صفحة 3 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 45 من 66

الموضوع: قتيل قانون الطوارئ "خالد سعيد"

عضو بلاتيني الصورة الرمزية MF88

رد: قتيل قانون الطوارئ "خالد سعيد"

هى موته وللا اكتر . اللى عايز يجى اهلا وسهلا و مستعد اكتب العنوان

بس اللى هيدخل من باب البيت ديته عندى زى ديه الحرامى بالضبط
    ================================================== ==============
    [ الخطوه الثانيه ] نظام الأندرويد كنظام أساسى على الهاتف htc HD2 - وداعا WM

قمت بتعطيل الرسائل الخاصه لكثرتها وحتى لا يعتقد احد انى متجاهله عن عمّد :)
    برجاء إذا كان لك أى استفسار قم بعمل موضوع حتى يتسنى للجميع مساعدتك و انا معهم إن شاء الله
    ولكي يستفيد الجميع من خبراتك و خبرات الزوار ولتقليل الجهد على المشرفين أيضاً

عضو برونزي الصورة الرمزية a.ewais

نتيجة التقرير المبدئى للطب الشرعى الذى تضمن أن الوفاة نتيجة اسفكسيا الخنق نتيجة انسداد القصبة الهوائية باللفافة التى حاول ابتلاعها
    واللى فى وشه ده ايييه؟؟؟؟؟؟؟؟؟وحمة؟؟؟؟؟ولا ده برضه من البانجو..؟؟؟؟ده صنف جامد على كده...........
    ربنا يرحمه ويحفظنا
    [CENTER][FONT=Tahoma][SIZE=2][COLOR=Blue][/COLOR][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]

مخالف للقوانين

لا حول ولا قوة الله.........!!!
    ربنا يرحمك ......
    انا مش عارف الناس عايشة ازى؟؟ و ربنا انا مش متصور انى واحد كلب و قذر و حيوان يضرب واحد بالمنظر دا؟؟ و ربنا انا مش فاهم

كنت معارض و بشدة احد الكتاب فى كتابتة عن مصر و احولها.... و لكن بعد هذة الفترة الجميلة السعيدة العظيمة اؤيدة و بشدة....... عنك حق يا نجيب سرور

عضو الصورة الرمزية reda-ali

انالله وانا الية راجعون

حسبي الله ونعم الوكيل

:mad:
    تعلم استمتع علم ترتقي
    Learning>>>>>Enjoy>>>>>teach>>>>>Elevate

عضو

و انا اللى كنت فاكر ان المصريين عايشين عيشه افضل من الفلسطينيين
    الحقيقه ان الحكومه المصريه اسوأ فعلا من اسرائيل
    فعلا مصر حامله اللقب بس مش ابطال افريقيا لقب تانى خالص

ممثل شركة Cairo Computer - مصر الصورة الرمزية S@M

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MF88 مشاهدة المشاركة
    اعتقد اننا كلنا نتحمل جزء من الذنب ؟؟؟

مش آن الأوان بقى و كفايه كده عليهم ؟؟؟؟؟

لسه اوان التغيير مجاش ؟؟؟؟ وللا هنسيب كلاب البلد و زبالتها تتحكم فينا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا مش من النوع اللى بيغلط فى حد . لكن الكيل طفــــــــــــــــح يا جدعان

انا اول ما شوفت صورته قولت انا شوفته قبل كده

مصدقتش نفسى لما شوفت السايبر فى التليفزيون

ساعتها اعصابى باظت

حشيش ايه يا جدعان و خنق ايه

الله يخربيتك يا حكومه
    هدى نفسك يا FM ...وطى الموجة شوية

كلنا متدايقن ومفروسين فرسة سودا :mad: على الآخ اللى راحت دمة وسمعتة هدر منهم للة

صدقنى بالرغم انى لم اراة مرة واحدة فى حياتى ....الا انى حسيت ان اخويا مات

:o

لكن خلى ألامور اهدا من كدة ...

ربنا موجود وهينتقملة ....صدقنى ...وانا اهة وانت اهة ...والايام دول ..

