صفحة 4 من 7 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 الأخيرةالأخيرة
النتائج 46 إلى 60 من 93

الموضوع: تقرير شخصى عن الهاتف HTC HD2 المعروف بالأسد ليو

عضو بلاتيني الصورة الرمزية MF88

رد: تقرير شخصى عن الهاتف HTC HD2 المعروف بالأسد ليو

مبروك على الموبايل يا محمود ويتربى ف عزك ان شاء الله
    وانا شايف انه عدة لقطة وسعره جميلة وخصوصا انه نسخة T-mobile
    شد حيلك بقى وعايزين نشوف الاندرويد 2.2 وتقرير حلو عليه كدا
    أتقل يا برنس . ده انا هخلى الموبايل ده يتنطط على زرايره هههههههه

-----------------------------------------------------------------------------------------------

إن كنت تفكر بالانتقال إلى أحد الهواتف الحديثة فأنصحك بشدة الانتظار عاما كاملا على الاقل فالفترة الحالية هي فترة طفرة في مواصفات وأسعار الاجهزة ....

ولا أذكر أين قرأت أحدهم يقول
    "أسوء فترة لشراء هاتف ذكي هي هذه الفترة" .
    عندك حق استاذ شلاع . بس انا لو الفلوس كانت انتظرت معى 24 ساعه كانت ستذهب للأبد

فأقتنصت الفرصه شراء هذا الوحش و ترويضه فى جراب أسود :D

----------------------------------------------------------------------------------------

تقرير ممتاز ..ويقدم المميزات اللي تهم المستخدم العادي بطريقة بسيطة ..بس كنت عايز أعرف ايه الفرق بين ROM و RAM
    (ملحوظة :بعتلك رسالة على الخاص بخصوص نقطة فرعية في مراجعتك )
    تم الرد يا زعيم و عقبالك يا باشا

================================================== ==================

:Dلا والله ابدا الف مبروك عليك وفعلا جهاز قوي جدا وان شاء الله يساعدك في شغلك
    ههههههههههه الله يبارك فيك يا باشا و فعلا جهاز HTS الصينى افضل جهاز بمبلغ 5000 جنيه هههههههههه

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لاتحسب الوضع عندنا أفضل
    فأغلب الناس عندنا لم تسمع بهذه الشركة

على كل الأحوال تبقى الشركة التايوانية أفضل من الصينية :ah46:
    لذلك الناس يشترون المنتجات الأصلية الفلندية (نوكيا) :ah50:

وليس المنتجات الغير معروفة :D :ah50:

طبعا إياك تصدق أنا بمزح :ah50: :ah50: :ah50:
    HTC من أفضل الشركات وأشهرها لكن انتشارها في بلداننا العربية محدود جدا :ah4: :ah4: :ah4:
    هههههههههههههههههه تذكرت محادثه ليا مع الأستاذ كيمو المشرف العام لما قالى انه لما كان بينزل مصر

كان لما حد يسأله عن الموبايل اللى معاه ( بلاك بيرى ) كان يقول ده موبايل صينى ههههههههههههه

الظاهر ان كان عنده حق

------------------------------------------------------------------------
    ================================================== ==============
    [ الخطوه الثانيه ] نظام الأندرويد كنظام أساسى على الهاتف htc HD2 - وداعا WM

قمت بتعطيل الرسائل الخاصه لكثرتها وحتى لا يعتقد احد انى متجاهله عن عمّد :)
    برجاء إذا كان لك أى استفسار قم بعمل موضوع حتى يتسنى للجميع مساعدتك و انا معهم إن شاء الله
    ولكي يستفيد الجميع من خبراتك و خبرات الزوار ولتقليل الجهد على المشرفين أيضاً

عضو فضي الصورة الرمزية Mostafa Gomaa

مراجعه رائعه وهاتف رائع ربنا يهنبك بيه ويحفظك من شره

ههههههههههههههههههه معلش استاذى عمر - اصل الكليه عندنا تعبانه شويه فى مستواها الثقافى

الوحيد اللى عرف الموبايل قال عليه HTS هههههههههههه

انا مش هاممنى انهم يعرفو انا معايا إيه لأنه للإستخدام الشخصى وليس للفخر من الأساس

فقد مللت من محدوديه نظام السيمبيان العقيم :ah24:
    الموبايل ده ما شاء الله هو عكس كلمة صينى

وبعدين راعى مشاعرنا شويه ايه نظام سمبيان العقيم ده ولا عايزنى أفكرك بالسليرون:D

ولا عايزنى أفكرك بالسليرون:D
    السيمبيان عشره على عشره :D:D:D:D:D

برجاء إذا كان لك أى استفسار قم بعمل موضوع حتى يتسنى للجميع مساعدتك و انا معهم إن شاء الله

هذه المشاركه بواسطه المعلم هع هع
    ساعه هاتفيا و نصف ساعه وايرليس وساعه عمل علي الجهاز
    بطاريه الجهز متبقى حوالى 30% منها تكفى لاخر اليوم او للغد صباحا
    التصفح ممتعع اكثر من الحاسب الشخصى
    عقبالكم جميعا

نسيت ان اقول ان الهاتف مشحون الساعه السابعه مساءا الليله الماضيه

عضو

السلام عليكم
    مبروك اخ محمود على الجهاز و يارب يباركلك فيه
    بالمناسبه انا اشتريته من 10 ايام و فعلا الجهاز جميل جدا و كان حلمى انى اقتنيه من 10 شهور و اخيرا الحلم تحقق
    بس للاسف الجهاز توقف عن العمل اليوم
    المهم الف مبروك ليك و ربنا يبارك فيه ان شاء الله

الله يبارك فى حضرتك

لكن يا ترى ما سبب توقف الجهاز ؟؟؟؟؟؟؟؟

إداري سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Yussra مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    مبروك اخ محمود على الجهاز و يارب يباركلك فيه
    بالمناسبه انا اشتريته من 10 ايام و فعلا الجهاز جميل جدا و كان حلمى انى اقتنيه من 10 شهور و اخيرا الحلم تحقق
    بس للاسف الجهاز توقف عن العمل اليوم
    المهم الف مبروك ليك و ربنا يبارك فيه ان شاء الله

يمكنك طرح المشكلة بالتفصيل فى موضوع مستقل و إن شاء الله يمكننا المساعدة

عضو برونزي الصورة الرمزية EL-MARIACHY

1000 مبروك يا بشموهندس على فكره أنا مستنى التقرير بقالى فتره ان حضرتك هتضعه فى توقيعك علشان أشوفه فكل شويه انظر الى توقيعك لا أجد شيئ فاقول لسه بدرى :mad: و فى الأخر أخذتنى على غفله :eek: حصل خير :p

--------------------------------------------------------

1- كيف تستطيع أن تنزل اثنين سوفتوير على جهاز واحد؟ هل هذه الخاصيه فى هذا الجهاز فقط؟

2- حكايه البطاريه ال2000 ديه هتجيبها منين ؟ و هل ينفع تركب على أى موبايل ولا لأ؟

3- أنا قرأت كتير جداً لزياده عمر البطاريه , وهو انك أول ما تجيب الجهاز تستعمله لأخر رمقّ حتى يفصل منك و يقفل ثم تضعه فى الشحن و هو مقفول لغايه ما يخلص شحن ثم تفتحه بعد ذلك ! هل حضرتك عملت كده؟

4- كنت عايز اعرف مده تركه فى الشاحن حتى يشحن قد إيه؟

5- ما رائيك في الجهاز ترك البصمات عليه؟ هل تبان مع اللمس الكثير أم أنها لا تسبب مشكله اطلاقاً ؟ ما رأئيك فيها عامتاً ؟

6- على فكره التقرير ده فعلاً روعه , ولم أرى تقرير فى جماله قطّ , فارجو الأ تشعر بأى تقصير فى المراجعه حيث انها فوق الممتازه

طلب صغير , ياريت كل ما تعرف حاجه أو تكتشف حاجه كويسه أو وحشه أو مفيده فى الموبايل ان حضرتك تضعها فى المشاركه الأولى لأن مش كل الناس هتمشى فى كل الصفحات علشان تلاقى اللى هيا عايزاه , و هتلاقى نفسك بتجاوب على نفس سؤال أكثر من 200 مره لغايه ما هتزهق , هى مجرد نصيحه

1000 مبروك مره ثانيه
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MF88 مشاهدة المشاركة
    الله يبارك فى حضرتك

لكن يا ترى ما سبب توقف الجهاز ؟؟؟؟؟؟؟؟
    كنت عايزه امسح app مش محتاجه له و للاسف بدل ما امسحه مسحت some data من الـ system نفسه

و طبعا عشان اكمل عملية الـ remove عملت ريستارت و من ساعتها الجهاز مش بيكمل اقلاع :S

حتى انى حاولت افرمته لكنه لا يستجيب, و النهارده اتصلت بالوكيل المعتمد جوفى و ان شاء الله رايحه بكره مع انى مقلقه منهم

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr Mohammad مشاهدة المشاركة
    يمكنك طرح المشكلة بالتفصيل فى موضوع مستقل و إن شاء الله يمكننا المساعدة
    شكرا Dr. Muhammad على اهتمامك و بالمناسبه اول مشاركه ليا كانت فى هنا فى الموضوع و سبب تسجيلى فى المنتدى انى كنت بعمل سيرش فى جوجل عشان الاقى حل لمشكلتى و بالصدفه موضوع الاستاذ محمود كان من نتائج البحث فحبيت اباركله لان فعلا HTC HD2 جهاز ممتاز بالرغم من بعض العيوب البسيطه اللى ممكن نلاقى ليها حل ان شاء الله

كنت عايزه امسح app مش محتاجه له و للاسف بدل ما امسحه مسحت some data من الـ system نفسه

و طبعا عشان اكمل عملية الـ remove عملت ريستارت و من ساعتها الجهاز مش بيكمل اقلاع :S

حتى انى حاولت افرمته لكنه لا يستجيب, و النهارده اتصلت بالوكيل المعتمد جوفى و ان شاء الله رايحه بكره مع انى مقلقه منهم
    لا تقلقى فالموضوع من أتفه ما يكون

الموضوع كله تنزيل سوفتوير من الآول ( ما يعرف بإسم الروم عندنا )

و ممكن لو محترفه اجيبلك فيديوهات تشرح عمل ذلك بسهوله تامه

الجهاز مش تالف متخافيش . بس نصيحه لوجه الله . بلاااااااااش تدخلى فى موضوع تنزيل الرومات إللا و انتى محترفه جدا

و إللا بورده الجهاز هتتلف و ساعتها يبقى الهاتف راح ( لا قدر الله )

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

شباب : انتظرو أول 3 موضوعات ليا بخصوص التليفون

1- يتحدث عن كل شخص اشترى التليفون جديد و أول تعامل له مع ويندوز موبايل فى حياته ( وافدون من نوكيا إلى HTC )

و سأقوم بإذن الله بشرح معظم او كل الخصائص التى كانت موجوده فى النوكيا و كيف تجدها داخل الـ HD2

2- الموضوع الثانى : و سأضع فيه كل البرامج المفيده و التى تعاملت معها شخصياً او رأيتها على منتديات مخصصه للكمبيوترات

الكفيّه برامج الـ PDA الخاصه بالـ HD2

3- الموضوع الثالث : سيكون للمحترفين بالجهاز و سيشمل تعديلات على الرجيسترى و رومات مختلفه لمن يحب الترقيه

و كذلك فيديوها شرح لكيفيه الترقيه و تجارب الترقيه الخاصه بالأعضاء [ لكن لن يتم كتابته فى القريب ]

1000 مبروك يا بشموهندس على فكره أنا مستنى التقرير بقالى فتره ان حضرتك هتضعه فى توقيعك علشان أشوفه فكل شويه انظر الى توقيعك لا أجد شيئ فاقول لسه بدرى :mad: و فى الأخر أخذتنى على غفله :eek: حصل خير :p

--------------------------------------------------------

1- كيف تستطيع أن تنزل اثنين سوفتوير على جهاز واحد؟ هل هذه الخاصيه فى هذا الجهاز فقط؟

2- حكايه البطاريه ال2000 ديه هتجيبها منين ؟ و هل ينفع تركب على أى موبايل ولا لأ؟

3- أنا قرأت كتير جداً لزياده عمر البطاريه , وهو انك أول ما تجيب الجهاز تستعمله لأخر رمقّ حتى يفصل منك و يقفل ثم تضعه فى الشحن و هو مقفول لغايه ما يخلص شحن ثم تفتحه بعد ذلك ! هل حضرتك عملت كده؟

4- كنت عايز اعرف مده تركه فى الشاحن حتى يشحن قد إيه؟

5- ما رائيك في الجهاز ترك البصمات عليه؟ هل تبان مع اللمس الكثير أم أنها لا تسبب مشكله اطلاقاً ؟ ما رأئيك فيها عامتاً ؟

6- على فكره التقرير ده فعلاً روعه , ولم أرى تقرير فى جماله قطّ , فارجو الأ تشعر بأى تقصير فى المراجعه حيث انها فوق الممتازه

طلب صغير , ياريت كل ما تعرف حاجه أو تكتشف حاجه كويسه أو وحشه أو مفيده فى الموبايل ان حضرتك تضعها فى المشاركه الأولى لأن مش كل الناس هتمشى فى كل الصفحات علشان تلاقى اللى هيا عايزاه , و هتلاقى نفسك بتجاوب على نفس سؤال أكثر من 200 مره لغايه ما هتزهق , هى مجرد نصيحه

1000 مبروك مره ثانيه
    معلش ياباشا حقك عليا . اصلى قليل لما بحط لينك لموضوع فى توقيعى

و كل الإستفسارات و الأسئله بخصوص الويندوز موبايل ( وليس الجهاز ) سيتم عمل موضوع كبير لها و سأشرح فيه كل شىء

أعرفه عن الجهاز او اى مساعدات و تعديلات بخصوصه

لا تقلق " فى ظرف اسبوعين سأقنع الجميع بالتغيير للـ HD2 هههههههه

- التقرير مش روعه زى ما كنت انا عايزه يظهر . بس صدقنى قله خبره لسه بالويندوز موبايل هى اللى أظهرت التقرير بالشكل ده

لكن إن شاء الله الموضوع سيكون متجدد ليشمل كل إيجابيات و سلبيات النظام و الجهاز إن شاء الله

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MF88 مشاهدة المشاركة
    لا تقلقى فالموضوع من أتفه ما يكون

الموضوع كله تنزيل سوفتوير من الآول ( ما يعرف بإسم الروم عندنا )

و ممكن لو محترفه اجيبلك فيديوهات تشرح عمل ذلك بسهوله تامه

الجهاز مش تالف متخافيش . بس نصيحه لوجه الله . بلاااااااااش تدخلى فى موضوع تنزيل الرومات إللا و انتى محترفه جدا

و إللا بورده الجهاز هتتلف و ساعتها يبقى الهاتف راح ( لا قدر الله ) ]

هو فعلا طلع اتفه ما يكون و مش مستاهل تنزيل روم و لاحاجه:ah4:
    زى ذكرت انى كنت بحاول اعمل للجهاز hard rest بس المشكله انى كنت بحاول اعمله و الجهاز شغال
    و ده طبعا مش صحيح لان المفترض ان الجهاز يكون مقفول :rolleyes: لسه جديده بقا و بتعلم :D
    و الحمد لله تم الفورمات و الجهاز شغال كويس لكن فيه مشكله صغيره مش عارفه حضرتك بتواجه نفس المشكله دى ولا لسه. عامة ممكن نناقش مشاكل الجهاز فى موضوع مستقل ان شاء الله
    With all regrets
    (F)

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Yussra مشاهدة المشاركة

هو فعلا طلع اتفه ما يكون و مش مستاهل تنزيل روم و لاحاجه:ah4:
    زى ذكرت انى كنت بحاول اعمل للجهاز hard rest بس المشكله انى كنت بحاول اعمله و الجهاز شغال
    و ده طبعا مش صحيح لان المفترض ان الجهاز يكون مقفول :rolleyes: لسه جديده بقا و بتعلم :D
    و الحمد لله تم الفورمات و الجهاز شغال كويس لكن فيه مشكله صغيره مش عارفه حضرتك بتواجه نفس المشكله دى ولا لسه. عامة ممكن نناقش مشاكل الجهاز فى موضوع مستقل ان شاء الله
    With all regrets
    (F)

hard reset** :S

معذره للاخطاء الاملائيه بسبب انى بكتب بسرعه!! حاولت انى اعدل بس يظهر ان المشاركه مينفعش تتعدل او حتى تحذف

سيتم فتح موضوع الآن للمناقشه بشكل عام حول الويندوز موبايل و الـ HD2 بالأخص

و هنتظر مشكله حضرتك فيه من الآن

صفحة 4 من 7 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 الأخيرةالأخيرة