النتائج 1 إلى 2 من 2

الموضوع: المساعدة في اختيار مزود طافة مناسب الميزانية 700 والتفاصيل داخل الموضوع

عضو الصورة الرمزية MWV

Question المساعدة في اختيار مزود طافة مناسب الميزانية 700 والتفاصيل داخل الموضوع

اولا انا امتلك كارت Nvdia GTX 650 2GB من جيجا بايت النسخة مكسورة السرعة مصنعيا

اما باقي مكونات الجهاز فهي قديمة يعنى البروسيسور سوكت 775 من الجيل القديم خالص انا بدور على معالج
    Core™ 2 Quad Q9550 او اعلى الماذر بورد جيجا بايت ga-ep43-us3l انا اولا عندي باور cooler master
    400
    الباور بقاله عندي حوالي اربع سنوات بدء من ساعة مركبت الكارت يسخن بسبب ان المروحة كانت واقفة فكتها ورشيت عليها الزيت اشتغلت شوية بس لقيت الزنر بتاع الباور اللي مسئول عن الAC حواليه حارق سطح البورد بتاعة الباور ومن تحت لو حركته بتتحرج معاه حته من سطح البورد هو طبعا شغال لا الزنر المسئول عن الAC لو فصل هايفصل الباور كله بس انا قلقان وعاوز اشتري باور جديد عشان كمان مستقبل التحديث فعاوز اجيب باور سبلاي محترم ويكون عالي عشان ناوي على جهاز تقيل ومدام هاغير الباور يبقى بالمره واجيبه عالي مش هايخسر

انا دخلت على هاي اند لقيت افضل حاجة تناسب الميزانية دول لو حد يعرف شركة تانية عندها انتك مثلا يبقى كويس وانتوا طبعا تعرفوا اكثر مني وتعرفوا انه الافضل لان انا مش متابع من فترة

CORSAIR TX650 V2 80 PLUS Bronze PSU

سعره 675

Thermaltake Toughpower XT TPX-675M 675W PSU

سعره 725

Cooler Master GX750 750w 80+ BRONZE

سعره 650

دول اللي لقتهم يناسبوا الميزانية لو في انتك انا على ايام مابتابع كان الانتك والثرمينال افضل شىء ماعرفش دلوقتي الدنيا ايه فارجوكم تفيدوني وارجو سرعة الرد عشان انا عاوز اشتريه اليوم بإذن الله

اما عن رئي فانا ارى افضل باور فيما عرضت هو Thermaltake Toughpower XT TPX-675M 675W PSU من حيث الجودة والكفائة

معلش انا طولت اوي
    :o

التعديل الأخير تم بواسطة MWV ; 23-07-2013 الساعة 08:37

عضو الصورة الرمزية MWV

رد: المساعدة في اختيار مزود طافة مناسب الميزانية 700 والتفاصيل داخل الموضوع

شكراااااااا جداااااااااااااااااا على المساعدة للاسف لم اعتاد هذا من هذا المنتدى الذي انتمي له منذ زمن :ah8:

ارجو اغلاق الموضوع

تم شراء باور corsair AX850 والحمد لله
    التعديل الأخير تم بواسطة MWV ; 27-07-2013 الساعة 09:42

المفضلات