ان ما كنت تذيع انت بنفسك خبر مقندل عنهم فى يوم من الايام ...لتقول S@M قال ...

داين ...تدان حتى ولو بعد حين ..........:mad:

ربنا مش بينسى حد يا عزيزى ....

وربنا يصبر اهلة واسرتة ...ويبرد نارهم ويجيبلهم حق اللى راح ................
    [CENTER] [SIZE=1][SIZE=4][B][COLOR=Red][COLOR=black][COLOR=Red]>>>[/COLOR]كم أخٍشى ان يأتى[/COLOR] ........[COLOR=black]........[/COLOR]وقتاَ لا ينفعُ فية الندمُ[COLOR=Black]<<<[/COLOR]
    خبـــىء دفاتِركَ القديـــــــــمة كُلـها[/COLOR]َ .... وأكتُب لمِصـــــرَ اليوم شِعراً مِثلهاَ
    لا صمــــــتَ بعد اليوم يفرضُ خوفَةُ .... [COLOR=Red]فأكتُب سلاامَ النيل مِصـــر واهلهاَ[/COLOR] [/B][/SIZE]
    [IMG]https://i54.tinypic.com/2w20gw4.jpg[/IMG]
    [IMG]https://i42.tinypic.com/i70pj9.jpg[/IMG]
    [/SIZE][SIZE=3][B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=220048"]!!!>>> موسوعة جديدة تتضمن مراجعات كروت الGTX5XX الغير قياسية من براند GAINWARD <<<!!![/URL][/B][/SIZE]
    [SIZE=4][COLOR=Red][B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=213781"]!!!>>> Service Pack 1 final ..للويندوز 7 ...<<<!!![/URL][/B][/COLOR][/SIZE]
    [SIZE=3][COLOR=Red][B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=210989"]كل ما تريد معرفتـه عن الطي و برنامجـه ... تجده هنـــــا بإذن الله .[/URL][/B][/COLOR][/SIZE]
    [SIZE=3][COLOR=Red][B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=209555"]!!!>>> UN BOXING + بعض الاختبارات لجيل الفيرمى 5XX من براند GAINWARD <<<!!![/URL][/B][/COLOR][/SIZE][B][SIZE=4]
    [/SIZE][/B] [SIZE=2][COLOR=Red][SIZE=3][COLOR=Black][B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=206275"]![COLOR=Red]![/COLOR]![COLOR=Blue]>>[/COLOR]>[COLOR=Red] UN BOXING + اختبارات لجيل الفيرمى بأكملة من براند GAINWARD [/COLOR]<[COLOR=Blue]<<[/COLOR]![COLOR=Red]![/COLOR]![/URL][/B][/COLOR][/SIZE]
    [/COLOR][/SIZE] [SIZE=2][B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=165375"][COLOR=Blue][موضوع موحّد] Fermi/GTX 580 ومتابعة آخر أخبار الجيل الجديد من Nvidia[/COLOR][/URL][/B][/SIZE][COLOR=Black][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=165791"]
    [/URL][/COLOR] [/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية eng.ahmedhelal

في نصوص عديدة جرى الحديث عن مظاهر وعلامات آخر الزمان ... والتي يشيع الكثير منها من حولنا:
    عن النبي صلى الله عليه و سلم قال : « يأتي على الناس زمان بطونهم آلهتهم ونساؤهم قبلتهم ، ودنانيرهم دينهم ، وشرفهم متاعهم ، لا يبقى من الايمان إلا اسمه ، ومن الاسلام إلا رسمه ، ولا من القرآن إلا درسه ، مساجدهم معمورة ، وقلوبهم خراب من الهدى ، علماؤهم أشر خلق الله على وجه الأرض . حينئذ ابتلاهم الله بأربع خصال : جور من السلطان ، وقحط من الزمان ، وظلم من الولاة والحكام ، فتعجب الصحابة وقالوا : يا رسول الله أيعبدون الأصنام ؟ قال : نعم ، كل درهم عندهم صنم » .‏

عضو محترف الصورة الرمزية Brigadier

بدأت اشعر بالعار لانتمائي الى هذا البلد , بدأت اكره هويتي العربية للأسف...

عضو ذهبي الصورة الرمزية محمد الجوهري

^
    ^
    ^

من زمان امنيه حياتى إنى أهاجر للولايات المتحده الأمريكيه , أو الإمارات العربيه المتحده

و إن شاء الله سأسعى دوما لتحقيق هذا الحلم
    [CENTER]
    [/CENTER]

إداري سابق الصورة الرمزية الفجر القادم

بدأت اشعر بالعار لانتمائي الى هذا البلد , بدأت اكره هويتي العربية للأسف...
    لا أخي الكريم ، انت مخطئ ...
    العار ليس عارك انت ، بل عار على اصحابه .
    بل ابق رافع الرأس ، انت لم ترتكب خطأ ، ولم تقر به ، ولم ترضى به ...
    لك أن تفتخر انك مصري من بلاد ذات حضارة عريقة ، وانك عربي من احفاد الصحابة ، ولن يضيرك ان فرط البعض بحاضر بلدك وامتك ، فكل منا محاسب على ما يقدر ، وعلى ما يفعل ، ولا يكلف الله نفسا ال وسعها .
    مصر هي بأشد الحاجه الى الشرفاء من ابنائها ، انت وغيرك ممن يحمل هم البلد ، وهم ابناءه .
    حتروح فين وتترك البلد لمين ؟
    الكلام لك ابضا اخي محمد الجوهري ، الهروب لا يغير الواقع ، و امريكا ليست الخيار الأنسب والله أعلم .

عضو برونزي

انا لا املك حساب على ال Facebook وحينما اخبرنى اخى عن الحادثة , لم اصدقه فى البداية واعتقدت الامر مجرد دعابو سخيفة وشغل فوتو شوب , وحينما رايت الخبر فى اكثر من موقع اخبارى بل ورأيته على برنامج القاهرة اليوم , ادركت الحقيقة , وفى الحقيقة المكان اللذى تمت فيه الفعلة نفسها , تربيت وانا صغير , واليوم رأيت بام عينى المكان كله , ورأيت امام الكل ثورة كبيرة , كم رهيب من البشر واقف وهو يقولون بكل عنف انهم غاضبون , وسرح تفكيري فعلا لو انا مكانه وامى مكان امه , والله لا يعلم احد انه ما فى نار اشد فى الدنيا هنا من نار الاخرة وهى غضب الله الا نار الحزن من ام على ابنها , وفى موقف كهذا , لا اتخيل , اقسم بالله انى رايت فى صوت الناس نبرد غضب وويل وتوعد , نعم , الظلم رائحته اشتدت ولكنى الوم نفسى أشد اللوم , خالد اخى واخيكم كلكم , اعنلها هنا بكل قوة انى برئ من هذه بلد , برئ من كل ما تمثله , يوم اقف بين يدي الله عز وجل لن أثحاسب على جنسيتى , لن يزكينى امام الله الا عملى فى الدنيا , لا جنسيتى ولا انتمائى ولا لونى ولا ابى ولا امى! اليوم شعرت لأول مرة بعدم امان , لا امان , وانا كلى عار انى من هذه الدولة , احتسب عند الله كل حلم ضاع بها , كل حلم تم دفنه بها , كل شئ أخذته منى , ربما لست انا وحدى هناك الملايين غيري لكن انتشار الظلم لا يغير من طبيعته , قال لنا رب العباد فيما معناه انه لن يغير ما فينا حتى نغير ما بداخلنا , أشهدكم ونفسى انى أغير ما بى , اريد ان ارحل , اريد ان انتمى لوطن , انا يتيم واكررها بكل قوة , انا يتيم , لا املك شئ الان لكنى املك ما فى قلبى والله رب القلوب والنيات , فعلا , الظلم لا يولد الانفجار , الشعور بالظلم يولد الانفجار , وانا اليوم لمست الظلم , لم اشعر به ولكنى لمسته , لن يضيع الله حق خالد ولا حق العباد , لا دنيا ولا اخرة , فى بداية الامر اختلط على الموضوع وقلت اكيد هناك طرف ما مخطئ , لكنى ادركت اليوم حكمة مهمة , لا يمكن ان تضحك على الناس , قد تضحك على 10 , 100 لكن ليس كل الناس , حسبى الله ونعم الوكيل

جوهرى! انا معاك!

عضو بلاتيني الصورة الرمزية MF88

تم تصوير فيديو للمظاهره امام المنزل بدوران كليوباترا . سأرفعها لكم إن استطعت
    ================================================== ==============
    [ الخطوه الثانيه ] نظام الأندرويد كنظام أساسى على الهاتف htc HD2 - وداعا WM

قمت بتعطيل الرسائل الخاصه لكثرتها وحتى لا يعتقد احد انى متجاهله عن عمّد :)
    برجاء إذا كان لك أى استفسار قم بعمل موضوع حتى يتسنى للجميع مساعدتك و انا معهم إن شاء الله
    ولكي يستفيد الجميع من خبراتك و خبرات الزوار ولتقليل الجهد على المشرفين أيضاً

مصر هي بأشد الحاجه الى الشرفاء من ابنائها ، انت وغيرك ممن يحمل هم البلد ، وهم ابناءه .
    حتروح فين وتترك البلد لمين ؟
    الكلام لك ابضا اخي محمد الجوهري ، الهروب لا يغير الواقع ، و امريكا ليست الخيار الأنسب والله أعلم .
    يعلم الله أننى أحب الناس الذين يعيشون فى هذه البلد , و من أولويات أحلامى أن أساعدهم قدر إستطاعتى

و لكن البلد لم تعد بلدنا اخى الفجر , لم تعد بلدنا ... من يحكمون البلد أصبحو وحوشا لا يرحمون

اؤكد لك انه لو حد هذا الأمر فى دوله محترمه لخرج رئيسها و مسئولوها و اتخذو موقفا , تقدر تقول لى فين الحكام فى بلدنا

من ساعه الحادث ... هيعملو للى بيعملوه كل مره : هدوء تام و سكوت حتى تهدء غوغائيه الناس ,, بس

و يمر شهور او أيام و تظهر حاله جديده . و هكذا دواليك

و بينى و بينك : أحيانا الواحد مننا لازم يكون أنانى علشان يقدر يعيش , أمريكا تمثل الموديل و ليست أمريكا بعينها كبلد .

بصراحه أنا أول مره أتأثر بالشكل ده فى حاله وفاه شخص لا أعرفه , و بقيت متخيل فى كل لحظه ان اللى حصل له ممكن يحصل لى !

جوهرى! انا معاك!
    :ah4:
    [CENTER]
    [/CENTER]

إداري سابق الصورة الرمزية الفجر القادم

فعلا ... هذه القصه ليست الاولى من نوعها ...
    أذكر قصص الضرب في مراكز الشرطه ، بل رأيت فيديو عن شرطي يضرب إمرأة ، واخر يصفع مواطن على وجه المرة تلو المره ، وغيره وغيره ...
    ولكن المختلف هذه المره ، هو ردة فعل الناس تجاه هذه القضية ، وهو ما يبعث بالامل من تغير الوضع نحو الافضل ...
    ازدياد الوعي بين الناس بحقوقهم ، هو أول الطريق ، وهو ما نراه يتزايد في مصر يوما بعد يوم .
    هل لاحظت ان بعض المتعصبين لمصر ، كان ممن شارك في هذا الموضوع وعبر عن سخطه ؟
    هذا دليل أخر ، ان هذه الحوادث لا تمر عبثا ....بل تعمل على بث الوعي ، و ايقاظ النيام ، و تكشف على بصيرة من اعماه الاعلام ...
    الوضع في مصر على كف عفريت ، لكن قليلون هم من يدركون ذلك ...

هل لاحظت ان بعض المتعصبين لمصر ، كان ممن شارك في هذا الموضوع وعبر عن سخطه ؟

واخد بالك انت ؟

مشاركات خفيفه جدا جدا , و لكن ما تزال " مصر أعظم بلد فى التاريخ "

ما بين علامات التنصيص إعتقادهم , و ليس ما أعتقده أنا .
    [CENTER]
    [/CENTER]

صفحة 3 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة