السلام عليكم بعد اذن المشرفين الافاضل انا اسف طبعا لان اعتقد ان ده مش مكان مناسب للموضوع بس والله دخلت على الشكاوى والاقتراحات لقيتها فاضيه ومش عارف ممكن اعمل الموضوع فين هو الموضوع كله وباختصار سؤال موجه للبائعين هو يعنى ايه قابلنى فى اى محطه مترو ؟ يعنى ايه قابلنى وسلم واستلم من غير ما اجرب ؟ليه طالما كل واحد واثق فى نفسه ميجربشى السلعه هو انا مش حقى كمشترى اطمن على سلامه السلعه واشوفها بعينى وهى شغاله ولا دى عادى كله زى بعضه فرضا يا اخى انت جربت الحاجه مره وركنتها(المقصود السلعه بدون ضمان) وراحت للمشترى بايظه وانت راجل حسن النيه تخليه يدب المشوار مرتين ليه ايه المانع لما تجربهالوا عندك سواء فى البيت او المحل او مكان ؟ يعنى ايه تقلى هاديلك ضمان شهر او اتنين وانت بتقابلنى فى محطه مترو هاجيبك منين انا بعد كده لو طلع فى مشكله اسهل حاجه مش هاترود على نمرتى او هاترود واستنى لما تفضى وتجيلى ؟ ياريت يعنى تفكرو فى كلامى كده المفروض والصحيح طالما انا مشترى بدفع فلوس من حقى استلم السلعه وهى على الاقل مجربه وشغاله ويبقى فى مكان اقدر ارجعلك عليه بحيث لو فى مشكلهفى السلعه اقدر اجيلك بيها واطالب بحقى وانا عن نفسى اى سلعه اتممت بيعها جربتها عندى فى البيت وبكتب فى موضوعى قريب من مترو الجامعه والتجربه عندى فى البيت. لان لو حصل كده وبقى فى مشكله يبقى مش هالوم غير نفسى لانى الواحد بيشترى كده سمك فى ميه . اسف على الاطاله بس بجد شىء مستفذ جدا لما اكلم حد ويقلى نتقابل فى محطه مترو وهو رافض مبدا التجربه عنده .واسف للمشرفين الافاضل انا مش بحب اخالف القوانين مره تانيه بس بجد مش لاقى مكان للموضوع اقدر احطه وياريت لو تثبتوا موضوع علشان محدش يقول انا اضحك علياواشتريت حاجه بايظه من غير ضمان بتجربه اى سلعه عند البائع قبل الشراء حتى يتمكن من الرجوع عليه فى حاله وجود عيب .