صفحة 3 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 45 من 61

الموضوع: (مصر) جهاز ب4000مخصص للألعاب

عضو الصورة الرمزية YousefValentino

رد: (مصر) جهاز ب4000مخصص للألعاب

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة games1 مشاهدة المشاركة
    الف شكر على الاهتمام والرد وبالتأكيد على التجميعتين الحلوين...بس عزيزي انا ليا كام سؤال كده عاوز اجابة عليهم وارجو اني ما أكونش بثقل عليك
    اولا: بالنسبة للبوردة انا عايزها تكون بتدعم اليو اس بي 3 والكروس فاير بمنفذين فقط والاتنين يكونوا بيدعموا 16 اكس لأن في بوردات فيها كروس فاير بس واحد بيشتغل 16 والتاني بيشتغل 4 او 8 فقط ومفيش مانع لو واحد حيشتغل 16 والتاني 8 بس ميكونش 4 اكس في كل الاحوال وياريت تكون بتدعم الدي رام 3 لغاية 1600 هيرتز على الاقل...وسبب الاهتمام بالبوردة هو انها قطعة اساسية وصعب تغييرها في المستقبل لأنه حيترتب على ذلك تغيير البروسيسور وشغلانة طويلةلا ومكلفة.

M.B : MSI 870A-G54 620 L.E فيها كل حاجه انت عايزها و هى لسه جديده و كوبسه جدا

ثانيا
    :الكيسة يا ريت تكون موديل مقاوم للغبار والاتربة يعني تكون عليها شبك وكده علشان المكونات الداخلية للجهاز زي الفيجا وغيرها متتملاش غبار لان الدنيا بقت مغبرة والجو غير صحي وانا مبعرفش انظف الفيجا من غير مدمرها زي محصل معايا قبل كده :D
    Case : NZXT Beta Evo كويسه جدا و يا سلام لو ركبت كل المرواح حتبقى خيال علمى و هى كيسه للشقى بصراحه

ثالثا:الهارد السامسونج احسن من الويسترن البلو لأنه الكاش بتاعه اكثر والسعة التخزينية اكبر والفرق في السعر بسيط صح؟عاوز رأي حضرتك في الموضوع ده
    كلامك صح اوى و هو كويس جدا و كلام 100% :ah7:

موضوع الميزانية انا كنت محدد 4000 جنيه فعلا واقدر اوصلها ل 8000 واكثر بس انا لسة عاوز اشتري ps3 والالعاب بتاعته والحكاية مكلفة لذلك ممكن اخلي الميزانية 4500 حد اقصى بالنسبة للكمبيوتر .
    واخيرا ايه رأي الخبراء تنصحوني اخصص الجزء الاكبر من المبلغ لأي قطع واقلل في اي قطع؟ يعني اشتري الحاجة الاغلى مثلا الرامات اجيبها غالية شوية واقلل في الماذر بورد او اشتري معالج غالي واقلل في الفيجا ام ايه؟ انا محتار جدا بصراحة
    انا رايى لو تقدر تعمل كده ,,,,

Case : Beta Evo 300 L.E

M.B : MSI 870A-G54 620 L.E

Ram : 2 x 2GB Kingston DDR3 bus 1333MHz CL9 380 L.E

VGA : Sapphire HD6870 1GB GDDR5 1650 L.E

CPU : Phenom II X4 945 3.0GHz, 8MB Cache 820 L.E

PSU : eXtreme Power Plus 500 W 320 L.E

H.D.D : Samsung HD753LJ 750GB 7200RPM 32MB 300 L.E

DVD : Samsung 22x 110 L.E

Total : 4500 L.E
    بالنسبه للبور اللى انا كاتبه ممكن تجيب ال 600 W منه لكن هو احسن من HEC و بلاش تورد نفسك مع حاجه معاد تصنيعها و تعديلها زى اخوانا " OCZ GameXStream 600W " :D لا اقصد الاساءه و لكن النصحيه
    و بالنسبه للرامات هات ال KingStone احسن و الله الفرق ما كبير خالص و لا يستاهل الاسعار النار التانيه
    و كله بيعمل اوفر كلوك الفرق بس التبريد و الضمان مدى الحياه و لو تقدر هاتلك مبرد لهم ب 190 جنيه اوفر
    و للمره التانيه انا موجود و فى الخدمه قد المستطاع

عضو الصورة الرمزية games1

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة YousefValentino مشاهدة المشاركة
    M.B : MSI 870A-G54 620 L.E فيها كل حاجه انت عايزها و هى لسه جديده و كوبسه جدا

Case : NZXT Beta Evo كويسه جدا و يا سلام لو ركبت كل المرواح حتبقى خيال علمى و هى كيسه للشقى بصراحه

كلامك صح اوى و هو كويس جدا و كلام 100% :ah7:

انا رايى لو تقدر تعمل كده ,,,,

Case : Beta Evo 300 L.E

CPU : Phenom II X4 945 3.0GHz, 8MB Cache 820 L.E

PSU : eXtreme Power Plus 500 W 320 L.E

Total : 4500 L.E
    بالنسبه للبور اللى انا كاتبه ممكن تجيب ال 600 W منه لكن هو احسن من HEC و بلاش تورد نفسك مع حاجه معاد تصنيعها و تعديلها زى اخوانا " OCZ GameXStream 600W " :D لا اقصد الاساءه و لكن النصحيه
    و بالنسبه للرامات هات ال KingStone احسن و الله الفرق ما كبير خالص و لا يستاهل الاسعار النار التانيه
    و كله بيعمل اوفر كلوك الفرق بس التبريد و الضمان مدى الحياه و لو تقدر هاتلك مبرد لهم ب 190 جنيه اوفر

و للمره التانيه انا موجود و فى الخدمه قد المستطاع
    طيب بالنسبة للماذر بورد الي حضرتك كاتبها هنا انا مش شايف فرق بينها وبين الماذر التانية ام 390 جنيه غير فرق اليو اس بي 3 وال200 جنيه زيادة صح؟ ولا فيها حاجة زيادة انا مش ملاحظها.
    بالنسبة لتبريد الرامات انا الحقيقة اول مرة اسمع عنه فياريت تفهمني الموضوع ده :eek:
    وهل الديفي دي رايتر ده ثنائي الطبقة ام لا ؟
    ولك جزيل الشكر على الاهتمام والمتابعة اخي الكريم

طيب بالنسبة للماذر بورد الي حضرتك كاتبها هنا انا مش شايف فرق بينها وبين الماذر التانية ام 390 جنيه غير فرق اليو اس بي 3 وال200 جنيه زيادة صح؟ ولا فيها حاجة زيادة انا مش ملاحظها.
    بالنسبة لتبريد الرامات انا الحقيقة اول مرة اسمع عنه فياريت تفهمني الموضوع ده :eek:
    وهل الديفي دي رايتر ده ثنائي الطبقة ام لا ؟
    ولك جزيل الشكر على الاهتمام والمتابعة اخي الكريم
    اللى انا كاتبها الى هى M.B : MSI 870A-G54 620 L.E فيها ممييزات كتير اوى عن التانيه و حضرتك ممكن تتأكد من الكلام من الموقع بتاعها غير ان الشريحه بتاعتها جديده و احدث من الشريحه بتاعت ال G45 , و هى من مجموعه ال Military Class و بتتميز ب Icy Choke : 20C Lower Temp. , Hi-C CAP 8xLonger Life Time , Solid CAP 10 Years Life Time

بالنسبه لتبريد الرامات لما بتعمل Over-clock درجات حراره الرامات بترتفع بس ده لو عامل Over-clock كبير اوى , و بالتالى انت بتحتاج رمات بتبريد كويس علشان الثابت و كده فأنا انصحك تجيب الرامات العاديه و بلاش اوفر كلوك اصلا , و بعدان البوردع فيها مفتاحان بيعملوا اوفر كلوك و امان و مش حتفرق معايا غير فلوس على الفاضى , لو هتعمل اوفر كلوك عالى
    هات مبرد للرامات موجود فى كل حته OCZ Air Flow 190 L.E , و بالنسبه للديفيدى ليس لدى اى نوع من الخبره عنه
    غير ان كل الاعضاء بيشكروا فيه و عموما هو احسن حاجه فى السوق و اى حاجه انا موجود و فى الخدمه

اللى انا كاتبها الى هى M.B : MSI 870A-G54 620 L.E فيها ممييزات كتير اوى عن التانيه و حضرتك ممكن تتأكد من الكلام من الموقع بتاعها غير ان الشريحه بتاعتها جديده و احدث من الشريحه بتاعت ال G45 , و هى من مجموعه ال Military Class و بتتميز ب Icy Choke : 20C Lower Temp. , Hi-C CAP 8xLonger Life Time , Solid CAP 10 Years Life Time

بالنسبه لتبريد الرامات لما بتعمل Over-clock درجات حراره الرامات بترتفع بس ده لو عامل Over-clock كبير اوى , و بالتالى انت بتحتاج رمات بتبريد كويس علشان الثابت و كده فأنا انصحك تجيب الرامات العاديه و بلاش اوفر كلوك اصلا , و بعدان البوردع فيها مفتاحان بيعملوا اوفر كلوك و امان و مش حتفرق معايا غير فلوس على الفاضى , لو هتعمل اوفر كلوك عالى
    هات مبرد للرامات موجود فى كل حته OCZ Air Flow 190 L.E , و بالنسبه للديفيدى ليس لدى اى نوع من الخبره عنه

غير ان كل الاعضاء بيشكروا فيه و عموما هو احسن حاجه فى السوق و اى حاجه انا موجود و فى الخدمه
    تجميعة رائعة اخي العزيز...طيب البوردة انا راجعت مواصفاتها وامكانيتها وهي ممتازة جدا بس لاقيت ان المنفذين بتوع الكروس فاير واحد بيشتغل 16 اكس والتاني نفس البوردة التانية بيشتغل 4 اكس ومعنى ذلك ان الكارت التاني بوضعية الكروس فاير مش حيشتغل بكامل قوته...فهل هناك بوردة تانية ممكن تكةن بتدعم 16 اكس في كلا المدخلين بتوع الفيجا او حتى 8اكس في واحد والتاني 16 اكس ؟ وسؤال اتني عزيزي هو ايه موضوع Military Class بالنسبة للبوردة؟يعني ايه هي ميزاته ولك جزيل الشكر

وياريت يا جماعة حد يساعدني بخصوص اختيار كارت الشاشة هل الفيزيكس الحصري لنفيديا سبب كافي حتى اشتري ال gtx460 واغض النظر عن 6870 hd ام لا وهل الفرق في الأداء كبير او ملحوظ على الاقل واي من الكرتين السابق ذكرهم حيشتغل بشكل ممتاز على شاشة بلازما او تلفزيون ال سي دي 37 وكذلك شاشة سامسونج hd2770 27 مونيتور وهل لحجم الرامات تأثير على الاداء لأن احنا قلنا البروسيسور بيعمل عنق زجاجة لما يكون تردده قليل و كارت الشاشة قوي فهل الرامات بينطبق عليها نفس الكلام ام لا وشكرا .

عضو الصورة الرمزية Mr.Sniper

وياريت يا جماعة حد يساعدني بخصوص اختيار كارت الشاشة هل الفيزيكس الحصري لنفيديا سبب كافي حتى اشتري ال gtx460 واغض النظر عن 6870 hd ام لا وهل الفرق في الأداء كبير او ملحوظ على الاقل واي من الكرتين السابق ذكرهم حيشتغل بشكل ممتاز على شاشة بلازما او تلفزيون ال سي دي 37 وكذلك شاشة سامسونج hd2770 27 مونيتور وهل لحجم الرامات تأثير على الاداء لأن احنا قلنا البروسيسور بيعمل عنق زجاجة لما يكون تردده قليل و كارت الشاشة قوي فهل الرامات بينطبق عليها نفس الكلام ام لا وشكرا .
    السلام عليكم

اخوى انا مثلك تماما محتار برضه ولكن نصحنى الكثير من الناس على الكارت MSI GTX 460 HAWK 1GB GDDR5 OC

ده نسخة جديدة وتفوف النسخة العادية و الفرق بينه وبين 6870 ضئيل 5 % تقريبا كما قيل لى

وانا من وجهة نظرى الفيزكس افضل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Sniper مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم

اخوى انا مثلك تماما محتار برضه ولكن نصحنى الكثير من الناس على الكارت MSI GTX 460 HAWK 1GB GDDR5 OC

ده نسخة جديدة وتفوف النسخة العادية و الفرق بينه وبين 6870 ضئيل 5 % تقريبا كما قيل لى

