بسم اللة الرحمن الرحيم

أنا عارف و اللة انى طلبى مش مستحيل بس هو ا صعب شو ية-انا سمعت ملحوظة جميلة جدااوانا مقتنع بها من مستر لومارك قا ل ان فية نا س بتدخل الامتحانات تجيب الف من الف وعمرهم ماشافو راوتر ولاسويتش يعنى مش فا همين حا جة الحمد للة انا ا عتمدت على الشرح بتا ع مستر سرحا ن و ا جتهدت على قد ما قدر -بس لاقيت ان الشرح عا لم والامتحا ن عا لم تا نى \طيب موضوع الانفرا والاكتف والايز2006 هما مشروحين -احنا عايزين نطلع فا همين اوى زينا زى النا س بتوع نيوهورايزون واحسن كما ن و يبقى فية مثلا اسئلة من الامتحا نا ت مش شرط اللى موجودة دلوقتى -بس فعلا فية ا سئلة محتا جة شرح ونقدر نستفا د منها فى حيا تنا العملية
عندى اقتراح -مش هضحك عليكو و تقو لو هو ا بيقول الكلام دة عشا ن هو ا يستفا د بس -لاء انا بردة نفسى كل الناس اللى موجودة هنا تستفا د وتطلع مستفاادة وكلة يقدر يشتغل
ويعتمد على اللة و الشغل اللى هنا
فية موضو ع اسمة الinfra structure وطبعاا الموضو ع دة كبير جداا وطبعاا هو ا اللى بيبنى مهندس نظم وطبعاا هوا والاكتف دايركتورى -عرفت الكلا م دة منين -هقولك عرفتة من النا س المحترمة فى المنتدى
موضوع الاكتف دايركتورى-هوا مشروح ما شى -بس فية حا جا ت كتير مش مشروحة
انهم موا ضيع غا ية فى الا همية
وموضوع الايزا سيرفر 2006 هوا مشروح عند مستر سرحا ن -طيب الرا جل مش مقصر
ياريت المواضيع اللى مكملها ش فى كورسة ياريت تتعوض بجهد مشرفينا فى المنتدى و العبا قرة اللى هنا واللة العظيم انتم مش شوية ومش شوية خا لص -انتم علما ء دى وجهة نظرى
ياريت تكملو النا قص فى الموا ضيع المشروحة او يبقى فية موا ضيع جديدة و كدة
ياريت بعد اذن كبير المنتدى -طبعا مستر لومارك و مستر يا سر يعنى لو يبقى فية تنسيق بين السا دة مشرفين المنتدى -يبقى فية تعا و ن فى شرح الانفرا والايزا والاكتف دايركتورى من النا س دى
عشان انا شفت تعليقا ت ان مثلا كا ن فية ا خ جا ب شرح لمستر احمد سرحا ن انة مستأذنشى و قا ل انة هينزل الشرح كامل وصرا حة الرا جل كفا ية انة ادانا نقطة الانطلاق و خلانا نعرف يعنى اية mcse
ربنا يجا زية خير يا رب -انا بس كل اللى بطلبة انة يبقى عمل لوجة اللة تعاالى
و تسا عدو النا س المكحرتة فى الكورس دة و تقدر تطلع وا ثقة من نفسها و صدقو نى و اللة
انا دا يما مع ا صحا بى و النا س اللى ا عرفهم واقول ان المنتدى دة لة فضل كبير علياااا و على غيرى
وجزى كل من قا م على ادارة المنتدى والقا ئمين علية كل خيريارب ويارب مكونشى طولت فى موضوعى والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة