صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 31

الموضوع: مشكلة مع windows 8.1 enterprise x64 bit قمت بتحميلة من النت و النسخة اصلية

مشرف سابق الصورة الرمزية Ťắќľắḿḿ

رد: مشكلة مع windows 8.1 enterprise x64 bit قمت بتحميلة من النت و النسخة اصلية

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed601 مشاهدة المشاركة
    خلاصة القول وندوز فاشل لن استخدمة هبقى على وندوز 7 الى ان تصدر ميكروسوفت وندوز 8.2 و نرجع نجرب تانى
    يا اخي انت لم تشتري الويندوز لتجربة على جهازك و بعد ذلك تحكم و تقول فاشل او غير فاشل؟؟؟؟؟؟
    ويندوز 8.1 لم يصدر بعد
    و بالنسبة للويندوز 8 برو النسخة الاصلية انا لي شهرين اشتغل عليها بدون اي مشاكل و الاداء في الالعاب افضل بكثير من ويندوز 7 هذا ناهيك عن سرعة قيام الويندوز و اغلاقها.

المشرف العام الصورة الرمزية Black foxer

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ťắќľắḿḿ مشاهدة المشاركة
    يا اخي انت لم تشتري الويندوز لتجربة على جهازك و بعد ذلك تحكم و تقول فاشل او غير فاشل؟؟؟؟؟؟
    ويندوز 8.1 لم يصدر بعد
    و بالنسبة للويندوز 8 برو النسخة الاصلية انا لي شهرين اشتغل عليها بدون اي مشاكل و الاداء في الالعاب افضل بكثير من ويندوز 7 هذا ناهيك عن سرعة قيام الويندوز و اغلاقها.

تمام يا كبير هو ده الكلام وفعلا ويندوز جاااااامد ملهوش حل

بس النهائية نزلت على موقع سيرفر MSDN
    اللهم اغفر لسيد سعيد جنيدي ذنوبه وتجاوز عن سيّئاته و ارحمه برحمتك الواسعة

برجاء الدعاء لاستاذي / سيد سعيد جنيدي بالرحمة والمغفرة

عضو فضي الصورة الرمزية ahmed601

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Black foxer مشاهدة المشاركة
    على فكرة النسخة ناجحة جدااا

لكن لمن يعرف ان يستخدمها
    تتصدق فعلا بستخدم نظام linux ubuntu و استخدمة جميع اصدارات الوندوز من 1995 الى وندوز 7 و 8 و 8.1 و مش عارف استخدم الوندوز 8.1 طيب بما ان وندوز 8 مش فاشل لية تم اصدار وندوز 8.1 ؟
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ťắќľắḿḿ مشاهدة المشاركة
    ويندوز 8.1 لم يصدر بعد

الوندوز فية مشاكل مع بعض التعريفات و ايضا مشاكل فى النظام ذات نفسة و ثغرات كتير لن يستقر الا بعد sp1 و sp2 و سريع فى الاقلاع ايوة و لكن بيقع بسرعة مش ذى ثبات وندوز 7

عضو الصورة الرمزية kogi2010

انت مصمم على ويندوز 7 ( افشل نظام بعد الفيستا )
    ويندوز 8 افضل طبعا فى كل حاجة اسرع اخف بس مش ثابت يعنى استحالة تلاقى جهاز عليه 8 اكتر من 3 شهور
    ومع الوقت اداءه بيقل ( لكن يظل افضل واسرع من ال7 )
    وعشان كده نزلوا ال 8.1 لمعالجة ثغرات ال 8
    و انا جربت النسخ الاولية من 8.1 فاشلة بمعنى الكلمة ومشاكل تعريفات كتير
    لكن النسخة النهائية نالت اعجابى فعلا سدت كل الثغرات فى 8 اداء وفرق سرعة واضح

عضو برونزي

مع احترامى لكل اراء الاعضاء لكنى سطبت النسخه 8.1 البرو اكس 64 ودخلت السيريال اثناء التسطيب وعملت ريستارت لقيت كل التعاريف شغاله من غير ما اسطب اى حاجه وحتى الفريم ورك ولعبت عليها مترو وباتل فيلد وغيرها وما فيش اى مشاكل مع انى شغال بالكرت المدمج على المعالج والنسخه سلسله جدا حتى مع البرامج لحد دلوقتى مافيش اى مشاكل معاها واكتر حاجه جذبت نظرى فيها ان الاقلاع والريستارت سريع جدا مع ان الهارد اللى مسطب عليه النسخه قديم وتقيل .... اما سلبياتها اللى لاحظتها ان ظاهر فى الجانب الايمن على الديسك توب انها ايفاليوشن كوبى اما الانتى فايروس فالويندوز ديفيندر جباروتقريبا معظم النسخ ال 2014 بتشتغل معاه وانا مسطب الافاست 2014 وشغال تمام بدون مشاكل اما بالنسبه لقائمه ريستارت فمش عامله مشكله معايا وبجيب اللى عاوزه من برامج عادى خالص بالاضافه اللى ان فى برامج بتظهر قائمه ستار الاعتياديه لكن انا شايف ان النسخه دى اكثر امانا وسلاسه..شكر.

