صفحة 5 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5
النتائج 61 إلى 62 من 62

الموضوع: هام و عاجل : إلى قواتنا المسلحة البواسل

عضو ذهبي

رد: هام و عاجل : إلى قواتنا المسلحة البواسل

كود:
    الارقام بتاعه تعداد الجيش المصرى انا عارفها كويس

عارفها كويس برده وبتقولي عندنا 500 مدفع اجمالي ....
    كود:
    لبقيه الدول انا بصراحه اقف لهم احتراما لانهم فعلا قدموا كتير بس الحكايه ديه دلوقت خارج الخدمه

ممكن تفهمني مامعني كلمه خارج الخدمه ؟؟

انته تحتاج لان تقراء كثيرا عن التاريخ العربي

لكني اعذرك انك نشئت في عهد حسني مبارك الذي وجه الاليه الاعلاميه في اخر عشر سنوات بهدف واحد هو قتل العروبه في نفس كل مصري

كود:
    و بعدين يا اخى على سبيل اولى نحمى البلد من البلططجيه الى طايحين فى البلد و بعد كده نبص بره ... كان فى مثل بيقولك صاحب بالين كداب ما بالك ب 4 مشاكل عويصه يديرها المجلس العسكرى !! حدود مصر الشرقيه وازمه المياه و الوضع الداخلى و كمان جبهه ليبيا

بكلامك ده انته بتبص علي مصلحه بلدك من خرم ابره زي ما بيقولو او بتبص تحت رجليك ولا تعي اهميه ليبيا بالنسبه لك

كود:
    و على فكره سلح الثوار الليبين باحدث الاسلحه و النتيجه واحده حبيبى دول مدنين يعنى لو بيوقع طياره و لا يضرب دبابه فكله بالبركه اللى يتحكم فى دبابه و لا مدفع لازم يكون متدرب يعنى من الاخر التسليح التقيل فى كل الاحوال مش هينفع معاهم قوى طالما نسبه العسكرين الاصلين بينهم قليله طيب ما هما عندهم دبابات و بريطانيا اديتهم لا سلكى عشان يحددوا اهدافهم و رغم كده التنسيق صفر ... مع تحياتى

بسيطه جداااا ارسال الف شخص ليبي الي مصر للتدريب في خلال اسبوع و اقل سيكون علي احسن حال

بارك الله فيالثوار لم اري منهم سوي جمله واحده نحن لا ننهزم ننتصر او نموت

إداري سابق

رد: هام و عاجل : إلى قواتنا المسلحة البواسل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ENG/ Mohamed hassan مشاهدة المشاركة
    شكرا حبيبى على ردك و ياريت يا على الاقل تحترم رأى فانا اسند راى للمره المليار على وقائع و ارقام مش مجرد حماس فاى حرب تديرها ان كنت لا تملك تمويلها !! ولا احد يقبل ان يرى دم مسلم يراق امامه بس لو كان فى حل واقعى مكنتش اتاخرت
    أنا لم أقصد أحدا بعينه , لماذا أخذت الكلام على أنه لك ؟!
    عموما أحترم رأيك و الرأي الآخر , و لا مشكلة لدي , فقط أنا أبدي رأيي و لا علاقة لذلك برأي الآخرين .

بودي فقط أسأل سؤالا , إذا لم نستخدم ترساناتنا العسكرية و جيشنا الجرار الآن , متى نستخدمه ؟
    إن لم نحارب الآن فمتى نحارب ؟
    إن لم نحارب من أجل أشقائنا فمن أجل من سنحارب ؟

و بعدين من قال ان انفاق المال على الجهاد امر غير مرغوب فيه !! بس برده الدين لم يوجب ان كان معك ما يقل حتى عن حاجتك فتبرع به للجهاد !! و بعدين العالم كله اجمع اول ما احداث ليبيا بدات ان اكتر دولتين غير مؤهلتين للتدخل فى ليبيا هما مصر و تونس لان كلاهمايعانى ما يكفيه من المشاكل و الاعباء
    الشرع أوجب الجهاد في هذه الأحوال , و في هذه الأحوال الاحتكام يكون للشرع و ليس لي أو لك .

ثم ممكن اعرف أي عالم هذا الذي أجمع أن مصر و تونس غير مؤهلتان ؟! هل نحن نعيش في عالم آخر دون أن ندري ؟!!!
    يبدو أنك أنت من تريد أن تعمم رأيك على العالم أجمع !!!

و اخى الفرق بين الحماس و التهور شعره و نحن لا ينقصنا فى تلك الايام الا زياده المتهورين
    حقن دماء آلاف مسلمين الذين سنسأل عنهم تهور ؟!!

و بعدين قلنا أن التدخل العسكري في ليبيا لن يعدو كونه نزهة للجيش المصري , أو على الأقل نرسل فرقة اغتيالات تغتال هذا المأفون السمى القذافي , أرجو أن تراجع الردود السابقة في الموضوع جيدا .

و تعرف برده اللى عجبنى فى ردك ايه !! انك ماسك منصب ادارى فى اللمنتدى و غير متطلع على قوانينه اللى بتمنع اساسا التعاطىفى المواضيع السياسيه
    بس اوك برده مستمر و متابع ....
    راجع تاريخ الموضوع و ستعرف أنه تم إنشاؤه قبل قانون منع المواضيع السياسة بمدة طويلة , و ما دمت تحترم قوانين المنتدى هكذا لماذا رددت ؟

يغلق الموضوع احتراما لقوانين المنتدى و منعا لارتفاع الضغط .

صفحة 5 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5