صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 1 2 3
النتائج 31 إلى 37 من 37

الموضوع: اختراق ال HTC للشبكات الواير لس .. كل مختصين ومحترفين الشبكات اجمع هنا وشوفوا المصيبه

عضو

رد: اختراق ال HTC للشبكات الواير لس .. كل مختصين ومحترفين الشبكات اجمع هنا وشوفوا الم

لأ يا عم أنا من اللي ميعرفوش tathering عرفهوني بقى ههههههههههههههه

بالنسبه للحوار اللي قولته ده أنا عارفه بس الناس عندنا متوصلش للاحترافيه دي و بعدين أنا مش بوصل لأي حد و السلام يعني كلهم من المنطقه و عارف ده مين و أصله و فاصله

ربنا يسترها بقى يا عم أنا قرفت و الله

عضو الصورة الرمزية Eng.Eslam Mohamed

رد: اختراق ال HTC للشبكات الواير لس .. كل مختصين ومحترفين الشبكات اجمع هنا وشوفوا الم

بص ياسيدى انا مش هقولك حلك عندى ولا اى شى واكده بس ان شاء الله اجتهد معاك وربنا يسهل
    فى الاول استاذنك تكلمنى على الموبيل ثم لو الموضوع نجح نقله حتى تعم الفائده انا اصلى بموت اوووى فى الحوارات دى والحمد لله بتغلب على اغلب المشاكل والثغرات
    خاصا البروكسى والايزا وهكذا
    عمتا مش هنسبق الاحداث
    رقمى 01002256465

عضوية جديدة

المشكله اللى عندك سهله باذن الله كل اللى انت هتعمله هو انت تخلى صاحبك يدخل على الشبكه عادى وبعد كده تفتح انت السيرفر الميكروتيك اللى عندك تدخل على dhcp server , leases هتلاقى كل جهاز عامل كونكت على الشبكه اسمه موجود والماك ادريس بتاعه كل اللى عليك انك تعرف الماك بتاع صاحبك وتعمله كوبى وبعدين تدخل على الهوت اسبوت وتعمل Binging للماك بتاعه وكدا عمره ما يعرف يدخل على الشبكه نسيت اقولك هتخلى ال type بتاع ال binding بلوك block وبكده انت بتمنع الماك بتاع ال htc من الدخول على الشبكه بس انا مش فاهم ازاى صاحبك ياخد اى بى من الروتر الا لو انت معندكش كرت لخروج النت باى بى وهمى ابقى قولى بس ايه اللى حصل سلااااااااااام

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng.Eslam Mohamed مشاهدة المشاركة
    بص ياسيدى انا مش هقولك حلك عندى ولا اى شى واكده بس ان شاء الله اجتهد معاك وربنا يسهل
    فى الاول استاذنك تكلمنى على الموبيل ثم لو الموضوع نجح نقله حتى تعم الفائده انا اصلى بموت اوووى فى الحوارات دى والحمد لله بتغلب على اغلب المشاكل والثغرات
    خاصا البروكسى والايزا وهكذا
    عمتا مش هنسبق الاحداث
    رقمى 01002256465

مشكوووووووووووووور جدا يا باشا تسلم ربنا يخليك

أنا بس مستني الواد ينزل البرنامج تاني لإني لما فضلت نازل طالع أسئله كده بيدخل ولا لأ قام شاله علشان مشكش فيه يعني و كده و الله أعلم بقى فقولتله ينزله تاني و يجرب علشان أتأكد و أحمي نفسي

و إن شاء الله أتصل بيك للتعارف حتى لو مفيش مشكله , قريبا إن شاء الله بس دماغي تصفى شويه يا رب

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the_dean مشاهدة المشاركة
    المشكله اللى عندك سهله باذن الله كل اللى انت هتعمله هو انت تخلى صاحبك يدخل على الشبكه عادى وبعد كده تفتح انت السيرفر الميكروتيك اللى عندك تدخل على dhcp server , leases هتلاقى كل جهاز عامل كونكت على الشبكه اسمه موجود والماك ادريس بتاعه كل اللى عليك انك تعرف الماك بتاع صاحبك وتعمله كوبى وبعدين تدخل على الهوت اسبوت وتعمل Binging للماك بتاعه وكدا عمره ما يعرف يدخل على الشبكه نسيت اقولك هتخلى ال type بتاع ال binding بلوك block وبكده انت بتمنع الماك بتاع ال htc من الدخول على الشبكه بس انا مش فاهم ازاى صاحبك ياخد اى بى من الروتر الا لو انت معندكش كرت لخروج النت باى بى وهمى ابقى قولى بس ايه اللى حصل سلااااااااااام
    الله ينور يا هندسه , أنت ميه ميه و الله أفدتني بشوية حاجات فعلا مفيده و أول مره أعرفها جزاك الله خيرا

بس دلوقتي كل الحلول في إني أحمي نفسي من اللي أخترقني

طيب ده و عرفته وقالي بنفسه طيب أنا عايز أحمي نفسي و عايز أعرف إزاي أعرف إن فيه حد مخترقني أصلا مهو أنا مش هستناه لما يجي يقولي ههههههههههه

إزاي أكتشف إن فيه حد مخترقني ولا لأ , يعني بصراحه أنا نفسي أعرف كيفية إختراق المايكروتيك علشان أقدر أحمي نفسي منها

نفسي أنام و أنا حاطت في بطني بطيخه صيفي إن محدش هيخترقني

عضوية جديدة

العفو يا برنس كلنا واحد ومن الطبيعى اننا نساعد بعض لانى جت عليا فتره كان هارد السيرفر اتحرق جبت هارد جديد بس مكنتش اعرف اثبت نسخه ميكروتيك 10 ايام شايل السيرفر وبلف بيه من ده ل ده ولا حد عارف حاجه المهم قررت انى اعرف كل حاجه عن الشبكه وكان معايا واحد صاحبى شجعنى وكملنا لحد الحمد لله دلوقتى اعرف اصطب نسخه سيرفر واكركها وابرمج كل حاجه فى السيرفر وغيره وغيره الحمد لله انت كنت بتقول انك عايز تعرف ازاى الشبكه مخترقه اقوللك شوف بقى الجديد انت ممكن تمنع اى جهاز او موبايل انت مش عيزه يدخل على الشبكه بص هتدخل على ip dhcp server leases هتلاقى ااسماء الاجهزه والماكات بتاعتها 2 كليك على الماك اللى انت عاوز تقفله هيظهرك زى اللى فى الصوره علم على علامه BLOCK ACCESS وكده انسى عمره ما يعرف يدخل على الشبكه اللى بقوله ده مجربه بنفسى تمام لو عاير تعرف ان الشبكه مخترقه ولا لا اطمن كل اللى بيقولو انهم هاكرز فى مصر اى كلام وبعدين اطمن هو لو بيعرف يخترق لازم يكون فاهم كل حرف فى SYSTEM والحمد لله انا عارف ازاى تخترق الشبكات وبقوللك حوار صعب جدا عاوز دماغ زى دماغ الكومبيوتر لانه بيحاول يعمل انترسيت لباكدج يعرف منها المعلومات بس الفايروول بيمنع اى محاوله حوار صعب وعاوز SPECIAL REQUIREMENTS بص حاول تثبت الاجهزه اللى عندك علم على الماك 2كليك واضغط make static بمعنى ان الاى بى 192.168.0.3 مثبت لجهاز اسمه dreams تمام اخر حاجه لو تلاحظ فى حرف B على الشمال بمعنى ان الماك ده ممنوع من ال log على الشبكه وعلى فكره ده ماك بتاع بلاك بيرى كان فاكر انه يقدر يدخل على الشبكه هههههههه تابع وابقى قولى على الجديد اوك اسف اننى طولت عليك يارب اكون قدرت اساعدك ولو قليل سلاااااااااااااااااااام

عضو

لك مني جزيل الشكر و التقدير أخي الفاضل

جزاك الله خيرا وزادك من علمه إن شاء الله

بالنسبه للصوره فهي مش ظاهره للأسف خالص !!!

أنا دلوقتي لما دخلت لقيت جهازين بنفسك الأسم وواخدين آي بي مختلف !!!!!!!!!!!

لكن الآي بي ده مش موجود ولا في الأكتف لأكونت ولا حتى في الهوستس لأي حد !!! فكده ده إيه بقى بالظبط ؟؟؟

شكرا جزيييييييييلا

وطبعا بستفاد منك جدا ربنا يكرمك يا رب

صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 1 2 3