وانا من وجهة نظرى الفيزكس افضل
    شكرا اخي على النصيحة القيمة...هو الفيزيكس فعلا ميزة جميلة في كروت انفيديا تفتقر اليه ايه ام دي
    لكن في ملاحظة وهي ان الاخوة المحترمين الاعزاء بينصحوا ببوردات مخصصة لمعالج ايه ام دي فينوم 2 مثلا وهي مجهز بمنفذين للكروس فاير وبنفس الوقت بيكون الكارت المنصوح به في نفس التجميعة هو gtx460 مثلا
    ومعنى ذلك...ان انا اذا حبيت استفيد من خاصية الكروس فاير مش حقدر مستقبلا لأن الكارت بتاعي هو انفيديا والماذر مبتدعمش sli وهنا حيكون علي ان ابيع الكارت القديم واشتري كارتين دفعة واحدة ايه ام دي او اغير الماذر بورد والبروسيسور علشان الكارت وده شيء مكلف..لذلك انا من وجهة نظري ان البروسيسور والفيجا يكونوا متوافقين افضل وانا عارف ان في بوردات بتدعم كلا من sli وكروس فاير لكن ديه بتكون غالية وسؤال هل في مذربورد بتدعم انتل واي ام دي في نفس الوقت مع اني لا اعتقد هذا ياريت حد يجاوبني :ah38:

حبيبى انا مختارك ATi علشان المستقبل مش يمكن تعمل كروس فاير و بعدان معلش بعد اذنك انا عايز المصدر اللى عرفت منه ان البورده بتشغل ال Solt التانى بسرعه 4x ؟؟! لان البورده مكتوب عليها PCI-Ex16 : 2

حبيبى انا مختارك ATi علشان المستقبل مش يمكن تعمل كروس فاير و بعدان معلش بعد اذنك انا عايز المصدر اللى عرفت منه ان البورده بتشغل ال Solt التانى بسرعه 4x ؟؟! لان البورده مكتوب عليها PCI-Ex16 : 2
    'طيب مقلناش حاجة يا اخي...انتا مختار الكارت متوافق مع الماذر بورد فعلا وللكروس فاير كمان :ah7:
    اما بالنسبة للمصدر بتاع الماذربورد هو نفس موقع الشركة المصنعة وتقدر تراجع المواصفات بتاعت الموديل المذكور صحيح مكتوب x16:2 لأن المنفذ نفسه اسمه كده سواء شغال 16 اكس او اقل لو لاحظت في الخانة اللي بعدها مكتوب Gen2 (1x16, 1x4
    PCI-Ex162PCI-E GenGen2 (1x16, 1x4)
    واهو اللينك بتاع المواصفات
    https://www.msi.com/index.php?func=p...=&prod_no=2057
    يمكن انا غلطان بس ياريت تشيك على اللينك وتقول لي ايه رأي حضرتك في الموضوع ده

ما رأيك بهذه العملاقه

https://www.msi.com/index.php?func=p...=&prod_no=2025

مش عارف هى من الممكن كل العدد ده من ال PCI EXP و لن يعمل غير 2PCI x16 :confused:

ما رأيك بهذه العملاقه

مش عارف هى من الممكن كل العدد ده من ال PCI EXP و لن يعمل غير 2PCI x16 :confused:
    طبعا رائعة جدا لكن عدد المداخل الكبير والي هو 5 مداخل معتقدش ان ممكن يتم الاستفاده منه بالكامل خاصة ان في مدخلين فقط بيشتغلوا بكامل سرعتهما واتنين نص السرعة والي هو 8 اكس والمدخل الخامس بسرعة قليلة جدا وهي 4 اكس ...بس ديه تمنها كام يا ترى؟
    انا الماذر الي عاوزها عايز تكون فيها مدخلين فقط للفيجا علشان الكروس فاير وتكون بتدعم اليو اس بي 3 والساتا 3 وتقنية hybridcrossfire في نفس الوقت...بالنسبة لموضوع الرامات يا ريت حد يفيدنا فيه لأن مكتوب في معظم البوردات انها بتقبل حتى 16 جيجا من الرام لكن مفيهاش غير 4 مداخل فقط للرامات وبحسب علمي مفيش حاليا غير قطعة واحد 2 جيجا يعني 4 في 2 بتمانية جيجا فقط فإذا افترضنا اني عاوز احط 16 جيجا رام حعمل ايه؟

عضو برونزي الصورة الرمزية MHG_1

بالنسبه لبطاقه الشاشه اذابتجيب 460 فجيب نسخه Gigabite 460 oc ممتاز .
    والقارئ جيب SONY 24X DVD-RW وانتبه تجيب غيره.
    [CENTER][SIZE=2][COLOR=DarkGreen][B]عن أبي هريرة عن النبي صلى الله عليه وسلم قال :
    " إن سورة من القرآن ثلاثون آية شفعت لرجل حتى غفر له وهي سورة تبارك الذي بيده
    الملك "[/B][/COLOR][/SIZE][SIZE=4][SIZE=2][COLOR=DarkGreen].[/COLOR][/SIZE]
    [URL="https://www.overclock.net/sound-cards-computer-audio/368653-ocnhc-guide-gaming-headphones-headsets.html"][SIZE=3][COLOR=Red][B]دليل كامل لافضل هيدفونات مرتبه حسب الفئه السعريه[/B][/COLOR][/SIZE][/URL][B][COLOR=red][COLOR=Black][SIZE=1]
    [/SIZE][/COLOR][/COLOR][/B][/SIZE][/CENTER]
    [CENTER][RIGHT][SIZE=3][B][FONT=Tahoma][U][COLOR=DarkGreen]تجارب شخصيه :-[/COLOR][/U][/FONT][/B][/SIZE][SIZE=3][COLOR=Indigo] [B][COLOR=Black][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1618680#post1618680"]Nokia N8[/URL][/COLOR][/B][/COLOR][/SIZE][B][SIZE=3][COLOR=Black] // [URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=196555"]Samsung 2433LW[/URL] // [URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=184599"]Logitech G35[/URL][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=184599"] Dolby pro Logic II[/URL][/COLOR][/SIZE][/B][SIZE=3][B][COLOR=Black] ...
    [/COLOR][/B][FONT=Tahoma][B][U][COLOR=DarkGreen]مواضيع تقنيه :-[/COLOR][/U][/B][/FONT][B] [COLOR=Navy][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=200947"][COLOR=Black]"The Best Gaming Case under 150$"[/COLOR][/URL] [COLOR=Black]//[/COLOR] [/COLOR][COLOR=Navy][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=199486"][COLOR=Black]"The Best Gaming Headset"[/COLOR][/URL] [COLOR=Black]// [/COLOR][/COLOR][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=200263"][U][COLOR=Black]أفضل تجميعات للربع الثالث من عام 2010[/COLOR][/U][/URL][/B][/SIZE][B][SIZE=3][COLOR=Black] // [/COLOR][/SIZE][/B][B][SIZE=3][COLOR=Black][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1658592#post1658592"][U]NOKIA X7 Gaming Phone[/U][/URL] [/COLOR][/SIZE][/B][B][SIZE=3][COLOR=Black]...[/COLOR][/SIZE][/B][/RIGHT]
    [/CENTER]
    [SIZE=3][B][FONT=Arial][U][COLOR=DarkGreen]
    [FONT=Tahoma]مواضيع مميزه :-[/FONT][/COLOR][/U][/FONT] [URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=186979"]قصص أسلام المشاهير !!![/URL] // [URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=186905"]كنز النوافل الذي غفل عنه الكثيرون[/URL][/B][B][COLOR=Black]...[/COLOR][/B]
    [/SIZE] [RIGHT] [SIZE=3][FONT=Tahoma][B][U][COLOR=DarkGreen]مواضيع مهمه:-[/COLOR][/U][/B][/FONT] [/SIZE] [SIZE=3][B][U][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=134625"][B][U][COLOR=navy]يأتي على الناس زمن يصلون وهم لا يصلون!![/COLOR][/U][/B][/URL][/U][/B][/SIZE] [SIZE=3][B][COLOR=Black]...[/COLOR][/B][/SIZE][SIZE=3]

[/SIZE] [FONT=Tahoma][SIZE=3][B][COLOR=#ff0000]*[/COLOR][/B][U][B][COLOR=#ff0000]سيد الاسغفار:[/COLOR][/B][/U][COLOR=#000000] عن شداد بن أوس رضي الله عنه، أن النبي - صلى الله عليه وسلم- قال: سيد الاستغفار: أن يقول: [COLOR=DarkSlateGray][B](اللهم أنت ربي لا إله إلا أنت، خلقتني وأنا عبدك، وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت، أعوذ بك من شر ما صنعت، أبوء لك بنعمتك عليّ، وأبوء لك بذنبي، فاغفر لي؛ فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت)[/B][/COLOR] قال: من قالها من النهار موقناً بها فمات من يومه قبل أن يمسي فهو [B][COLOR=DarkGreen]من أهل الجنة[/COLOR][/B]، ومن قالها من الليل وهو موقن بها فمات قبل أن يصبح [B][COLOR=DarkGreen]فهو من أهل الجنة[/COLOR][/B][/COLOR].[/SIZE][/FONT]
    [FONT=Tahoma][COLOR=DarkRed][SIZE=2][B]* [/B][/SIZE][/COLOR][/FONT][FONT=Tahoma][COLOR=DarkRed][SIZE=2][B]عن عائشة رضي الله عنها قالت قال رسول الله صلى الله عليه وسلم( من ثابر عن ثنتي عشرة ركعة في اليوم والليلة دخل الجنة أربعا قبل الظهر وركعتين بعدها وركعتين بعد المغرب وركعتين بعد العشاء وركعتين قبل الفجر) [/B][/SIZE][/COLOR][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2][COLOR=RoyalBlue]
    [/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][B][SIZE=2][COLOR=RoyalBlue]* رضيت بالله رب وبالاسلام دينا وبمحمد (ص) نبيا من قالها ثلاثا حين يمسي وثلاث حين يصبح كان حقا على الله أن يرضيه يوم القيامه // سبحان الله وبحمده من قالها مئه مره حين يمسي وحين يصبح لم يأتي أحد يوم القيامه بأفضل مماجاءبه [U][COLOR=DarkSlateGray]وفي روايه[/COLOR][/U] حطت خطاياه ولو كانت كزبد البحر.[/COLOR][/SIZE][/B][/FONT]
    [CENTER]
    [/CENTER]
    [/RIGHT]

