهر ونص تقريبا وارجو من كل الذين لديهم خبرة في مجال الفويب او لديهم مواد مفيده سواء مراجع او فيديوهات بالعربي عن الموضوع الا يبخلوا لي بها وافضل ان تكون مواد تعليمية باللغة العربية ويكون شرح متخصص مش الشرح للعاوز ياخد بس فكره عن الفويب لاني كلما ابحث لااجد شئ مفيد بالنسبه لي كشخص حعمل مشروعي في الفويب مش كمعلومات فقط كما اني لاحظت عدم توفر مواد بيسيك للفويب ع منتدى عرب هاردوير مثل البيس لشهادة سيسكو الكان بيس بالنسبه ليو شهادة الكومبتيا فياريت حد ليو خبره في الفويب يعمل لينا كورسات زي كورس الكومبتيا بالنسبه للشبكات كأساس ينطلق منو كل الذين يودون احتراف الفويب..... وشكراااا ليكم كتيييير وياريت ماتخذلوني في اول مشاركه لي وتحبطوني