صفحة 4 من 7 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 الأخيرةالأخيرة
النتائج 46 إلى 60 من 91

الموضوع: الى كل المتضررين من شركة te-data

عضو بلاتيني الصورة الرمزية MF88

رد: الى كل المتضررين من شركة te-data

انا سألت الناس النهارده الصبح و قالو ان فيه مشكله كبيره فى الكابل البحرى

و أن كل حاجه هتعود لطبيعتها خلال أيام قليله

هنزل كمان ساعه اسأل الفرع و أعرف الخبر اليقين إن شاء الله
    ================================================== ==============
    [ الخطوه الثانيه ] نظام الأندرويد كنظام أساسى على الهاتف htc HD2 - وداعا WM

قمت بتعطيل الرسائل الخاصه لكثرتها وحتى لا يعتقد احد انى متجاهله عن عمّد :)
    برجاء إذا كان لك أى استفسار قم بعمل موضوع حتى يتسنى للجميع مساعدتك و انا معهم إن شاء الله
    ولكي يستفيد الجميع من خبراتك و خبرات الزوار ولتقليل الجهد على المشرفين أيضاً

ادارى سابق الصورة الرمزية Mr.pOPo

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MF88 مشاهدة المشاركة
    انا اتمنى من الجميع اننا منسكتش

و ننسى السلبيه دى و كل واحد عارف خطوه إيجابيه يقوم بيها

انا هروح أسأل و افهم بكره و هاجى ابلغكم إن شاء الله

عشان الناس دى حراميه بنت دوج

سرعه 2 و 4 ميجا دى منقرضه فى كل دول العالم ولو موجوده بيدفعو فيها 20 - 30 جنيه بالكتير

و الناس هنا بتدفع بالأضعاف و كمان بيتحكمو فينا
    بص ، انا معاك فى آى حاجة انت هتعملها علشان الشركة دى تتعدل. البنج النهاردة دلوقت حالا جايب ال 1000 :eek:

الله يخرب بيتكم..

يا جماعة انا عايز اعرف ايه اللى احنا ممكن نعمله علشان نرغم الشركة انها تتعدل؟ مظاهرات؟ شكاوى؟ اى حاجة شوفوا انت هتعملوا ايه و انا معاكم لأنى بجد اتخنقت.

عضو برونزي الصورة الرمزية EL-MARIACHY

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MF88 مشاهدة المشاركة
    انا سألت الناس النهارده الصبح و قالو ان فيه مشكله كبيره فى الكابل البحرى

و أن كل حاجه هتعود لطبيعتها خلال أيام قليله

هنزل كمان ساعه اسأل الفرع و أعرف الخبر اليقين إن شاء الله

بارك الله فى حضرتك ، الحمد لله طمنتى أخ محمود !!
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية ŤǾЯŊΛĐф

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.pOPo مشاهدة المشاركة
    البنج النهاردة دلوقت حالا جايب ال 1000 :eek:

الله يخرب بيتكم..

.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ŤǾЯŊΛĐф مشاهدة المشاركة
    :rolleyes:
    جنت على نفسها براقش ...

ادارى سابق الصورة الرمزية Mr.pOPo

لسه مكلم قسم الدعم الفنى بتاعهم ، وصبيت جام غضبى على اللى كلمنى بجد انا خلاص روحى فى مَناخِيرى. بيقولى يا فندم دى مشكلة مؤقتة!!! بقوله مؤقتت ايه دى اللى بقالها 9 شهور فى السنترال متحلتش!

و بعدين قلتله هاتلى أى حد إدارى أو مسئول عندك علشان اكلمه ، و قلتله ان ناس كتير مشتركين فى السنترال اللى انا فيه على شعره و هيفصلوا الخدمة و دا حقيقى و لو على حساب نفسهم و على حساب تطبيق سياسة الاستخدام الظالم عليهم فى حالة انهم راحو للشركات المتوافرة عندنا. راح قالى طب دقيقتين يراجع مش عارف ايه ، جه بعد الدقيقتين و قالى رقم موبايل علشان مدير قسم الدعم الفنى يبقى يكلمك لأنه فى اجتماع!

لما نشوف هيتصل و لا لأ ، و على فكره لو ملقتش حل ، انا هتصل ب 155 خط الشكاوى الخاص بجهاز التنظيم القومى للإتصالات و هعمل 100 شكوى... :mad:

عضو برونزي الصورة الرمزية EL-MARIACHY

فى معلومه بتقول انهم فى خلال 15 يوم أو بعد إنقضائهم المشكله هتتحل

دلوقتى إتضحت الأمور أكثر ، دلوقتى هما هيدونا 15 يوم بدون مقابل صح ؟ علشان قطعوا النت عنا لمده إسبوع فى أيام الثوره ، فواضح إنهم أُجبروا انهم يدونا 15 يوم بدون مقابل ، فالتصرف الوحيد اللى يعملوا انهم يذلونا على ال15 يوم دول

بس كده الأمور إتضحت

على الأقل هذا من تحليلى الشخصى
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

مخالف للقوانين

دى محاولة من الشركة علشان تقلل الباندودث بتاعها الفترة دى علشان تعوض ال 15 يوم المجانى

النظام لم "يسقط" بعد :rolleyes:

عضو الصورة الرمزية ibrahimpop

كان عندي نفس المشكلة مع te-data وغيرت الي link

السرعة عندي 1 ميجا والدوانلود 120 -130
    بنجامين فرانكلين: «هؤلاء الذين يستبدلون الحرية بالأمن لا يستحقون أياً منهما»

عضو بلاتيني الصورة الرمزية MF88

روحت النهارده لمسؤل الفرع - و الراجل طلع ذكى

حكيتلو المشكله - قاللى من عنيا يا فندم حضرتك اتفضل خد دورك ( و الطابور كان 20 متر - نعم 20 متر حرفياً ) و انا هكلم الدعم

الفنى و اشوف المشكله

ضحكت بصوت عالى و قولتله متشكر الف شكر و مشيت
    ================================================== ==============
    [ الخطوه الثانيه ] نظام الأندرويد كنظام أساسى على الهاتف htc HD2 - وداعا WM

قمت بتعطيل الرسائل الخاصه لكثرتها وحتى لا يعتقد احد انى متجاهله عن عمّد :)
    برجاء إذا كان لك أى استفسار قم بعمل موضوع حتى يتسنى للجميع مساعدتك و انا معهم إن شاء الله
    ولكي يستفيد الجميع من خبراتك و خبرات الزوار ولتقليل الجهد على المشرفين أيضاً

عضو ذهبي الصورة الرمزية Coolman4now

- شركة تيتى تاتا الزفت.

- الداونلود عندى كويس جدا جدا ، بل السرعة فيه أعلى من المعتاد بكثير !

- المصيبة كلها فى البراوز ، هل يجوز ان أفتح صفحة جوجل فى دقيقة ونصف ؟؟؟ وياسلام لو أتجننت وقلت أفتح أى فيديو يقعد يعمل بافر كل ثانيتين تقريبا.

- أنا أتخنقت فعلا ، والسنترال عندنا فى لوران جديد وكويس عمره ماكان فيه المشاكل دى.

- الأذل سبيلا بقى أنهم بعتولى رسالة مفادها انى لازم أدفع فاتورة شهر يناير وهى 161 جنيها !!!! طيب أنا دافع شهر يناير فى نهايته ومعايا الفاتورة ، ولو أفترضنا جدلا أنى خط 2 ميجا وليا نصف شهر فبرير هدية وهدفع بقيته منين جات 161 رجنية ؟؟؟ مش المفروض 110 جنية ؟؟؟

- عموما انا هروح بكرة أعملهم شوية مشاكل وربنا يسهل.
    [CENTER][B][SIZE=2]You think that you're strong, but you're weak[/SIZE][/B]
    [/CENTER]

عضو برونزي الصورة الرمزية ehab7bob

كش الشركات مطبقة نظام استخدام عادل ولو نقلت هيطبق عليك
    خشو علي الموضوع ده https://www.arabhardware.net/forum/s...d.php?t=166049 وحملو تاني فيديو
    حلاصة الجزء البيتكلم عنة:
    في السنترال جهاز اسمة dlsam وده بيتشبك عليه الخطوط عشان النت و كل شركة ليها واحد الي بيحصل انهم مش بيدو سرعة كاملة علي الDslam مثال :يعني لو فيه 100 مشترك و كلهم علي سرعة واحد ميجا في رأيهم ان مش طول الوقت كلهم هيعملو دونلود منهم الي قافل الجهاز و منهم الي بيتصفح إلخ...
    فبيحطو 40-60 ميجا فقط طبعا المناطق الحيوية الي فيها سكان كتير او بمعني اصح استخدام كتير تلاقي السرعة عندهم في الضياع فتلاقي الواحد واخد نص سرعتة او اقل و المشكلة انها مش ببتوزع بالتساوي فشبكات DSL متصلة علي خط التلفون الي هوا خط نحاس و ده كل اما بعد عن السنترال الجودة تقل :eek: بمعني الي ساكن جنب السنترال هياخد سرعة كويسة بس ping في الضياع و الي ساكن بعيد هياخد سرعة و بنج زي الزفت كل ده عشان يوفرو و يكيبو زيادة و الناس الوقتي بقت واعية ***** ازي ؟؟:rolleyes: نعمل سياسة الاستخدام العادل عشان الناس متحملش 24\7 و حدش يلحظ فرق و طبعا الناس الي كانت سرعتها سيئة هتنبسط و يبقا فيه مؤيد و معارض و اما اشتكيت 10000 مرة علي الموضوع ده قالولي فيه دول عالم كتير مطبقها و 40 جيجا كفي لاي مواطن :mad::mad: و مش عاوز اقول الفاظ بنت تيت و دخلت و دورت لقيت ان الدول الي مبطقا الموضوع ده اغلبها جزر او دول بعيدا جدا و بيكون السبب ان حكومتهم بتاخد كبلات بحرية من دول اخري و بيحاسبوهم علي الاستهلاك بيحولو يوفرو بس متسنوش ان سرعتهم بتبتدي من 4 ميجا و 300 جيجا دونلود اما مصر
    اللطيف ان في 2007 بعد انقطاع الكبل البحري مصر ادخلت 3 كبلات جديدة للتوزيع علي دول اسيا و افرقيا يعني عندنا كبلات رئيسية و نوزع علي البقاي و نكسب منهم بس للاسف النت اسوء من عندهم و اغلي يعني اما اشوف اعلان سعودي عن نت 20 ميجا و عمري ما شفت في مصر واحد جايب اكتر من 8 ميجا يبقا ده صح ولا فيها ان

خلاص انا كده انا تعبت من الكتابة
    [CENTER][SIZE=3][COLOR=#008000]
    [/COLOR][/SIZE][/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية ŤǾЯŊΛĐф

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab7bob مشاهدة المشاركة
    كش الشركات مطبقة نظام استخدام عادل ولو نقلت هيطبق عليك

خلاص انا كده انا تعبت من الكتابة
    أنا هاخد أول سطرين بس ، أنا لسه ناقل ومتطبقتش عليا
    جنت على نفسها براقش ...

طب اعمل دونلود اكتر من 60 جيجا و هتشوف انهم مطبقنها :D
    اسمع مجرب ولا سمع لحكيم انا مش عارف اعمل اي دونلود منهم
    [/COLOR][/SIZE][/CENTER]

عضو برونزي الصورة الرمزية ™ č α Я β ỗ η

مشترك جديد و لم يطبقي علي

طب اعمل دونلود اكتر من 60 جيجا و هتشوف انهم مطبقنها :D
    اسمع مجرب ولا سمع لحكيم انا مش عارف اعمل اي دونلود منهم

الشهر الي فات عامل بالظبط 177 جيجا
    و الشهر دة
    حوالي 73 و مطبقش:D
    [RIGHT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Playing Now:[/SIZE][/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS][SIZE=2][B]ساحة القتال الجزء الثالث
    مذهب القاتل الماجور الثاني
    [/B][/SIZE][/FONT]Watching Now :
    [B]العلوم الهامشية الجزء الثاني
    [/B]Downloading Now :
    [B] Need For Speed Run -Reloaded
    Fringe S03 [/B][/RIGHT][CENTER]--------------------------------------------------
    [B][FONT=Tahoma][SIZE=2][B]I [/B]♥ Cooler Master
    ------------------
    [/SIZE][/FONT][/B][IMG]https://i1092.photobucket.com/albums/i409/iPreVail1/hafahw.jpg[/IMG]
    [/CENTER]

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SiCoOo مشاهدة المشاركة
    مشترك جديد و لم يطبقي علي

الشهر الي فات عامل بالظبط 177 جيجا
    و الشهر دة
    حوالي 73 و مطبقش:D
    لول هبسلك فيها و يطبق عليك
    [/COLOR][/SIZE][/CENTER]

صفحة 4 من 7 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 الأخيرةالأخيرة