صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2
النتائج 16 إلى 22 من 22

الموضوع: معرفة خاصية معينة في Windows Server 2008

عضو

رد: معرفة خاصية معينة في Windows Server 2008

الاخ الكريم مثل ما ذكر الاخ احمد انه في حاله وجود ويندوز سيرفر 2008 ما ينفع تركب نسخة ايزا ولكن النسخة البديلة هو ال tmg

اما بالنسبة لانك تحدد اشياء معينة للمستخدم زي عدم امكانية التنصيب او عدم الدخول على محرك الاقراص d مثلا
    فهذة الاشياء تسمى سياسات (policy) ويمكن عملها من داخل الويندوز سيرفر نفسة وهي قسمين قسم خاص بالتطبيق على المستخدم نفسة وقسم يطبق على الجهاز فقط

وممكن حضرتك تستخدم خاصية البحث هتلاقي نتائج نساعدك باذن الله
    وانا في خدمتك لو حضرتك حبيت
    حسبي الله لا اله الا هو علية توكلت وهو رب العرش العظيم

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed-hn مشاهدة المشاركة
    فى اداة ماساعدة اسمها remote administrator تمكن من مشاهدة الدسك توب لاخرين بس بتاحتاج باسورد الادمن
    اعمل سيرفر ايزا هو ممكن تعرف منة المواقع وتغلقها عليهم
    هووو فعلا يا اخي الكريم انا من رايي مافيش احسن من انك تنزل الايزا 2006 هتقدر انك تتحكم ف المواقع وتفتح ايه وتقفل ايه

عضو

اقووول لحضرتك حاجه نزل برنامج هوت سبوت علي السيرفر الفين وتمانيه وسطبه ان انت المسئول وسطب علي باقي الاجهزه وخليهم كلينت من خلاله تقدر تدخل علي طول وتشوفه بيعمل ايه لكن لما تشغل الريموت ديسك توب انت بتفتح الادمن ف بالتالي هوو بيعمل لوج اوف مش بتقدر تشوف هوو فاتح ايه لان اللي بيظهر امامك هو الديسك توب ومافيش اي حاجه فاتحه

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة armin مشاهدة المشاركة
    خضرتك انا ما بتجسس خضرتك في ناس عندي بتخش علي المواقع الاباحية انا عايز احدد مين بالضبط و اقفل المواقع دي وبعدين عايز احدد المستخدم يعمل حجات معينة في الجهاز فقط يعني مثلا ما يقدرش يفتح برنامج لا يصطب برنامج وكدا واخر سؤال هو كورس الايزا في شرح الحجات دي كولها واكون شاكر ليك جدا ملحوظة صغيرة انا كل دا عايز اعملوا علي ويندوز سيلفر 2008 فقط
    بص حضرتك عشان تقدر تخلي اليوزر مايقدرش يسطب اي برنامج انت بتدخل اليوزر علي الدومين اللي انت عامله وبتغير باسورد الادمن ستريتور لو الويندوز اكس بي بتدخل تخليه باور يوزر ولو سفن بتمسح اليوزر اللي كان متكريت وانت بتنزل الويندوز فاهم قصدي وبتغير باسورد الادمن بحيث انت اللي تبقي عارفه وتعمل لليوزر اكونت علي الاكتف ديركتري وبتخليه يفتحه علي جهازه وبتاكسس اليوزر علي البرتيشنات بتاعت الهارد عشان يقدر يثيف او يعمل حاجه علي الجهاز بس مش هيقدر يسطب اي برنامج بس في برامج بورتبل بتتسطب من غير ادمن زي جوجل كروم مثلا يارب اكون قدرت افيدك

عضو

شكرا ليك Mr.sharks بس حضرتك تعرف في ويندوز 2008 اقدر اعمل دمج خطوط زي الميكروتك ولا لاء

عضو

للاسف مينفعش يمكن حد عملها بس ف حياتي العمليه مش قابلتها ولما اخدت الكورس نفسه مادرستهاش حتي

عضو

طيب هو ينفع انزل برنامج الميكروتك علي ويندوز سيرفر 2008

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2

المفضلات