بسم الله الرحمان الرحيم

انا جالى موبيل htc wildfire من 3 ايام بالظبط من انجلترا النظام android 2.1 Eclair
حلو الكلام

طبعا الموبيل فى عيبين كبدايه
الاول:- ان مقفول ب شفره
الثانى:- اللغه العربيه طبعا

كان ممكن اريح دماغى واديه لاى محل يلعب فيه ويعمل الى هوا عيزوا بس مبحبش انا كدى ( انتو عرفين الناس هنا بتعك وبتلعب وخلاص )

انا بقى بقالى 3 ايام من ساعت مجبتوا وانا عمال اقراء وادور على المنتديات لحد ما خلاص دماغى صدعت جدا

المشكله الاولى بتاع الشفره دورت ولقيت فى مواقع على النت بتقدمها ب 30 دولار زى الموقع دا مثلا
https://www.fastgsm.com/en/htc/htc/wildfire/unlock-code/unlock-code

30 دولار يعنى 180 مصرى ورحت محل قلى هجيبلك الكود ب 225
المهم ان موضوع الكود محلول سواء من على النت او من المحل

__________________________________________________ _

نيجى بقى للمشكله الكبيره الى هيا العربى
دخلت وقرات كتير هنا المواضيع المثبته وموضوع (اسال فادى فى الاندرويد لحد الصفحه رقم 16) واتصدمت لما لقيتوا اتقفل ... وعلى المدونه بقالو كتير مش بيرد
وفى منتدى ce4arab.com

دلوقتى انا خايف من حجتين
اول حاجه انى منزلتش روم قبل كدى وخايف ابوظ الجهاز
تانى حاجه انى لو الروم معجبنيش ازاى ارجع الروم الاصلى

هل ممكن انى انزل تعريب فقط بدون تنزيل روم( يعنى ابديت للنسخه الى عندى مش نسخه جديده)
انا اتصلت ب توكيل htc فى مصر وقلى انو مش هينفع اعربوا لانى مش جيبوا من الشرق الاوسط
انا عايز التعريب انو يقراء عربى مش عايز القائمه كلها عربى( كدى كدى مبعرفش اشتغل على اى موبيل عربى )
مليش اكونت على ce4arab وعملت واحد بقالو يومين ومش اتوافق عليه لحد دلوقتى ف البركه فيكوا يا شباب

وللاسف وانا بدور ملقتش حاجه مشروحه من الالف للياء فى الموضوع دى وموضوع الباك اب وخصوصا الى اول مره يشيل موبيل ندرويد زى حلاتى

ااسف على الاطاله والقصه الطويله الى ملهاش لزمه دى