السلام عليكم يا جماعهWink:,
انا عضو جديد:Big: ,وبحب ألعاب الكمبيوتر جدا<تقريبا مدمن> , وعندي كم سؤال اتمني تجوبوني عليه:q:.

أولا: انا كان عندي كارت شاشه ATI RADEON 9250 128M بس اتحرق(B)وطبعا دلوقتي مبلعبش خالص:AngryB), وعلما بان انا عندي بورده GIGABYTE GA-8I848P بمخرج AGP 8X
CPU 2.4GHz
RAM DDR1 256

+ أني بعشق الألعاب,فيريت تعلقولي علي الأتي:

1_ ناس اصحابي:frnd" نصحوني بأني اغير البورده واجيب واحده PCI EXPRESS بس ده طبعا هيخليني اغير البروسيسور وحجات كتير وده طبعا محتاج كاشات , فانا قلت اجيب كارت شاشه جديد و ازود رامات كفايه. ايه رايكم؟ هل يكفيني كده؟ خصوصا اني بحب الالعاب الجديده اللي امكانيتها عاليه .

2_ ايه كارت الشاشه اللي ينفع مع البورده بتعتي و اللي يخليني اشغل كل الالعاب الموجوده حاليا, وياريت اللي هتطلع كمان سنه ولا اتنين عشان مغيرش كل شويه, وياريت يكون سعره حنين<لا يزيد عن 500 جنيه> ,وياريت تقلي اجيبو منين في مصر.

3_فيه ناس قالولي ان كروت الشاشه GEFORCE احسن بكتير من كروت ATI , وان فيه العاب مبتشتغلش غير علي كروت ال GEFORCE . ما مدي صحة الكلام ده؟

4_ايه الرمات DDR1 اللي تنفع مع البورده بتعتي واللي تفدني في الالعاب برده . وهل كفايه تبقي 1GB , وايه احسن نوع رمات يعمر معاك <لا يزيد عن 200 جنيه للرام 512 >, واجيبه منين في مصر؟

ثانيا: ايه اخر العاب استراتيجيه سمعتوا عنها , وعجبتكم ولا لأ ؟ , وليه؟

:Dاسف ان اسألتي كتير , اتمني انكم تساعدوني pls:انا عاشق الألعاب محب المعرفه.

والسلام عليكم وجزاكم الله كل خير.