عضو

أنا حملت نسخة انتربرايس 32 وعملت لها أكتفيت شغالة تمام الحمدلله وعلى فكرة هذا الويندوز أفضل من السفن

فقط العلامة المائية لم تبرح مكانها

عضو الصورة الرمزية kaappoo

النسخة ممتازة و حاول تجيبب تعريف الخاص بها وليس تعريفات windows 8 ..انا شغال بها منذ اسبوعان و لم يحدث اي خطاء كما ذكرت

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kogi2010 مشاهدة المشاركة
    انت مصمم على ويندوز 7 ( افشل نظام بعد الفيستا )
    ويندوز 8 افضل طبعا فى كل حاجة اسرع اخف بس مش ثابت يعنى استحالة تلاقى جهاز عليه 8 اكتر من 3 شهور
    ومع الوقت اداءه بيقل ( لكن يظل افضل واسرع من ال7 )
    وعشان كده نزلوا ال 8.1 لمعالجة ثغرات ال 8
    و انا جربت النسخ الاولية من 8.1 فاشلة بمعنى الكلمة ومشاكل تعريفات كتير
    لكن النسخة النهائية نالت اعجابى فعلا سدت كل الثغرات فى 8 اداء وفرق سرعة واضح

اية الفشل فى وندوز 7 ؟
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ka3esh مشاهدة المشاركة
    مع احترامى لكل اراء الاعضاء لكنى سطبت النسخه 8.1 البرو اكس 64 ودخلت السيريال اثناء التسطيب وعملت ريستارت لقيت كل التعاريف شغاله من غير ما اسطب اى حاجه وحتى الفريم ورك ولعبت عليها مترو وباتل فيلد وغيرها وما فيش اى مشاكل مع انى شغال بالكرت المدمج على المعالج والنسخه سلسله جدا حتى مع البرامج لحد دلوقتى مافيش اى مشاكل معاها واكتر حاجه جذبت نظرى فيها ان الاقلاع والريستارت سريع جدا مع ان الهارد اللى مسطب عليه النسخه قديم وتقيل .... اما سلبياتها اللى لاحظتها ان ظاهر فى الجانب الايمن على الديسك توب انها ايفاليوشن كوبى اما الانتى فايروس فالويندوز ديفيندر جباروتقريبا معظم النسخ ال 2014 بتشتغل معاه وانا مسطب الافاست 2014 وشغال تمام بدون مشاكل اما بالنسبه لقائمه ريستارت فمش عامله مشكله معايا وبجيب اللى عاوزه من برامج عادى خالص بالاضافه اللى ان فى برامج بتظهر قائمه ستار الاعتياديه لكن انا شايف ان النسخه دى اكثر امانا وسلاسه..شكر.
    يا اخى و الله اعرف ان الوندوز بيعرف كل شى حتى تعريفات الصوت و كرت الشاشة و لكن تعريفات الشركات المصنعة لقطع الهردوير مهمة لانها ادق فى التعريف عن تعريفات الوندوز لو كان كلامك صح كنا لماذا نقوم بتحميل تعريفات لكرت الشاشة ؟
    بالنسبة للانتى فيرس ميكروسوفت انا جربتة كتير تعرف اية عيوبة ؟ هو مبيكشفش الفيروسات اد ما بيكشف كراكات الوندوز و الاوفيس و كراكات اللاعاب يعنى هدفة محاربة القرصنة فى الوجه الاول و الفيروسات فى الاخر لانة برنامج مجانى لكن اى انتى فيرس اخر بتشترية و ليكن كسبارسكى بيبقى الوضع مختلف
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esameldeen1975 مشاهدة المشاركة
    أنا حملت نسخة انتربرايس 32 وعملت لها أكتفيت شغالة تمام الحمدلله وعلى فكرة هذا الويندوز أفضل من السفن
    فقط العلامة المائية لم تبرح مكانها
    ليس افضل الى الان لانة يوجد بعض المشاكل فية مع بعض البرامج و التعريفات
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kaappoo مشاهدة المشاركة
    النسخة ممتازة و حاول تجيبب تعريف الخاص بها وليس تعريفات windows 8 ..انا شغال بها منذ اسبوعان و لم يحدث اي خطاء كما ذكرت
    لم تصدر الى الان اى تعريفات لمنصة z77 من جيجا بيت !

عضو الصورة الرمزية kogi2010

الفشل فى 7 كتييييييييييييييييييييير

1- بطىء اقلاع و اغلاق ممكن ياخد من سنة ل 3 سنين
    2-بطىء تشغيل البرامج فى برنامج تدوس عليه المفروض يفتح فى ثانيتين لكن مع 7 ممكن ياخد 3 اضعاف المدة ده
    3-تصفح الملفات لو فولدر مليان صور وشغال ب 7 هتحس ان الجهاز ميت وخد فترة كبيرة على ما يخلص تحميل الفولدر كامل لكن مع 8 فى ثوانى قليلة كل الصور بتظهر
    4-الالعاب الاداء افضل فى الفريمات خصوصا مع الجيمز الجديدة 2013 اى نعم مش بتفرق فريمات كتير فريمين على الاكثر لكن يظل هناك فرق لصالح ال8
    5-و فوق كل ده الشكل المريح للعين ( بالنسبة لى ) غير ويندوز 7 بشكله العجوز وقامتة كلاسيكية الشكل ( من 18 سنة ويندوز 95 )

مع العلم انا شغال بلاب توب حديث بامكانيات عالية عشان متشككش فى ان العيب من عندى
    ومع العلم برضه انا كنت بستخدم ويندوز 7 من اول ما نزلو النسخة الالفا اللى قبل البيتا حتى

عضو برونزي الصورة الرمزية الحوت

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed601 مشاهدة المشاركة
    تتصدق فعلا بستخدم نظام linux ubuntu و استخدمة جميع اصدارات الوندوز من 1995 الى وندوز 7 و 8 و 8.1 و مش عارف استخدم الوندوز 8.1 طيب بما ان وندوز 8 مش فاشل لية تم اصدار وندوز 8.1 ؟

الوندوز فية مشاكل مع بعض التعريفات و ايضا مشاكل فى النظام ذات نفسة و ثغرات كتير لن يستقر الا بعد sp1 و sp2 و سريع فى الاقلاع ايوة و لكن بيقع بسرعة مش ذى ثبات وندوز 7
    ألي سننه مع windows 8 ومافي مشاكل فيه ابدا وبالعكس انا مرتاح عليه اكثر من 7
    [CENTER][SIZE=4][COLOR=#0000cd]

[SIGPIC][/SIGPIC]
    لن يتم رد على أي موضوع يرسل ع الخاص[/COLOR][/SIZE]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=4]
    [/SIZE][/COLOR][/CENTER]

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kogi2010 مشاهدة المشاركة
    الفشل فى 7 كتييييييييييييييييييييير

1- بطىء اقلاع و اغلاق ممكن ياخد من سنة ل 3 سنين
    2-بطىء تشغيل البرامج فى برنامج تدوس عليه المفروض يفتح فى ثانيتين لكن مع 7 ممكن ياخد 3 اضعاف المدة ده
    3-تصفح الملفات لو فولدر مليان صور وشغال ب 7 هتحس ان الجهاز ميت وخد فترة كبيرة على ما يخلص تحميل الفولدر كامل لكن مع 8 فى ثوانى قليلة كل الصور بتظهر
    4-الالعاب الاداء افضل فى الفريمات خصوصا مع الجيمز الجديدة 2013 اى نعم مش بتفرق فريمات كتير فريمين على الاكثر لكن يظل هناك فرق لصالح ال8
    5-و فوق كل ده الشكل المريح للعين ( بالنسبة لى ) غير ويندوز 7 بشكله العجوز وقامتة كلاسيكية الشكل ( من 18 سنة ويندوز 95 )

مع العلم انا شغال بلاب توب حديث بامكانيات عالية عشان متشككش فى ان العيب من عندى
    ومع العلم برضه انا كنت بستخدم ويندوز 7 من اول ما نزلو النسخة الالفا اللى قبل البيتا حتى
    اللاب توب مهما كانت امكانياتة فهو ابطئ بكثير من ال PC انا عندى كرت الشاشة 770 و معالج 3770 و رمات 16 جيجا و هرد ssd و ملاحظتش اى فرق بين وندوز 7 و 8 غير بعض التغير فى الشكل !
    و بالعكس وندوز 8 بيقع مع تسطيب بعض التعريفات و البرامج و ندوز 7 عمرة ما وقع معاية
    لاحظ انا مش داخل اعمل كلام دعائى و خلاص لو على الدعاية هقلك لا وندوز 8 افضل نظام تشغيل فى العالم
    و للعلم برضة قائمة استارت فى وندوز 8 دى افضل شى لها التابليت بى سى مش الكمبيوتر المكتبى
    اجى مثلا فاتح كرت الستالايت و عامل الشاشة صغيرة بتفرج على التلفزيون و انا بتصفح النت
    اقوم كل ما افتح قائمة استارت تروح خفيالى ام التلفزيون لية القرف ده كله عاوز اعرف ؟
    دى pc وله تابليت بى سى ؟
    مالى انا و مال التاتش سكرين ؟ انا عندى pc مش تابليت

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحوت مشاهدة المشاركة
    ألي سننه مع windows 8 ومافي مشاكل فيه ابدا وبالعكس انا مرتاح عليه اكثر من 7
    وندوز 8 افضل من 8.1 لان وندوز 8 متوافق مع اغلب التعريفات و ندوز 8.1 لا
    و كمان وندوز 8.1 علشان تظهر قائمة استارت التقليدية لازم تشترى النسخه او تستخدم كراك قوى او تفعلها عن طريق الاسكاى بى

عضو فضي

استاذ احمد اكيد مفيش حد هيقنعك بحاجه انت لم تلمسها فى الواقع اوكى
    ويندوز7 (اسميه انا ويندوز الصخره) فهو صلب جدا لايتهاوى ابدا ولايسقط وومتاز الا فى بعض الاشياء لكن من افضل ماقدمت ميكروسوفت
    ويندوز8 ويندوز كويس واضاف الكثير لكن 7افضل منه
    ويندوز 8.1 افضل منهم كلهم بصراحه ممتاز بمعنى الكلمه وانا اقصد الويندوز صاحب بناء 9600 ومفعل بسيريال وليس بكراك وتعاريف خاصه به

مشرف سابق الصورة الرمزية ayoub_bob

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waledakmal مشاهدة المشاركة
    استاذ احمد اكيد مفيش حد هيقنعك بحاجه انت لم تلمسها فى الواقع اوكى
    ويندوز7 (اسميه انا ويندوز الصخره) فهو صلب جدا لايتهاوى ابدا ولايسقط وومتاز الا فى بعض الاشياء لكن من افضل ماقدمت ميكروسوفت
    ويندوز8 ويندوز كويس واضاف الكثير لكن 7افضل منه
    ويندوز 8.1 افضل منهم كلهم بصراحه ممتاز بمعنى الكلمه وانا اقصد الويندوز صاحب بناء 9600 ومفعل بسيريال وليس بكراك وتعاريف خاصه به
    الف شكر اخى العزيز
    وليد على الايضاح
    بس الان اكتشفت ان برنامج Windows Defender رخم جدا جدا في نظام wi 8.1
    اذا كان لديك العاب غير اصلية
    عشان تلعبها لازم تقوم بغلق الهباب Windows Defender قبل تشغيل اللعبة
    واذا اغلقتة اكثر من مرة البرنامج Windows Defender يغلق لك خاصية غلقة وبعدها يقوم بحذف اى dll داخل فلدارات الألعاب
    هذا ما اكتشفتة
    ضع هذا الايرور في جوجل سوف تجد الجميع بيشتكى من هذا الموضوع
    Error code 0x80080015
    تحياتى لك

عضو فضي

انا اصلا مش مشغله انا استعمل النود 7
    والويندوز ديفيندر بداخله اوبشن لاستثناء البرامج والملفات من الفحص او الازاله او حتى التعرض لها
    Exclude List

مشرف سابق الصورة الرمزية ayoub_bob

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waledakmal مشاهدة المشاركة
    انا اصلا مش مشغله انا استعمل النود 7
    والويندوز ديفيندر بداخله اوبشن لاستثناء البرامج والملفات من الفحص او الازاله او حتى التعرض لها
    Exclude List
    ===
    فعلا تخيل وشغل اللعبة
    ههههه
    جارى تشغيل الألعاب والسماح لكل ال dll الذى يقوم بحذفها
    تحياتى ياغالى

صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 1 2 3 الأخيرةالأخيرة

المفضلات