النتائج 1 إلى 2 من 2

الموضوع: اريد مساعده

عضوية جديدة

اريد مساعده

نا دلوقتى لسه مبتدا فى عالم الشبكات وشغال فى شركه كول سنتر بس للاسف انا ال it الوحيد فى الشركه فى الشركه ومش لاقى حد اساله او استفسر منوا
    فارجوا المساعده
    الشبكه فى الشركه مكونه من 2 راوتر سيسكوا و 2 سويتش و ADSL راوتر و حوالى 30 جهاز كمبيوتر يعنى حاجه صغيره
    موزعه كالتالى
    راوتر1 متصل بالسنترال ومتصل بالراوتر 2

راوتر 2 متصل بسويتش 1

سويتش 1 متصل به السيرفر و ADSL روتر و 15 جهاز كمبيوتر وطابعه ومتصل بسويتش 2

سويتش 2 متصل به باقى اجهزه الشركه

1. اريد منع تصفح الانترنت عن اجهزه معينه فى الاجهزه او بمعنى اصح كل الاجهزه الا حوالى 5 اجهزه

2. عايز برنامج تسجيل مكالمات فقط يعمل تلقائيا بمجررد تشغيل اى جهاز من اجهزه الكول سنتر وعرفه كيفيه تسطيبه عى السيستم ويسجل لكل اجهزه الكول سنتر مع العلم ان السيرفر ويندز 7

انا اسف على الاطاله بس والله ده حلم حياتى ان انا اشتغل it والناس بتجربنى لسه وهما دول الحاجتين اللى طالبنهم منى فياريت تساعدونى وجزاكم الله كل خير

وشكرا.
    التعديل الأخير تم بواسطة omar1991 ; 13-09-2014 الساعة 01:10

عضو برونزي

رد: اريد مساعده

المكان المناسب لسؤالك هو قسم مايكروسوفت لأن طلباتك ممكن تحقيقها من على الويندوز سيرفر

good luck
    [FONT=comic sans ms][I][COLOR=#000000][FONT=times new roman]Data communication Engineer[/FONT][/COLOR][/I][COLOR=#000080]

[/COLOR][SIZE=4][FONT=times new roman][COLOR=#0000CD]بعد الحصول على الشهادة, ادخل الحياة العملية, و اجمع بعض الخبرة, من هنا[/COLOR][/FONT][/SIZE][COLOR=#000080]
    [/COLOR][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=333250&p=2431847&highlight=#post2431847"][COLOR=#FF0000]https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=333250&p=2431847&highlight=#post2431847[/COLOR][/URL][/FONT][COLOR=#000080]
    [/COLOR][/FONT]

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات