صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 16

الموضوع: مشكلة في امتحانات MCITP server admin نداء لكل المشرفين الكبار

عضوية جديدة

Unhappy مشكلة في امتحانات MCITP server admin نداء لكل المشرفين الكبار

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

يا جماعه انا دخلت امتحان 70-642 في شهر 9 /2012
    و كان حظي ان الامتحانات غليت ساعتها !!!!!!!! مش مهم.
    المهم انا كنت مذاكر كويس جدا و حليت امتحانات من examcollection كتير جدا.
    بس مجاش منهم غير 10 اسئله بس و باقي الاسئله تحس انها متشفره و شكلها غريب.
    ف انا ان شاء الله ناوي ادخل second shot بس عايز ابئي المره دي مستعد جداااااااااا
    ف أرجوكو انصحوني بموقع بينزل الاسئله الجديده لامتحان 70-642 عشان موقع اللي انا كنت بنزل منه طلع فاكس و ياريت يكون فري عشان انتو عارفين الميزانيه المصريه متسمحش اني اشتري الامتحانات كمان.

اكسبو فيا خير لوجه الله تعالي و جزاكم خير جزاء

عضو

رد: مشكلة في امتحانات MCITP server admin نداء لكل المشرفين الكبار

أنت ذاكرت منين يا باشا
    قريت الكتاب؟؟ ولا اعتمدت على الامتحانات؟

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KiNgOfDaTa مشاهدة المشاركة
    أنت ذاكرت منين يا باشا
    قريت الكتاب؟؟ ولا اعتمدت على الامتحانات؟
    انا ذكرت الفيديوهات للمهندس محمد أمين و المهندس محمود صقر
    و بعض الفيديوهات الانجلش

عضو

موقع examcollection موقع جميل ومش وحش.
    لكن انت المفروض تكون حليت اكتر من نسخة للامتحان وكمان تختار افضل النسخ الموجودة وتقدر تعرف دا من خلال التعليقات على الامتحانات.
    وقبل كل دا لازم تكون انت فاهم المنهج مش مجرد حافظ للاجوبة و خلاص.
    بالتوفيق ان شاء الله.

عضوية جديدة

Thumbs up رد: مشكلة في امتحانات MCITP server admin نداء لكل المشرفين الكبار

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة A7md_IT مشاهدة المشاركة
    موقع examcollection موقع جميل ومش وحش.
    لكن انت المفروض تكون حليت اكتر من نسخة للامتحان وكمان تختار افضل النسخ الموجودة وتقدر تعرف دا من خلال التعليقات على الامتحانات.
    وقبل كل دا لازم تكون انت فاهم المنهج مش مجرد حافظ للاجوبة و خلاص.
    بالتوفيق ان شاء الله.

انا بالفعل عملت اللي حضرتك قلته بالظبط بس المشكله ان الاسئله اللي في الموقع مش كلها اللي بتيجي ف الامتحان للاسف
    ف انا كنت عايز اعرف في موقع تاني ممكن الاقي عليه الاسئله بس تكون فري

عضو

يا بشمهندس عماد ، انت ماقلتليش
    انت ذاكرت من الكتب ولا اعتمدت على الامتحانات
    لان الموضوع دا مش هينفع لو اعتمادك على الامتحانات ، لان مايكروسوفت غيرت نظام امتحاناتها
    فيديوهات المهندسين (ربنا يجازيهم خيراً ) لا تكفى للنجاح فى الامتحانات ، لازم الكتب
    و بعد ما تكون ذاكرت من الكتااب كويس جداً و بقيت فاهم المنهج دا كويس تتأكد من الكومنتات اللى على كل امتحان انه لسه سارى فى مصر شوف اللى من مصر عشان يقال ان الموضوع يختلف من بلد للتانيه
    و توكل على الله و ادخل امتحن بعد ما تكون استنفذت الاسباب كلها
    التعديل الأخير تم بواسطة KiNgOfDaTa ; 20-11-2012 الساعة 18:04

عضو

نصيحه ...ان تؤجل امتحانك على الاقل شهر او شهرين ان استطعت لان ميكروسوفت جددت كثير نماذج امتحاناتها على الانترنت و هو امر تفعله ميكروسوفت على فترات دورية لكى لا تفقد مصداقيتها عن دارسي مناهجها ...و بالتالى انتظر قليلا وتابع مواقع نماذج الامتحانات زى Examcollection و غيره من المواقع اللى بيبقى فيها نماذج امتحانات..و أنصحك تشترك مع اكثر من شخص من زملائك اللى ناويين يدخلوا الامتحان زيك و تشتروا مع بعض آخر نسخه من نموذج الامتحان اللى موجود على موقع Pass4sure لانه هيكون الاصح و الاصدق ..لكن برضه انتظر بعض الايام او شهر كما ذكرت لك يكون اصدق النماذج هو اللى اصبح متداول اكثر على موقع Pass4sure او على Examcollection

و انت ممكن تعمل تأجيل للامتحان من على موقع برومتريك او تطلب من المركز اللى انت حاجز الامتحان عنده يأجل لك الــ SecondShot لمدة شهر

هذه نصيحتى لك و ربنا يوفقك

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ms100ms مشاهدة المشاركة
    نصيحه ...ان تؤجل امتحانك على الاقل شهر او شهرين ان استطعت لان ميكروسوفت جددت كثير نماذج امتحاناتها على الانترنت و هو امر تفعله ميكروسوفت على فترات دورية لكى لا تفقد مصداقيتها عن دارسي مناهجها ...و بالتالى انتظر قليلا وتابع مواقع نماذج الامتحانات زى Examcollection و غيره من المواقع اللى بيبقى فيها نماذج امتحانات..و أنصحك تشترك مع اكثر من شخص من زملائك اللى ناويين يدخلوا الامتحان زيك و تشتروا مع بعض آخر نسخه من نموذج الامتحان اللى موجود على موقع Pass4sure لانه هيكون الاصح و الاصدق ..لكن برضه انتظر بعض الايام او شهر كما ذكرت لك يكون اصدق النماذج هو اللى اصبح متداول اكثر على موقع Pass4sure او على Examcollection

و انت ممكن تعمل تأجيل للامتحان من على موقع برومتريك او تطلب من المركز اللى انت حاجز الامتحان عنده يأجل لك الــ SecondShot لمدة شهر

هذه نصيحتى لك و ربنا يوفقك

شكرا يا باشا علي نصيحتك بس انا اصلا مش محدد ميعاد السكند شوت لان السنتر اللي امتحنت فيه قاللي انت ممكن تعمله بنفسك من علي موقع ميكروسوفت
    و بالفعل انا خدت فوتشر بس مش هدي للسنتر دلوئتي هنتظر شويه زي مقولت لان الفوتشر صالح لحد 31/5/2013
    و انا اشكرك علي فكرة شراء الامتحان لاني كنت ناوي اعملها لوحدي بس هتبئي مكلفه ف بفكر اعمل موضوع جديد في المنتدي الجميل ده عن نيتي في شراء الفوتشر
    و اللي عايز يشترك معايا و ياخد نسخه أهلا بيه بس مش عارف اعمله ف أنهي قسم ممكن تدلني؟؟؟؟؟؟؟

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad_mcitp مشاهدة المشاركة
    شكرا يا باشا علي نصيحتك بس انا اصلا مش محدد ميعاد السكند شوت لان السنتر اللي امتحنت فيه قاللي انت ممكن تعمله بنفسك من علي موقع ميكروسوفت
    و بالفعل انا خدت فوتشر بس مش هدي للسنتر دلوئتي هنتظر شويه زي مقولت لان الفوتشر صالح لحد 31/5/2013
    و انا اشكرك علي فكرة شراء الامتحان لاني كنت ناوي اعملها لوحدي بس هتبئي مكلفه ف بفكر اعمل موضوع جديد في المنتدي الجميل ده عن نيتي في شراء الفوتشر
    و اللي عايز يشترك معايا و ياخد نسخه أهلا بيه بس مش عارف اعمله ف أنهي قسم ممكن تدلني؟؟؟؟؟؟؟

ياباشا افهم حاجة هامة انا فهمتها بعدين اما امتحنت امتحان من شهر ان الامتحان مثل ال على موقع ايجزام كولكشن متاحة فى مصر ولكن انت بتحفظ ذى الاجابات ذى الا فى الدمب ميكرسوفت بتيجى تغير الاجابات مش ذى ال فى الدمب الاجابات بتخلية ال فوق تحت وال فى النصف قبل الاخير بتعمل ريندوم فى الاجابات فعلشان كدة تروح تحل تلقى الاجابات ال انت حافظها مش موجودة فى مكانها ال هى كانت علية فى الدمب

انت هتعمل اية هتحفظ الامتحان ذى ال فى الدمب وفى اوبشن فى البرنامج بيخلى الاجابات ريندم عشوائية وربنا معاك ياباشا

عضو

طيب منين بخلى الاجابات عشوائية من برنامج vce

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kokoz مشاهدة المشاركة
    طيب منين بخلى الاجابات عشوائية من برنامج vce
    4

عموما معرفش معنى سؤالك دى سخرية ولا سؤال عادى وياسيدى الاجابة كالاتى

Exam

option

Randomize choices where enable

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad_mcitp مشاهدة المشاركة
    انا مشكلتى تقريبا نفس مشكلتك ولو الموضوع كده فعلا انا مستعد اشترك معاك

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng.Mostafa.IT مشاهدة المشاركة
    انا مشكلتى تقريبا نفس مشكلتك ولو الموضوع كده فعلا انا مستعد اشترك معاك

لو حابب يا باشا تشترك معايا ممكن نبدء نعمل جروب عشان التكلفه تبئي قليله علي الناس كلها و لو الموضوع عجب الناس ممكن نكمل شراء باقي امتحانات الكورس لو الجروب حابب كده

و لو متفق معايا ف الفكره احنا ممكن نطور الموضوع ده لاي امتحانات تانيه سواء ميكروسوفت او سيسكو او اي شركه و الفائده تعم ع الناس كلها

أرجو من حضرتك تبعتلي رقم تليفونك او لو حابب تبعتلي ميل فيه بيانات التواصل عشان الخصوصيه مفيش مشاكل

عضو

و انا كمان حالياً بذاكر 70-646 و ناوى ادخل الامتحان ان شاء الله قريباً اول لما اخلص الكتاب و احل كام دامب اختبر نفسى ، و ان شاء الله هشترى الفاوتشر اللى عملاها مايكروسوفت ، لكن انا دايس معاكوا ان شاء الله لو نويتوا على حاجه
    و بإذن الله تعالى هبعلتلك يا بشهمندس عماد رساله بكل طرق التواصل

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KiNgOfDaTa مشاهدة المشاركة
    و انا كمان حالياً بذاكر 70-646 و ناوى ادخل الامتحان ان شاء الله قريباً اول لما اخلص الكتاب و احل كام دامب اختبر نفسى ، و ان شاء الله هشترى الفاوتشر اللى عملاها مايكروسوفت ، لكن انا دايس معاكوا ان شاء الله لو نويتوا على حاجه
    و بإذن الله تعالى هبعلتلك يا بشهمندس عماد رساله بكل طرق التواصل

عايز اسئلك سؤال بس هو انت دخلت امتحان mcse ولا علشان فى امتحان الابجريد لى mcitp ال هو 70-649 ال هو ثلاثة امتحانات 640 و642 و643 وهو امتحان بصراحة رخم اوى لو انت عملت الابجريد علشان انا لسة هعملة

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات