انا حبدأ فى دراسة ال ccvp و حبدأها باذن الله فى مركز تعليمى عندنا فى مصر يوم الاتنين القادم بس كنت عايز اسال سؤال كنت عايز اطبق ال لاب على الديناميس و عندى الحمد لله كل المتطلبات من شروحات الاخ ولمارك المتميزه و برنامج الديناميس و السيرفر 2000 و الريدهات 5 و الفى ام وير و الكول مانجر 4.13, ,4.23 ,5 ,6و الاى بى فون كله تمام و الحمد لله بس فاضل حاجه كنت عايز اخد رايك فيها و راى الاخوه الاعضاء الى هوه الفايل الدوت نت بتاع الداينميس ازاى اعمل راوتر بمخرج FXS و مخرج FXO بصراحه الموضوع ده دورت عليه كتير و كل الناس على موقع هاكى بيقولى لسه برنامج الديناميس غير مجهز بحاجه زى كده بس بصراحه اتصدمت جامد لان برنامج الديناميس احترفته و فهمته بفضل الله ثم بفضلك فا مش عارف عند استاذنا لومارك و الاخوان عباقرة المنتدى مخرج للموضوع ده ولا لازم اشترى راوتر حقيقى و لو فيه اى برنامج سيمولاتور ليه قولى عليه و لو فيه راوتر ياترى يكون غالى و لا تمنه كام تقريبا

و سؤال اخير ازاى اعمل موديول 0/0/0 فى الديناميس يعنى اول رقم بيبقا ايه و التانى ايه و التالت ايه انا اعرف مثلا s0/0 يعنى السيريال الى فى السلوط 0 يعنى السلوط الاول و البورت رقم 0 اما التلاته ديه ممكن يتعملوا على الديناميس ازاى و يرمزوا لايه
و شكرا