النتائج 1 إلى 7 من 7

الموضوع: حد جرب الشراء من خلال الموقع Borderlinx في مصر

عضو فضي الصورة الرمزية ant_gamal

حد جرب الشراء من خلال الموقع Borderlinx في مصر

انا عايز اشتري من امازون e book reader

فموقع Borderlinx

يوفر لك عنوان بامريكا للارسال عليه ومنه الي مصر

فبذلك يمكنني الشراء من امازون من خلال الموقع Borderlinx

فهل هو امن نقطه اخري الموقع ذكر انه بيحسب الضرائب والجمارك اللي هتدفعها ف مصر لما يوصل المنتج

الحكايه دي صح ولا لا

وهل هناك طريقه للشراء من امازون امنه ويصل المطلوب لاي مكان في مصر
    Civil Eng . Antony Gamal

عضو برونزي

رد: حد جرب الشراء من خلال الموقع Borderlinx في مصر

اخي الكريم السلام عليكم كل سنه وانت طيب وجميع اسره عرب هردوير

الموقع ده مضمون بس انت طبعا لما تيجي تشتري هتحتاج تعمل شويه حاجات انا هقولك اللي اعرفه
    اولا انت لازم تشترك في خدمه اسمه ايزي شبينج (easy shipping) من شركه DHL وبعدين الشركه هتديج عنوان في امريكا او بمعنا اصح العنوان بتعهم هو مبني DHL اللي في امريكا من خلال العنوان بتبعت المنتج اللي بتشتريه اليهم ولما تخش علي الموقع بتعهم ده طبعا بعد ما تشترك في الموقع هيبلغك ان المنتج اللي حضرتك اشتريتو وصل
    ارجو ان اكون وضحت شويه

عضو

انا مشترك على الموقع بالرغم من اني ممكن استخدم باي بال مباشرة في شراء احتياجاتي لان بعض السلع بتكون ارخص فى حالة اذا شحنتها بنفسي من خلال Borderlinx
    حاليا انا في انتظار نتيجة اول تعامل لى مع الموقع اشتريت كاميرا ووصلت لحسابى - بعتولي رسالة ان مصاريف الشحن 26 دولار - عملت لها تخفيض 3 دولار عن طريق ادخال رقم كوبون - ودفعت لهم عن طريق باي بال - وفى انتظار وصول الكاميرا.

عضوية جديدة

اخواني، بالنسبة لخدمة BorderLinx فهي مضمونة و سريعة في معظم الاحيان و لكن العيب الوحيد انها غالية، لان احتساب تكلفة الشحن على اساس ابعاد المنتج ممكن يجهض العملية من الاساس، بمعنى ممكن يكون المنتج ثمنة 30 $ و لكن لان ابعاده طويلة او عريضة شوية، تلاقي الوزن كبر و سعر الشحن وصل 55$ بخلاف مصاريف تانية زي الجمارك و الضرايب و رسوم الوقود.

عضو برونزي الصورة الرمزية EL-MARIACHY

فى طريقه اسهل من كل ده

كلم شركه إدفعلى او buyamericabymail و هما اللى بيقوموا بكل الإجراءات ديه و يحسبوا لك كل حاجه من الأول و يجبوا لك كل ما تشاء حتى باب بيتك

دور عليهم على الفيس بوك ولو لم تجدهم قول لى و انا ابعت لك الماوقع بتاعتهم و لكنهم مشهورين جداً

و لا تقلق هُم موثوق فيهم و انا اشتريت منهم منتجات بقيمه 10,000ج
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية ant_gamal

انا قررت اجبرها قريت رفيوهات كتير انها شركه فعلا جامده ومفروض ان الفلوس اللي بتدفعها بتخلص كل حاجه بس الجمارك مش متاكدينمنها الحكايه دي والضرائب ياعني في بيقول بتدفع فلوس انت وبتستلم من dhl وفي ناس بتقول لابس بوجه عام ارخص وامن شركه من خلال ريفيوهات لناس ف دول العالم المختلفهربنا يسهل انا مستنيان شاء الله ف الطريق kindel amazon e book reader - lcd protector بس ال lcd نفخني 1.6 كيلو مش عارف ازاي بس بيشكروا فيه علشان احمي ال kindel الجهاز وزنه .4 كيلو ف شاكلهم حطوا 3 اجهزه هديه علي ال lcd protector
    Civil Eng . Antony Gamal

عضوية جديدة

زي ما ذكرت الشركة موثوق فيها بس حكاية حساب سعر الشحن اللي بتبقى غالية شوية