صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2
النتائج 16 إلى 18 من 18

الموضوع: عايز كارت شاشة يشغل gta v كويس

عضو

رد: عايز كارت شاشة يشغل gta v كويس

متشكر جدا اخى
    Phenomenon بتعبك معايا
    معلش الانا فهمته من حضرتك ان انا لو جبت كارت انفيديا كمان (لان انا مش ناوى اجيب اتى اى) يبقى هركب الكارتين بس مش هوصل بينهم حاجة بس هستفيد من الفيزيكس بتاع الكارت و معلش انا مش فاهم ايه فيدت حضرتك انى اشغل شاشة على اللو ريزيليوشن و لا قصد حضرتك لو عايز اشغل شاشتين فى نفس الوقت و معلش برضو طب بالنسبة للميمورى بتاعة الكارت القديم ده لن يستفاد منها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    و اخيرا رأى حضرتك اعمل ايه ابيع الكارت القديم ده و زى ما يجيب و لا اخليه و اجيب معاه كارت انفيديا و اجيب ايه وشكر

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alking2011 مشاهدة المشاركة
    تمام انا قولتلك كده بس لان فى حد من الاعضاء قالى ممكن تشغل كارت nvidia تخليه للفيزيكس بس مع كارت ati بس عموما انا بفضل ال nvidia
    و معلش هو ايه الفرق بين اصدارات النفيديا المختليفى Gigabit & MSI
    نفس الشريحة الرسوميه ولكن كل شركه بتحط نظام التبريد الخاص بيها وده بيعمل اختلافات فى الاداء فى الغالب بتبقى بسيطه
    وياريت لو حد عنده اضافه يزوده
    اما اختيارك بقى فبيعتمد ع مراجعات نسخ الكروت وتجارب الناس هنا او المحل اللى هتشترى منه بشرط طبعا يكون امين

مشرف عام سابق الصورة الرمزية phenomenon

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alking2011 مشاهدة المشاركة
    متشكر جدا اخى
    Phenomenon بتعبك معايا
    معلش الانا فهمته من حضرتك ان انا لو جبت كارت انفيديا كمان (لان انا مش ناوى اجيب اتى اى) يبقى هركب الكارتين بس مش هوصل بينهم حاجة بس هستفيد من الفيزيكس بتاع الكارت و معلش انا مش فاهم ايه فيدت حضرتك انى اشغل شاشة على اللو ريزيليوشن و لا قصد حضرتك لو عايز اشغل شاشتين فى نفس الوقت و معلش برضو طب بالنسبة للميمورى بتاعة الكارت القديم ده لن يستفاد منها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    و اخيرا رأى حضرتك اعمل ايه ابيع الكارت القديم ده و زى ما يجيب و لا اخليه و اجيب معاه كارت انفيديا و اجيب ايه وشكر
    يا اخى الفاضل انت ليه بتقولى انا مش عايز اجيب ATI هو انا بقولك جيب ATI انا بوضحلك كيفيه الاستفاده من تنوع كروت الشاشه فقط لا غير

1- شراء كارتين Nvidia يمكنك من استخدام الفيزكس لكارت القديم او استخدام شاشه قليله الابعاد نظرا لقوه كارت الشاشه القديم وقدرته على تدعيم الريزلوشن واستهلاكه هيكون افضل فى تقليل الباور ولو عاوز تشغل شاشتن او تلاته حسب منافذ الكارت بتاعتك والمنافذ اللى هتستجيب للعمل معاك فى وضع تعدد الشاشات
    2- لو عندك شاشتين وعاوز تشغلهم فى نفس الوقت ومفيش غير واحد خارجى ومنفذ واحد فيه لكن عندك كارت داخلى مدمج ( بعض اللوحات الام هتمكنك من تفعيل الكارت الداخلى للشاشه الاخرى من خلال البيوس ) ولو عندك اكتر من منفذ فى الكارت الواحد يبقى تقدر تشغلهم على كارت واحد
    3- لو عندك كارتين مختلفين النوع وعاوز تشغل فيزكس انفيديا ( Nvidia + AMD يحاولوا باستمرار منع هذا الامر ) بتحاول تدور على برنامج third Party غير مدعوم من قبل الشركتين او بتطوير من اى منهم ( مطورين او مبرمجين مشهورين او اخرين ( Hackers ) ) لحد ماتقدر تفعل الفيزكس وده اسمه Hyperd Physic عشان تشيل حمل الفيزكس من الكارت الاساسى وهو هيقوم بكل امور Physix tasks
    4- لو عندك كارتين مختلفين النوع وعاوز تشغل شاشتين فى نفس الوقت وكل كارت على شاشه بتدخل على كونترول بانل فى انفيديا او اى تى اى وتحدد نوع الشاشه اللى عاوز تبدا العمل عليها

هذا كل مافى الامر اخى الفاضل

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2

المفضلات