صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 1 2 3
النتائج 31 إلى 40 من 40

الموضوع: تجميع كيسة ب 4000 ج

إداري سابق الصورة الرمزية Ahmed.Elsayed

رد: تجميع كيسة ب 4000 ج

أخى أنت تتكلم كأن فرق السعر عالى جداً بالنسبة للأداء المعادلة متوازنة

والألعاب التى وصلت إلى 60 فريم بالثانية هى ألعاب ضعيفة ولا تحتاج إلى معالج أو كارت عالى

وإذا حسبتها بطريقة صحيحة فالذى ستقوم بتوفيره فى سعر المعالج ستقوم بدفعه فى فواتير الكهرباء (بسبب الحاجة إلى كسر معالجات البلدوزر للحصول على أداء أعلى منها والأحتياج إلى باورسبلاى أعلى وللأستهلاك العالى للطاقة)

ومعالج مثل I3 3220 سعره معقول وأستطاع التفوق على معالجات رباعية من AMD (والتى تقبل كسر السرعة) فى الكثير من الألعاب والتى تحتاج إلى نواتين أو أربع أنوية لأحتوائه على خاصية ال Hyper Threading

فإذا كانت المقارنة ما بين المعالج I3 3220 والمعالج FX 6300 فى نفس الفئة السعرية ممكن أن تنصح بالمعالج FX 6300 لكنى لا أنصح به، وإذا كانت المقارنة بين FX 8350 والمعالج I5 3470 فى نفس الفئة السعرية فالمعالج I5 3470 يتفوق

وعلى حسب ما أعرفه فأن معالجات FX 6300 تحتوى على 6 أنوية منطقية وليست أنوية حقيقية

وال 6 أنوية أو ال 8 أنوية خدعة من شركة AMD فى طريقة بناء المعالج وتقدم أداء أفضل من ال Hyper Threading ولكنها ليست كلها أنوية حقيقة

وهذه مراحعة من موقع Guru3d الشهير للمعالج fx 8350

https://www.guru3d.com/articles_page..._review,2.html

قم بالقراءة بدءاً من السطر الثالث :

This is very simple, one Piledriver module basically has two logical AMD64 CPU cores tied together. With four Piledriver modules you thus get eight logical CPU cores. Please have a look at the die photo below where you will understand it more easily after observing.

وأنظر إلى الصورة

فيتضح الاَتى بأن كل PileDriver Module عبارة عن 2 نواة منطقية (وليس حقيقية) متصلان ببعضهما وهذا معناه بأن أربعة من PileDriver Module تساوى ثمانية Logical Cores وليس ثمانية Physical Cores (أنوية حقيقية)
    التعديل الأخير تم بواسطة Ahmed.Elsayed ; 17-07-2013 الساعة 16:15

عضو تقني سابق الصورة الرمزية Dark shadow

[/QUOTE]
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DareL مشاهدة المشاركة
    :o

- أقصى ميزانية محددة: 4000 جنيه

يقدر يجيب معالج I5 3470 + 7850 2G
    وكيسة وبور وبوردة ورام

وقمت حضرتك نصحو بهذه التجميعة :eek::eek:

MSI 970A-G46 Socket AM3+

) 600)

AMD Phenom™ II X4 955 3.2GHz) 580)

120 (

Cooler Master Blizzard T2 CPU Cooler)

260 (

Kingston ValueRAM 4GB DDR3 1600MHz)

1400 (
    SAPPHIRE HD 7850 1GB GDDR5 Dual-X
    )

350 (Thermaltake V4 BLACK EDITION mid tower + 450w PSU)

اجمالي 3300 جنية

من باب العلم انا عندي نفس البروسسور ونفس الكارت لكن موديل سافير والفريمات تصل الي 60 في غالبيه الالعاب علي اقصي اعدادات مثل كرايسس 2

والبروسسور ممتاز جداً في الجيمز وغيره .

......................................

الباور زياده قوي عن متطلبات الكارت

نصيحه مني ليك

هات كيسه بدون باور ب 100 جنية

و باور سبلاي 500 وات جاما ب 350 ؟ هل تعلم ان البور اللى حضرتك نصحته بيه لا يعطى القدر المكتوبة عليه تماما
    [QUOTE=DareL;2585184]

يا اخي انا عندي كيسه تجاريه اديلها 5 سنين مفيهاش اي مشكله وبدون اي مراوح ودوشتها وشكلها ممتاز جداً

طب ارد اقول ايه حضرتك بتقول ان الكيسة العادية افضل الىل هو ازاى يعنى :confused:

كل المطلوب منك سيب الكيسه مفتوحه صيف وشتاء

:D صيف وشتاء ده مش هتلم تراب ده هتلم تعابين :D

درجه حرارة المكونات لاتتخطي حد الامان :rolleyes:

الكيسات الاحترافيه ديه لو بتحب انك تكسر السرعه وكسر السرعه دوه موال من باور وتبريد ومراوح الي اخره

مش شرط تماما اولا تهوية افضل ودرجات حرارة افضل ومنع دخول الاتربة وتراكمها وكابل مانجميت وتركيب القطع بكل راحة

بقي معقول نجيب بروسسور ب 1500 جنية وبعد كده نشتري بوردته تكون ب 400 جنية عشان نوفر ونعوض ده في ده ؟!

طب وهيا فيها ايه وهيا البوردة ايه علاقتها بالاداء اذا كان الجهاز لا يستخدم للكسر

باقل من المبلغ ده ممكن تجيب : بورده + بروسسور 955 + رامه 4 جيجا + مشتت معقول

400 + 580 + 250 + 120 = 1350

بعيد عن الكلام الكثير والمحادثات حضرتك احنا بننصح بحاجة افضل للمستقبل مش معقول الراجل كل شوية هيغير المعالج . المعالج اطول عمرا من الكارت كمثال هو هيشترى كارت 7850 حاليا لاكن فى المستقبل هيجيب كارت اقوى منه بكثير يعنى كمثال حضرتك التجميعة بمعالج AMD Phenom™ II X4 955 3.2GHz
    هل تقدر تشغل كارت مثل gtx 690 او gtx 680 بدون عنق فى احنا لما بننصح حد بننصحو دايما للافضل للمستقبل (ده مجرد مثال مش اكثر )

ارجو ان اكون وضحت لك بعد النقط الهامة

:rolleyes:

التعديل الأخير تم بواسطة Dark shadow ; 17-07-2013 الساعة 16:23

عضو برونزي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed.Elsayed مشاهدة المشاركة
    أخى أنت تتكلم كأن فرق السعر عالى جداً بالنسبة للأداء المعادلة متوازنة

والألعاب التى وصلت إلى 60 فريم بالثانية هى ألعاب ضعيفة ولا تحتاج إلى معالج أو كارت عالى

وإذا حسبتها بطريقة صحيحة فالذى ستقوم بتوفيره فى سعر المعالج ستقوم بدفعه فى فواتير الكهرباء (بسبب الحاجة إلى كسر معالجات البلدوزر للحصول على أداء أعلى منها والأحتياج إلى باورسبلاى أعلى وللأستهلاك العالى للطاقة)

ومعالج مثل I3 3220 سعره معقول وأستطاع التفوق على معالجات رباعية من AMD (والتى تقبل كسر السرعة) فى الكثير من الألعاب والتى تحتاج إلى نواتين أو أربع أنوية لأحتوائه على خاصية ال Hyper Threading

فإذا كانت المقارنة ما بين المعالج I3 3220 والمعالج FX 6300 فى نفس الفئة السعرية ممكن أن تنصح بالمعالج FX 6300 لكنى لا أنصح به، وإذا كانت المقارنة بين FX 8350 والمعالج I5 3470 فى نفس الفئة السعرية فالمعالج I5 3470 يتفوق

وعلى حسب ما أعرفه فأن معالجات FX 6300 تحتوى على 6 أنوية منطقية وليست حقيقية (3 أنوية حقيقية فقط)

وال 6 أنوية أو ال 8 أنوية خدعة من شركة AMD فى طريقة بناء المعالج ليس أكثر وتقدم أداء أفضل من ال Hyper Threading ولكنها ليست أنوية حقيقة

وهذه مراحعة من موقع Guru3d الشهير للمعالج fx 8350

https://www.guru3d.com/articles_page..._review,2.html

قم بالقراءة بدءاً من السطر الثالث :

This is very simple, one Piledriver module basically has two logical AMD64 CPU cores tied together. With four Piledriver modules you thus get eight logical CPU cores. Please have a look at the die photo below where you will understand it more easily after observing.

وأنظر إلى الصورة

فيتضح الاَتى بأن كل PileDriver Module عبارة عن 2 نواة منطقية (وليس حقيقية) متصلان ببعضهما وهذا معناه بأن أربعة من PileDriver Module تساوى ثمانية Logical Cores وليس ثمانية Physical Cores (أنوية حقيقية)

كرايسس 2 ضعيفة ؟!

غالبية الالعاب الجديدة ضعيفة ؟!

https://www.gamespot.com/games.html?...c&official=all

غالية الالعاب ديه علي 60 فريم !!!!!!!! علي اقصي اعدادات رسيوليوشن 1600*1200

اصلاً انا افعل خاصية vsync من اجل تخفيض الضغط الذي لا داعي له علي الكارت والفريمات تصل الي 100 تقريباً بدون هذه الخاصية ونسبة استغلال الكارت لم تتخطي 80% علي اعلي ضغط واستخدام ذاكرة الكارت لم يصل الي 1 جيجا ابداً و هذا ببرنامج MSIAfterburner

معالجات FX 6300 تحتوى على 6 أنوية منطقية وليست حقيقية (3 أنوية حقيقية فقط)

لا يعنيني في شيء عدد الانوية المهم الاداء

لست بحاجة الي كسر السرعه للحصول علي اداء اعلي لمعالج مثل fx6300 لانه كافي لكروت قوية مثل 7950 بدون كسر واستهلاك الطاقة الخاص به ممتاز 95 وات فقط لا غير لذا لن احتاج الي باور اعلي ولن يكون استهلاك الطاقة عالي مادام لا يوجد كسر سرعه

ال 955 ممتاز جداً مع كارت 7850 فهل ستكون هناك مشكله بين كارت 7950 و fx6300 ?!

بحاول اعمل برنت سكرين للعبة كرايسس 2 وانا بلعبها بس بتدي صورة سودا مش عارف ليه؟

هحاول اشوفلها حل عشان ارفعلكم صورة تشوفوا بعنيكم

عضو برونزي

- أقصى ميزانية محددة: 4000 جنيه

يقدر يجيب معالج I5 3470 + 7850 2G
    وكيسة وبور وبوردة ورام

وقمت حضرتك نصحو بهذه التجميعة :eek::eek:

MSI 970A-G46 Socket AM3+

) 600)

AMD Phenom™ II X4 955 3.2GHz) 580)

120 (

Cooler Master Blizzard T2 CPU Cooler)

260 (

Kingston ValueRAM 4GB DDR3 1600MHz)

1400 (
    SAPPHIRE HD 7850 1GB GDDR5 Dual-X
    )

350 (Thermaltake V4 BLACK EDITION mid tower + 450w PSU)

اجمالي 3300 جنية

من باب العلم انا عندي نفس البروسسور ونفس الكارت لكن موديل سافير والفريمات تصل الي 60 في غالبيه الالعاب علي اقصي اعدادات مثل كرايسس 2

والبروسسور ممتاز جداً في الجيمز وغيره .

......................................

يا اخي انا عندي كيسه تجاريه اديلها 5 سنين مفيهاش اي مشكله وبدون اي مراوح ودوشتها وشكلها ممتاز جداً

طب ارد اقول ايه حضرتك بتقول ان الكيسة العادية افضل الىل هو ازاى يعنى :confused:

كل المطلوب منك سيب الكيسه مفتوحه صيف وشتاء

:D صيف وشتاء ده مش هتلم تراب ده هتلم تعابين :D

درجه حرارة المكونات لاتتخطي حد الامان :rolleyes:

الكيسات الاحترافيه ديه لو بتحب انك تكسر السرعه وكسر السرعه دوه موال من باور وتبريد ومراوح الي اخره

مش شرط تماما اولا تهوية افضل ودرجات حرارة افضل ومنع دخول الاتربة وتراكمها وكابل مانجميت وتركيب القطع بكل راحة

بقي معقول نجيب بروسسور ب 1500 جنية وبعد كده نشتري بوردته تكون ب 400 جنية عشان نوفر ونعوض ده في ده ؟!

طب وهيا فيها ايه وهيا البوردة ايه علاقتها بالاداء اذا كان الجهاز لا يستخدم للكسر

باقل من المبلغ ده ممكن تجيب : بورده + بروسسور 955 + رامه 4 جيجا + مشتت معقول

400 + 580 + 250 + 120 = 1350

بعيد عن الكلام الكثير والمحادثات حضرتك احنا بننصح بحاجة افضل للمستقبل مش معقول الراجل كل شوية هيغير المعالج . المعالج اطول عمرا من الكارت كمثال هو هيشترى كارت 7850 حاليا لاكن فى المستقبل هيجيب كارت اقوى منه بكثير يعنى كمثال حضرتك التجميعة بمعالج AMD Phenom™ II X4 955 3.2GHz
    هل تقدر تشغل كارت مثل gtx 690 او gtx 680 بدون عنق فى احنا لما بننصح حد بننصحو دايما للافضل للمستقبل (ده مجرد مثال مش اكثر )

ارجو ان اكون وضحت لك بعد النقط الهامة

:rolleyes:

الرد بسيط جداً

1- فيه اختراع اسمه بلاور ب 75 جنية تقدر تنضف بيه الكيسة مره كل شهرين في دقايق وصدقني حتي التعابين هتطير

2- الكيسات الاحترافية مكلفة ويشتريها الي يقدر عليها واصلا طريقة عملها اننا بنقفل الكيسة فبتلم الهوا السخن وتخزنه فبرنجع نطرده بمراوح الكيسة لبره , طيب ايه رايك منقفيلش الكيسة احسن

3- فرضنا انه اشتري كارت 7850 و بروسسور 955 وبورده ب 400 جنية وبعد سنتين عايز يحدث

عادي ممكن يبيع البورده والبروسسور ( سعرهم 1000 جنية جداد وهو خايب هيبيعهم ب 500 جنية ) ومش هيخسر فيهم كتير وعليهم الكارت 7850 ويجيب بروسسور جديد وبورده جديدة وكارت جديد بالمعمارية الحديثه النازلة بعد سنتين

بعيد عن الكلام الكثير والمحادثات حضرتك انا بنصح بحاجة افضل للمستقبل

وانا لما بنصح حد بننصحو دايما للافضل للمستقبل (ده مجرد مثال مش اكثر )

ارجو ان اكون وضحت ليك بعض النقط الهامة :D

عضو فضى الصورة الرمزية Mahmoud Essam

الرد بالاقتباس

بالتوفيق
    اول رد لحضرتك بالنسبة لمواصفات الشركات : انا عايز حضرتك كدة تشوف الموصفات القصوى لتشغيل لعبة زى Max Panye 3 هتلاقى بروسيسور I7 3930K و رام 16 جيجا و كرت GTX 680 و دة عشان مثلا عايز اشغل اللعبة على دقة زى FullHD و اعلى الاعدادات :eek: طبعا دة كلام غير منطقى بالمرة و انا بمعالج I5 3470 و رام 4 جيجا و كرت HD 7870 اقدر اشغل اللعبة على الاعدادات القصوى و دقة FullHD و دة يدل على ان المواصفات اللى بتنصح بها الشركات المصنعة بتكون غير متوافقة مع الواقع و اللى بيحدد دة مراجعات قياس الاداء و بالنسبة لتجربة حضرتك انا عايزك كدة تشغل تشغل لعبة زى Mafia 2 بنفس امكانيات جهازك و تشغل Mafia 2 بنفس الامكانيات مع تغير المعالج الى I3 3220 و شوف فرق الفيريمات . و بالنسبة لبرنامج 3D Mark انا مادام هشترى جهاز للالعاب يبقى اشوف اداء المعالج مع الالعاب المختلفة مش موقع يبنى كل اختباراته على برنامج 3D Mark انا عايز الرابط اللى حضرتك جايبه توضحلى فيه اختبار واحد لمعالج Phenom II X4 955 مع اى لعبة اختبار بمعنى اختبار يعنى يوضح عدد الفيريمات و الدقة المستخدمة و غيرها . بالنسبة للمراجعة اللى حضرتك بتقول ان معالجك جاب اكثر من 60 فريم انا عايزك تشوف لعبة زى Metro 2033 فى نفس المراجعة و معالجك جاب 23 فريم :eek: دة معناه ان اللعبة بتبطئ ؟؟ لكن شوف معالج زى I5 2300 جاب كام ؟؟ . بالنسبة لرد حضرتك على تسويق المنتجات ديه مواقع مشهورة و موثوق فيها و نتائج الاختبارات بتبقى قدامك مش زى الموقع اللى حضرتك جايبه بيقول ان اللعبة ديه هتشتغل لا ديه مش هتشتغل طيب بناء على اية قال الكلام دة ؟؟ موقع TomsHardware دة موقع بتستشهد بيه شركات زى GigaByte و Asus فى منتجاتها . اة نحن بحاجة لمعالج I5 عشان اقدر اشغل لعبة زى Crysis 3 بدون تبطئ و حضرتك ناسى حاجة كمان انا عايز اشوف اداء معالجك مع كرت زى HD 7950 بدون كسر سرعة و اشوف اداء معالج I5 3470 مع نفس الكرت و احكم انت ؟ . اخى انا ملاحظ انك من اول لما دخلت المنتدى و انت بتكتب معالج زى FX 6300 حتى لو الميزانية كافية لمعالج I5 3470 و بتكتب معالج زى Phenom II X4 955 حتى لو الميزانية كافية لمعالج I3 3220 و دة طبعا مش هنسمح بيه لان دة يعتبر ضلال للاعضاء فمادام هناك معالجات افضل فى الاداء و مناسبة للميزانية فمفيش مانع من شرائها خصوصا ان الفرق فى السعر بينهم لا يتعدى 400 ج و ارجو منك عدم التحيز لشركة معينة لانك قمت بتجربتها و لم تقم بتجربة الشركة الاخرى لاننا فى المنتدى متحيزين لانتل لانها اقوى فى الاداء مش عشان احنا مثلا اجهزتنا كلها انتل ولا حاجة . فى النهاية انا عايز حضرتك تشوف اى مراجعة لكرت شاشة فى موقع اجنبى و شوف الجهاز المستخدم Intel ولا AMD ؟ .
    [CENTER][B][FONT=comic sans ms][SIZE=3]
    [/SIZE][/FONT][/B]

[IMG]https://img805.imageshack.us/img805/2066/dfgdfga.jpg[/IMG]
    [B][FONT=comic sans ms][SIZE=3]hoda_algamed[/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=comic sans ms][SIZE=3]سابقا[/SIZE][/FONT][/B] :D[/CENTER]

عضو برونزي

لا حول ولا قوه الا بالله ايه الكلام ده كله ده رغم الشرح الي انا شرحته

فيه لعب قليلة بتحتاج امكانيات عاليه جداً زي مترو وكرايسس 3 وديه تشكل بالكتير 5% من الالعاب

اما بقيه الالعاب تكفيها امكانيات جهازي

انا مش هدفع 5 او 6 الاف جنية في كيسة عشان اشغل لعبه زي كرايسس 3 علي اقصي اعدادات

في داهيه اللعبة مدام الباقي شغال كويس

وبالتاكيد بروسسور 955 مش هيقدر علي كارت 7950 زي ما انا وضحت من قبل

علي العموم الرد علي كلامك كله سهل جداً برضو

بس دلوقتي وقت صلاه التراويح

BRB

حلوة ضلال للاعضاء

هيه فعلاً ضلال

عضو برونزي

فيه حاجه اسمها تفكير بسيط وحاجة اسمها تفكير مركب

وللاسف تفكيركم بسيط جداً جداً

مشرف سابق الصورة الرمزية على السيد جمعه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mahmoud Essam مشاهدة المشاركة
    اول رد لحضرتك بالنسبة لمواصفات الشركات : انا عايز حضرتك كدة تشوف الموصفات القصوى لتشغيل لعبة زى Max Panye 3 هتلاقى بروسيسور I7 3930K و رام 16 جيجا و كرت GTX 680 و دة عشان مثلا عايز اشغل اللعبة على دقة زى FullHD و اعلى الاعدادات :eek: طبعا دة كلام غير منطقى بالمرة و انا بمعالج I5 3470 و رام 4 جيجا و كرت HD 7870 اقدر اشغل اللعبة على الاعدادات القصوى و دقة FullHD و دة يدل على ان المواصفات اللى بتنصح بها الشركات المصنعة بتكون غير متوافقة مع الواقع و اللى بيحدد دة مراجعات قياس الاداء و بالنسبة لتجربة حضرتك انا عايزك كدة تشغل تشغل لعبة زى Mafia 2 بنفس امكانيات جهازك و تشغل Mafia 2 بنفس الامكانيات مع تغير المعالج الى I3 3220 و شوف فرق الفيريمات . و بالنسبة لبرنامج 3D Mark انا مادام هشترى جهاز للالعاب يبقى اشوف اداء المعالج مع الالعاب المختلفة مش موقع يبنى كل اختباراته على برنامج 3D Mark انا عايز الرابط اللى حضرتك جايبه توضحلى فيه اختبار واحد لمعالج Phenom II X4 955 مع اى لعبة اختبار بمعنى اختبار يعنى يوضح عدد الفيريمات و الدقة المستخدمة و غيرها . بالنسبة للمراجعة اللى حضرتك بتقول ان معالجك جاب اكثر من 60 فريم انا عايزك تشوف لعبة زى Metro 2033 فى نفس المراجعة و معالجك جاب 23 فريم :eek: دة معناه ان اللعبة بتبطئ ؟؟ لكن شوف معالج زى I5 2300 جاب كام ؟؟ . بالنسبة لرد حضرتك على تسويق المنتجات ديه مواقع مشهورة و موثوق فيها و نتائج الاختبارات بتبقى قدامك مش زى الموقع اللى حضرتك جايبه بيقول ان اللعبة ديه هتشتغل لا ديه مش هتشتغل طيب بناء على اية قال الكلام دة ؟؟ موقع TomsHardware دة موقع بتستشهد بيه شركات زى GigaByte و Asus فى منتجاتها . اة نحن بحاجة لمعالج I5 عشان اقدر اشغل لعبة زى Crysis 3 بدون تبطئ و حضرتك ناسى حاجة كمان انا عايز اشوف اداء معالجك مع كرت زى HD 7950 بدون كسر سرعة و اشوف اداء معالج I5 3470 مع نفس الكرت و احكم انت ؟ . اخى انا ملاحظ انك من اول لما دخلت المنتدى و انت بتكتب معالج زى FX 6300 حتى لو الميزانية كافية لمعالج I5 3470 و بتكتب معالج زى Phenom II X4 955 حتى لو الميزانية كافية لمعالج I3 3220 و دة طبعا مش هنسمح بيه لان دة يعتبر ضلال للاعضاء فمادام هناك معالجات افضل فى الاداء و مناسبة للميزانية فمفيش مانع من شرائها خصوصا ان الفرق فى السعر بينهم لا يتعدى 400 ج و ارجو منك عدم التحيز لشركة معينة لانك قمت بتجربتها و لم تقم بتجربة الشركة الاخرى لاننا فى المنتدى متحيزين لانتل لانها اقوى فى الاداء مش عشان احنا مثلا اجهزتنا كلها انتل ولا حاجة . فى النهاية انا عايز حضرتك تشوف اى مراجعة لكرت شاشة فى موقع اجنبى و شوف الجهاز المستخدم Intel ولا AMD ؟ .
    أخى محمود مش من المفترض اصلا انك تتحيز لشركه على حساب شركه أنت كل أللى عليك أنك بتنصح بقطع هاردوير مناسبه للشريحه السعريه سواء من Intel أو من amd و ده أللى من المفترض من حضرتك والاخوه الاعضاء بتعملوه ومجهود مشكور منكم بس هنا اعزرنى التحيز لانتل شىء غير جيد على الاطلاق لان amdبتقدم ايضا معالجات ممتازه وعن تجربه شخصيه بعيدا عن المراجعات وأما الأستاذ العزيز DareL مش عارف ليه أنت مصمم على معالج واحد صالح لكل الشرائح السعريه بدون النظر للمستقبل لاطول فتره ممكنه من فضلك متبصش تحت رجليك وكل واحد يشترى على قد الميزانيه اللى هو محددها أحنا محدش شغال فينا فى اى شركه منهم علشان نقعد نتخانق أنهو الاحسن

إداري سابق الصورة الرمزية Ahmed.Elsayed

من يعتقد بأنه على علم بكل شئ وبأن غيره لا يعلم أى شئ فهو أكبر الجهلاء

بما أن الموضوع دخل فى مشادات لا معنى لها فسيتم غلقه وعقاب الأعضاء التى خرجت عن النص.
    التعديل الأخير تم بواسطة Ahmed.Elsayed ; 17-07-2013 الساعة 20:53

عضو محترف الصورة الرمزية unexpected

في الحقيقة يا شباب اصعب حاجة في الدنيا انك تجادل واحد متعصب لشركة معينة حتى لو احضرت كل اثباتات الدنيا لن يقتنع لانة لن يرى غير الامر الذي يفكر فية
    ولهذا سيتم اغلاق الموضوع لان الاخ بيجادل وخلاص
    فيه حاجه اسمها تفكير بسيط وحاجة اسمها تفكير مركب

وللاسف تفكيركم بسيط جداً جداً
    في الحقيقة لا اعرف ماذا اقول لك لكن بما ان تفكيرنا بسيط من رايي لماذا تشارك معنا روح شوف ناس تفكيرها عالي مثل تفكيرك
    وطبعا تم مخالفتك على هذا الكلام
    التعديل الأخير تم بواسطة unexpected ; 17-07-2013 الساعة 21:20
    CPU: I7 4770K
    Motherboard: ASUS Z87-DELUXE
    video card: Gigabyte GTX 780 OC
    RAM: G.Skill 2x4GB DDR3
    Samsung 840 Pro Series 2.5'' 128GB SSD SATA III
    Cooling: Noctua NH-D14
    PSU: Seasonic X-Series 850W
    unexpected out

صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 1 2 3

المفضلات