حاوول تشوف رقم خدمه العملاء وتتصل بيهم تعرف ايه الظروف
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
انا اشتريت من اسبوع لابتوب من رايا بس طلع فيه مشكلة مضايقاني فيه جدا ( هيا مشكلة شكلية وليست عملية )
على حسب الفاتورة مكتوب ان الاستبدال او الاستراجاع خلال 14 يوم
هل عملية الاستبدال هتكون سهله ولا هيبقى فيه مشاكل و ايه الاجراءات اللى بتتاخد في العملية دي و لو رفضوا اعمل ايه ساعتها
ارجو الافادة يا جماعة بسرعة لاني جايبه من القاهرة و انا بعيد شوية عنها و مش عايز اضرب المشوار دا من غير ماكون عارف راسي من رجلي
حاوول تشوف رقم خدمه العملاء وتتصل بيهم تعرف ايه الظروف
لو الجهاز ما حصلوش اى حاجة يتغير لان قوانين البيع والشراء بتسمح لاى حد انة يستبدل الحاجاة الى هو اشتراها فى مدة اقصاها 14 يوم بشرك ان تكون زى ما انت اشتريتها
طيب هو شرط انها تكون زي مانا اشتريتها تضمن التشغيل ؟ لانهم بيقولولي اني شغلته و فضلوا يعملوا حوار عليا و يقنعنعوني ان المشكلة بسيطة و ان لو المشكلة كبيرة كانوا هيبدلوه
هل المفروض ان يبقى فيه مشلكلة كبيرة عشان يبقى ليا حق الاستبدال او استرجاع الفلوس ؟
ايه الاجراءات القانونية اللى ممكن اخدها في الحالة دي
ارجو الاهتمام يا اخواني للاهمية القصوى لان ما فاضلش غير يومين على ال 14 يوم و جزاكم الله خيرا
انا معايا الفاتورة و مكتوب عليها الاستبدال و الاسترجاع خلال 14 يوم
في الطريقة المصري انت تروح الفرع وتعلي صوتك وتقلهم انا معايا فاتورة ومكتوب فيها كذا وكذا
وتقلهم هطلع علي جهاز حماية المستهلك واعمل شكوي هروح علي القسم واعمل محضر والكلام ده بقي
او انك تعمل شكوي في جهاز حماية المستهلك علي طول بقي
الف شكر هو دا اللى هيحصل فعلا ان شاء الله بس هحاول معاهم مرة اخيرة و اعرفهم اني هشتكيهم
هو جهاز حمايه المستهلك ده اللى هيجيب معاهم ان شاء الله
طالما كاتبين 14 يوم للاستبدال يبقى لازم يبدلوه
المهم انت مش تسكت
شكرا جزيلا يا جماعة المشكلة اتحلت الحمد لله
ماكانتش مشكلة طلعت اوبشن في الموديل دا من الابات :D انها بتعكس الوان الطيف مع كمية ضوء معينه شفتها في كل لابات الموديل دا بس حقك لازم تدور عليه
المفضلات