اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HW79 مشاهدة المشاركة
خدمة الانترنت فى مصر لا يعتمد عليها مع اى شركة. كلهم أسوأ من بعض.انا مشترك مع وي ، اوقات كتير تبقى السرعة تمام ٢٣ ميجا ، وفجأة تنزل الى ١ ميجا او اقل مع ان الراوتر قاريها ٢٣ ميجا لكن speedtest بيقول انها ١ ميجا. بعمل ريستارت للراوتر تتضبط تانى.كمان اوقات تلاقيه شغال تمام كام يوم ومرة واحدة تلاقى الخدمة تفصل مرتين او ٣ فى اليوم وتشتغل على على طول وبعد كده تبقى مضبوطة كام يوم وترجع الكرة مرة اخرى. انا ما غيرتش اى حاجة عندى وكله زى ماهو.الخلاصة ان ٩٩٪ من المشكلة هو سوء خدمة الانترنت المقدمة فى مصر. ومهما كلمتهم مش حيطلعوا نفسهم غلطانين ابدا وحيبقى كل همهم ان المشكلة عندك وخلاص. واهه حضرتك مغير ال ٣ شركات ونفس المشكلة مع ال ٣ شركات زى ما هى. يبقى الموضوع هو سوء خدمة الانترنت.ربنا يتولانا.
المشكله الاكبر ان ناس كتير معندهاش خبره ف موضوع النت اللى يهمها الفيديوهات شغاله والفيس والواتس شغالين خلاص فمش بيفرق معاهم حاجه تانيه او مش عندهم خلفيه عن السرعه والحاجات دى بالنسبه لمشاكلك بتقابل واحد صاحبي وهيفصل الخدمه خالص بس انا الخدمه بتكون معايا ف الشركات كلها ممتازه بالنهار كام ساعه بالليل كدا بتنزل ع الspeed test وبعدها بتتظبط وترجع تمام وفعلا معاك حق كلمتهم وقالو ان مفيش مشكله ع الخط بتاعك وان الراوتر قارىء السرعه كلها اخر حاجه فودافون بيقولى جربت النت ودخلت ع الراوتر والنت تمام فهل الراوتر ممكن يتاثر بضعف الكهرباء او انه يكون جنب كيسه الكمبيوتر او شاشه لان الراوتر جنب كيسه الكمبيوتر والشاشه بس لو بيتاثر ليه مش بيتاثر طول اليوم وعموما كل الشركات مبيدوروش غير ع المكسب الكتير والفلوس وخلاص وكل الشركات بتقدم سوء خدمه ومحدش بيحل حاجه وشكرا لحضرتك ع ردك واهتمامك