صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2
النتائج 16 إلى 24 من 24

الموضوع: Gigabyte GTX 480 توقف عن العمل فجأة

مخالف للقوانين

رد: Gigabyte GTX 480 توقف عن العمل فجأة

حسبي الله ونعم الوكيل الظاهر ان التعري فعلا قادر على حرق كروت الشاشة عن طريق زيادة الفولتية للبطاقات

اذا كانت البطاقة في الضمان فاذهب فيها للضمان وسوف يقومو باستبدالها واذا كنت خارج الضمان الله يعوض عليك

عضو

الكارت خرج من الضمان منذ شهر يوليو 2012 , حسبى الله و نعم الوكيل

عضو برونزي

أرى أنه حتى لو كان الكرت خارج الضمان فالواجب على انفيديا استبداله فوراً اذا ثبت أن كرت جيفورس احترق بتعريف جيفورس !

في حياتي لم أقرأ نص الترخيص الخاص بالتعريف لكن لا أظن أبداً أن انفيديا ذكرت أنها غير مسئولة أبداً عن أي ضرر ناتج عن التعريف إلا اذا كان التعريف يتم تثبيته على منتج غير مدعوم فهي بالتالي غير مسئولة..

انتظر قليلاً فالشركة ستضطر إلى الاعلان رسمياً عن خطأها عاجلاً و تقوم بعدها بسحب التعريف هذا و حينها تصبح مجبرة على استبدال الكروت التالفة..

سكوت انفيديا حتى الآن عن الاعلان الرسمي و عدم ردها على كل من صادف مشكلة بهذا التعريف هو بسبب بحثها عن مخرج للتهرب من استبدال الكروت التالفة كما يشير الكثيرون في المواقع الأجنبية !!

مع أنه ليس من مصلحتها الانتظار أبداً لأن المشكلة ستزداد و تتسع بمرور الزمن...
    [CENTER][h=2][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=350370&p=2549424#post2549424"][COLOR=#800080][B][SIZE=2]تحذير عاجل: التعريف الرسمي لكروت Nvidia رقم 320.18 قادر على حرق كرتك ![/SIZE][/B][/COLOR][/URL][/h][B][FONT=arial black][COLOR=#B22222]
    [/COLOR][/FONT][/B]
    [/CENTER]

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MohammedsF مشاهدة المشاركة
    أرى أنه حتى لو كان الكرت خارج الضمان فالواجب على انفيديا استبداله فوراً اذا ثبت أن كرت جيفورس احترق بتعريف جيفورس !

في حياتي لم أقرأ نص الترخيص الخاص بالتعريف لكن لا أظن أبداً أن انفيديا ذكرت أنها غير مسئولة أبداً عن أي ضرر ناتج عن التعريف إلا اذا كان التعريف يتم تثبيته على منتج غير مدعوم فهي بالتالي غير مسئولة..

انتظر قليلاً فالشركة ستضطر إلى الاعلان رسمياً عن خطأها عاجلاً و تقوم بعدها بسحب التعريف هذا و حينها تصبح مجبرة على استبدال الكروت التالفة..

سكوت انفيديا حتى الآن عن الاعلان الرسمي و عدم ردها على كل من صادف مشكلة بهذا التعريف هو بسبب بحثها عن مخرج للتهرب من استبدال الكروت التالفة كما يشير الكثيرون في المواقع الأجنبية !!

مع أنه ليس من مصلحتها الانتظار أبداً لأن المشكلة ستزداد و تتسع بمرور الزمن...
    يا ريت دة يحصل بس انا مش مستحمل الوقت دة كله من غير جهاز , و بصراحة مش عارف الناس بتعمل ايه و القنوات الفضائية كلها إعلانات بشكل مستفز جدا

عضو برونزي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tiger76 مشاهدة المشاركة
    يا ريت دة يحصل بس انا مش مستحمل الوقت دة كله من غير جهاز , و بصراحة مش عارف الناس بتعمل ايه و القنوات الفضائية كلها إعلانات بشكل مستفز جدا
    لا عليك سيحصل ان شاء الله ، انتظر فقط ريحة الشياط تلف العالم ! :D

10~15 كرت محترق لن يصنعو فضيحة...

[CENTER][h=2][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=350370&p=2549424#post2549424"][COLOR=#800080][B][SIZE=2]تحذير عاجل: التعريف الرسمي لكروت Nvidia رقم 320.18 قادر على حرق كرتك ![/SIZE][/B][/COLOR][/URL][/h][B][FONT=arial black][COLOR=#B22222]
    [/COLOR][/FONT][/B]
    [/CENTER]

مشرف سابق الصورة الرمزية Ahmad Rady

ربنا يخلف عليك بالخير ... لو ليك علاقات في شركة مترا ... ممكن يصلحوه بره في جيجابايت تايوان ... ايام الـ 9800GTX اخ اداهم الكارت واتصلح بتكلفة عالية شوية بس كان ارحم من فقدانه تماما ...
    بس للأسف الموضوع مشي علاقات يعني مش بشكل رسمي ... بس حاول ... لحين صدور اعتراف من الشركة بمشكلتهم ... وللأسف اعتقد انه حتى لو حصل، الكلام ده مش ها يسري على المصريين لان مفيش حد يدور على حقوقهم كالعادة ... وحسبنا الله ونعم الوكيل ...

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmad Rady مشاهدة المشاركة
    ربنا يخلف عليك بالخير ... لو ليك علاقات في شركة مترا ... ممكن يصلحوه بره في جيجابايت تايوان ... ايام الـ 9800GTX اخ اداهم الكارت واتصلح بتكلفة عالية شوية بس كان ارحم من فقدانه تماما ...
    بس للأسف الموضوع مشي علاقات يعني مش بشكل رسمي ... بس حاول ... لحين صدور اعتراف من الشركة بمشكلتهم ... وللأسف اعتقد انه حتى لو حصل، الكلام ده مش ها يسري على المصريين لان مفيش حد يدور على حقوقهم كالعادة ... وحسبنا الله ونعم الوكيل ...
    أنا كلمتهم النهاردة و قالولى انهم بيتعاملوا فى الضمان فقط, و بما ان الكارت خارج الضمان يبقى ملهمش دعوة, طبعا أنا زعقت فى التليفون و بفكر أقدم بلاغ لحماية المستهلك

عضو فضي الصورة الرمزية Ahmed Elbrbry

هل جربت تعمل تحديث للبايوس من الدوس يا اخى
    انا كنت شرحت الطريقة فى موضوع قبل كدة هحاول اجيب لك لينك ليها و كويس انك عندك كارت تانى

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed_elbrbry مشاهدة المشاركة
    هل جربت تعمل تحديث للبايوس من الدوس يا اخى
    انا كنت شرحت الطريقة فى موضوع قبل كدة هحاول اجيب لك لينك ليها و كويس انك عندك كارت تانى
    بس البوردة ما بتحسش بالكارت أصلا, عموما هات اللينك و اجرب و ربنا يقدم ما فيه الخير

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2

المفضلات