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MHG_1 مشاهدة المشاركة
    بالنسبه لبطاقه الشاشه اذابتجيب 460 فجيب نسخه Gigabite 460 oc ممتاز .
    والقارئ جيب SONY 24X DVD-RW وانتبه تجيب غيره.
    اولا اشكرك اخي العزيز على النصيحة القيمة وتحية لأهلنا باليمن السعيد
    ثانيا عزيزي انا اعلم ان ال gtx460 كرت ممتاز جدا ولكن هذا سيقودنا الى مقارنة اخرى بين انواع الجي تي اكس
    او الشركات المصنعة للكارت والاشهر من بينها ثلاثة هم اي فيجا وجيجا بايت و ام اس اي وهنا الحيرة ايهم افضل ؟

ياريت يا جماعة حد يقولنا الكارت ده موجود ولا لأ asus EAH6870 وهل هو اقوى من بقية الكروت ب 50% زي ماهو مكتوب في موقعه الرسمي ؟ والسؤال التاني هل التجميعة ديه متوفرة في الاسكندرية ام في بعض القطع مش موجودة؟وهل في حجات عايزة تعديل فيها ؟

CPU: Phenom II X4 955 3.2GHz, 8MB Cache 880 L.E
    Case: Cooler Master Elite 430 320 L.E
    PSU : HEC COUGAR 700W 560 L.E

ياريت يا جماعة حد يقولنا الكارت ده موجود ولا لأ asus EAH6870 وهل هو اقوى من بقية الكروت ب 50% زي ماهو مكتوب في موقعه الرسمي ؟ والسؤال التاني هل التجميعة ديه متوفرة في الاسكندرية ام في بعض القطع مش موجودة؟وهل في حجات عايزة تعديل فيها ؟

CPU: Phenom II X4 955 3.2GHz, 8MB Cache 880 L.E
    Case: Cooler Master Elite 430 320 L.E
    PSU : HEC COUGAR 700W 560 L.E
    يا حبيبى البرسيسور ال 955 بيستهلك 125W اما اللى انا حاطه فى التجميعه بتاعتى 95W و هو افضل فى استهلاك الكهرباء و ممكن تعمل اوفر كلوك و توصل بالبروسيسور التانى بالمشتت الافتراضى لاعلى منه و ده حتى ارخص

باللنسبه للكيسه ف الكابل منجمنت بتاعها مش حلو خالص ده غبر ان المروحه اللى قدامه ملهاش فايده بسبب تراكم الاسلاك الخاص بالبور امامها لعدم وجود فتحتات للف الاسلاك و ال Beta EVO افضل منها بكتير ده غير انها تحتوى على مصافه للاتربه من الامام و الخلف

اما البور فأنا عن نفسى احب انصح بكولر ماستر عن تجربه انما HEC لم اجربه و بالتغير اللى بقولك عليه اللى هى تجميعتى حتعمل انقلاب فى المنتدى هههههههههههههههههه :ah16:

و حتلاقى كل حاجه عن ماكسيموم هارد وير فى الديب مول الدور الخامس و البورده من عندى شركه الطويل او سوق الكمبيوتر اللى فى شارع العسيوى فى سيدى بشر و انا ممكن انزل معاك من الخميس للسبت و اى حاجه انا فى الخدمه (( علشان نفسى امسك فيجا 6870 و اتصور بيها بس )) :D

صفحة 3 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة